Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Jag har skuldsanering.
Har de inte pga av spelmissbruk.
Har aldrig haft med KFM att göra innan ansökan.
Fick skuldsanering på första ansökan.
Samma här, släppte alla skulder samtidigt som min ansökan i princip.

Funderar lite på det här med omprövning.

Mitt belopp jag ska betala (om jag beviljas skuldsanering nästa månad) är baserad på min sambos inkomst också.

Men om jag gör en omprövning där jag har högre lön och säg jag skriver att min sambo har 10.000 fast hon tjänar 30.000 kollas det upp?

I såfall utav vem? Gör Skatteverket det? Borgenärer? KFM?
KFM lär ju kolla det mot skatteverket när de behandlar din omprövning och det ser ju då inte bra ut om du skrivit 20 000 mindre på din sambo.

Jag har skuldsanering.
Samma fråga till dig också-kommer du ihåg, hur gammalt var ditt senaste skuld när du fick skuldsanering?

Samma fråga till dig också-kommer du ihåg, hur gammalt var ditt senaste skuld när du fick skuldsanering?
Nu var inte frågan riktad till mej men kan svara ändå. Min senaste skuld var runt året gammal. Ett samlingslån. Handl noterade detta i brevet ut till borgenärerna (o till mej). Jag fick sanering.
Nu är det ju inte enbart hur gammal ens skuld är som avgör om man blir beviljad el inte. Det är en faktor av många.

Nu var inte frågan riktad till mej men kan svara ändå. Min senaste skuld var runt året gammal. Ett samlingslån. Handl noterade detta i brevet ut till borgenärerna (o till mej). Jag fick sanering.
Nu är det ju inte enbart hur gammal ens skuld är som avgör om man blir beviljad el inte. Det är en faktor av många.
Förstår, men den här faktorn är viktigast för mig. När det gäller andra ligger jag ganska bra till. Tack för svaret!

Jag har skuldsanering.
Vill minnas att jag försökte rädda situationen själv i ca 2års tid.
Så ca 10 månader innan ansökan, hade jag tagit ett samlingslån.
Ca 3-4 månader innan hade jag behövt använda en av kredit jag nästan hade betalat tillbaka helt på.

Jag valde sedan att inte jobba mer än 100% samt söka skuldsanering.
Gick ner ca 200 000 i årsinkomst pga av det.
Ansökte och släppte allt då.

Jag är så lycklig nu! Tingsrätten går på min linje och anser att det är skäligt att bevilja mig skuldsanering!!!!!!

Jag är så lycklig nu! Tingsrätten går på min linje och anser att det är skäligt att bevilja mig skuldsanering!!!!!!

Har nu glömt "ditt case"

Var det inledande du inte fick eller var i processen överklagade du?

Va menade KFM?

Har nu glömt "ditt case"

Var det inledande du inte fick eller var i processen överklagade du?

Va menade KFM?
Fick avslag innan inledande då dom ansåg att jag gett bort en tillgång när jag skrev över min del av huset på min man. Detta var för över 10 år sedan. Tingsrätten ansåg att jag då inte kunde veta att värdet skulle stiga och att jag gjort mer än tillräckligt för att betala mina skulder. Så nu väntar jag bara på kronofogden och beslut om inledande :)

Nån som har koll på hur lång tid det kan ta innan kfm påbörjar ens ärende igen efter att tingsrätten skickat det tillbaka?

Stort grattis! Ibland lönar det sig verkligen att överklaga när man anser att handläggaren tagit fel beslut.

Fick avslag innan inledande då dom ansåg att jag gett bort en tillgång när jag skrev över min del av huset på min man. Detta var för över 10 år sedan. Tingsrätten ansåg att jag då inte kunde veta att värdet skulle stiga och att jag gjort mer än tillräckligt för att betala mina skulder. Så nu väntar jag bara på kronofogden och beslut om inledande :)
Ett stort GRATTIS!! :)

Nån som har koll på hur lång tid det kan ta innan kfm påbörjar ens ärende igen efter att tingsrätten skickat det tillbaka?
När KFM får tingsrättens beslut går det rätt snabbt: hade lämnat in överklagande efter avslag 31//2024, tingsrätten beslöt i min favör 8/4/2024 och 17/4/2024 återupptogs förfarandet och jag fick inledande.

Stort grattis!

När KFM får tingsrättens beslut går det rätt snabbt: hade lämnat in överklagande efter avslag 31//2024, tingsrätten beslöt i min favör 8/4/2024 och 17/4/2024 återupptogs förfarandet och jag fick inledande.
Grattis!
Får man fråga varför du fick avslag först?
Var det du som hade en skatteskuld för 2023 med i din skuldsanering?

En dum fråga kanske-vet du (har du funderat om)vad skulle det kosta dig om du förlorat eller skulle det kosta något överhuvudtaget?

Funderar lite på det här med omprövning.

Mitt belopp jag ska betala (om jag beviljas skuldsanering nästa månad) är baserad på min sambos inkomst också.

Men om jag gör en omprövning där jag har högre lön och säg jag skriver att min sambo har 10.000 fast hon tjänar 30.000 kollas det upp?

I såfall utav vem? Gör Skatteverket det? Borgenärer? KFM?
När jag omprövade tittade kfm på både min lön och min mans lön på Skatteverket innan de tog beslut.

Hade mitt samtal ang ansökan tidigt imorse. Inväntar nervöst på besked, inom 1vecka sa han att besked skulle komma.

Tack så mycket!! Är det när man får förslag om skuldsanering man får veta om det blir 5år, eller som vissa 3år?

Tack så mycket!! Är det när man får förslag om skuldsanering man får veta om det blir 5år, eller som vissa 3år?
Skuldsanering är alltid 5 år men under vissa omständigheter kan själva betalplanen bli kortare.

Någon som vet hur det funkar nu? Jag fick inledande idag, stod att löneutmätning stoppas och att jag ska börja betala i Juli. Vad händer med min maj-lön? Får utbetalt 27, men lönerna är nog redan körda. Ska KF ha dem eller har jag rätt till dem?

Någon som vet hur det funkar nu? Jag fick inledande idag, stod att löneutmätning stoppas och att jag ska börja betala i Juli. Vad händer med min maj-lön? Får utbetalt 27, men lönerna är nog redan körda. Ska KF ha dem eller har jag rätt till dem?
Du bör få tillbaka från KFM om det hinner dras. Jag fick själv inledande 22 maj-17 o lön den 27/5. Det hann dras till KFM men jag fick igen den summan inom en vecka.

Du bör få tillbaka från KFM om det hinner dras. Jag fick själv inledande 22 maj-17 o lön den 27/5. Det hann dras till KFM men jag fick igen den summan inom en vecka.
Okej, hade inte väntat mig att jag hade rätt till dem, men det låter ju lovade. Det sker automatiskt då? Inget jag behöver göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp