- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Sen är ju ofta många ärenden ganska basic, om man lägger manken till hinner 1 person utan problem att svara på 20-30 mail i timmen.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Sen är ju ofta många ärenden ganska basic, om man lägger manken till hinner 1 person utan problem att svara på 20-30 mail i timmen.
Ja,nu vet vi lite bättre.Möjligen de som ks hanterar. Det ska dokumenteras och fixas med mail dom går till verkställighetssrktionerna. Med lite tur kanske det tar 3 minuter. Vissa saker kan ta timmar innan man är klar
Inget hört idag @Terry_ ?
Du är så nära.Det som känns skönt dock är att ingen kan överklaga nu åtminstone så dag 21 är ju passerat men varit helg
Du är så nära.
Och kapitalskulden var typ 1000 kr?Ska bli intressant å se om nån av mina övriga borgenärer reagerar på att ARS lyckades få sitt belopp på min skuld höjt från ca 200000 till 2,5 miljoner för att kfm tyckte han lämnat rätt uppgifter. 5 december va sista dagen för dom att inkomma med synpunkter....inte hört nåt mer efter det. Dom får ju betydligt mycket mindre pga detta.
Handlar väl mer om att det fanns ett utslag i ärendet. Inte mycket KFM kan göra då vid inledande, tyvärr... Hur som helst bedrövligt.Ska bli intressant å se om nån av mina övriga borgenärer reagerar på att ARS lyckades få sitt belopp på min skuld höjt från ca 200000 till 2,5 miljoner för att kfm tyckte han lämnat rätt uppgifter. 5 december va sista dagen för dom att inkomma med synpunkter....inte hört nåt mer efter det. Dom får ju betydligt mycket mindre pga detta.
Och kapitalskulden var typ 1000 kr?
Ska bli intressant å se om nån av mina övriga borgenärer reagerar på att ARS lyckades få sitt belopp på min skuld höjt från ca 200000 till 2,5 miljoner för att kfm tyckte han lämnat rätt uppgifter. 5 december va sista dagen för dom att inkomma med synpunkter....inte hört nåt mer efter det. Dom får ju betydligt mycket mindre pga detta.
Det är inte galet, det är sinnessjukt.Han lånade ju som mest ut 3.000 via snabbsmskredit så 3K blir 2.5 miljoner. Galet.
Möjligen att den va 3000 eller 5000...dock osäker.Och kapitalskulden var typ 1000 kr?
Att skulden fanns och låg hos kfm är inga konstigheter i...grejen är att hela tiden den ingått i min löneutmätning har den varit på ca 200000 men nu helt plötsligt fick han det ändrat till 2,5 miljoner....det är där det konstiga ligger kan jag tycka.Handlar väl mer om att det fanns ett utslag i ärendet. Inte mycket KFM kan göra då vid inledande, tyvärr... Hur som helst bedrövligt.
38 styckenHur många borgenärer har du?
Att skulden fanns och låg hos kfm är inga konstigheter i...grejen är att hela tiden den ingått i min löneutmätning har den varit på ca 200000 men nu helt plötsligt fick han det ändrat till 2,5 miljoner....det är där det konstiga ligger kan jag tycka.
38 stycken
Ja han anmälde både mina skulder...men angav högre belopp på den ena...detta avslog min handläggare och utgick från vad som va fastställt hos kfm hos indrivningsenheten. När betalplanen sen kom så skickade han in så dom ändrade...Fick brev från nån annan enhet som hade tagit beslutet om detta...och min handläggare va så förbannad att den enheten kunde godkänna hans uppgifter bara sådär, men fanns inget att göra då handläggaren kollat med juristerna och det redan va beslut fattat i det. Så då fick handläggaren skicka ut information om att beloppet för honom blivit ändrat.När i processen är det han ändrade skulden var det i samband med inledande/POIT?
Ja alltså det är ju självaste den om man åker på det 2/2 gånger "efter" dag 21 haha....
Och kapitalskulden var typ 1000 kr?
har missat men är det första gången du fått ?
har du 3-5 år betalplan?
Skönt! Jag fick som tur var inte han inblandad hos mig. Jag fick inledande sept 22, beslut april 23.4 år.
Inledande i februari
Beslut 1 i typ juni (ARS överklagar dag 21)
Beslut 2 i november. (Passerat dag 21 nu)
Skönt! Jag fick som tur var inte han inblandad hos mig. Jag fick inledande sept 22, beslut april 23.
hur många % betalar du tbx?
Hur blir det under väntande (som orsakades av honom)fortsatte du med löneutmätning eller betyder det något att du i alla fall fick inledande?4 år.
Inledande i februari
Beslut 1 i typ juni (ARS överklagar dag 21)
Beslut 2 i november. (Passerat dag 21 nu)
Hur blir det under väntande (som orsakades av honom)fortsatte du med löneutmätning eller betyder det något att du i alla fall fick inledande?
Hade du två betalsfria månader som vid skuldsanering och finns det något skillnad mellan inledande och skuldsanering efter lagakraft?Inledandet tickar på så det första året har ju strax gått - utan att jag har laga kraft än. Sjukt i sej kan jag tycka men innebar ju att året gick fortare....har inte ens tänkt på att jag har skuldsanering i och med allt detta.
Hade du två betalsfria månader som vid skuldsanering och finns det något skillnad mellan inledande och skuldsanering efter lagakraft?
Jag fick dig på lite bättre humör, eller hur. Om du får nu laga kraft och vi säger en femårig betalplan betyder det också att du betalar 4 år med tanke på inledande som pågick i ett år?Ingen skillnad så det hade jag.
Nja han har ju haft skuldsanering i ett år. Inledande är ju skuldsanering bara att den inte är lagvunnen.Jag fick dig på lite bättre humör, eller hur. Om du får nu laga kraft och vi säger en femårig betalplan betyder det också att du betalar 4 år med tanke på inledande som pågick i ett år?
Japp...hade väl typ alla smslånen man kunde ha på den tiden. Kommer betala tillbaka ca 17% av 4.5 miljoner. Innan ARS fick sitt belopp ändrat så var det 38% borgenärerna skulle få....å då betydligt lägre total skuld.Det var en del det!
Vad är skuldbeloppet? Hur många % kommer du att betala tillbaka?
Han äger ju mer än 50% av din totala skuldbörda. Så han är säkert "glad" att han får 17% av något som borde vara 0%...Japp...hade väl typ alla smslånen man kunde ha på den tiden. Kommer betala tillbaka ca 17% av 4.5 miljoner. Innan ARS fick sitt belopp ändrat så var det 38% borgenärerna skulle få....å då betydligt lägre total skuld.
Japp...å ändå ville han få mer jämfört med första betalplanen.Han äger ju mer än 50% av din totala skuldbörda. Så han är säkert "glad" att han får 17% av något som borde vara 0%...
Jag är väldigt glad att jag aldrig haft något med personen i fråga att göra.Japp...å ändå ville han få mer jämfört med första betalplanen.
Jag är väldigt glad att jag aldrig haft något med personen i fråga att göra.
Som jag tolkar det så verkar han inte ge sig på "oss" utan det är just tidigare "kunder" som hamnar i skottgluggen.
Nu har jag inte fått något inledande ännu, så man ska väl inte ropa hej...
Japp! Jag har läst detta. men jag har verkligen aldrig haft något med personen att göra. Så i hans värld existerar jag inte.Det spelar ingen roll, jag har slutbetalt lånet till honom vilket jag har bekräftelse på ifrån KFM....han är ändå med i betalplanen.
Finns hundratals exempel på lån där han inte ens har betalat ut något utan att man surfat på hans hemsida och sedan kommer han 10 år senare och kräver miljoner.
Det var detta åklagaren gav sig på.
Borde istället gått på ocker.

Vi är nog väldigt många som håller tummarna för dig.Ännu en dag passerat - ingen överklagan inne hos KFM. Fick laga kraft i helgen och imorgon är det onsdag.
Då herren överklagade dag 21 - vilket i det här fallet hade inneburit att han hörde av sig i lördags så misstänker jag att jag är safe först på torsdag.
Morgondagen lär ju bli en jävla lång dag det kan jag redan nu berätta för er![]()

Vi är nog väldigt många som håller tummarna för dig.
Har ju varit en ”pärs” att följa din resa.![]()
..