Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Sen är ju ofta många ärenden ganska basic, om man lägger manken till hinner 1 person utan problem att svara på 20-30 mail i timmen.

Sen är ju ofta många ärenden ganska basic, om man lägger manken till hinner 1 person utan problem att svara på 20-30 mail i timmen.

Möjligen de som ks hanterar. Det ska dokumenteras och fixas med mail dom går till verkställighetssektionerna. Med lite tur kanske det tar 3 minuter. Vissa saker kan ta timmar innan man är klar

Senast ändrad:

Nepp!

Däremot så överklagade ju dåren förra gången 5 minuter i midnatt sista dagen. Lite osäker vilken dag KFM hanterade idag. Misstänker att det var typ onsdag/torsdag.

Det som känns skönt dock är att ingen kan överklaga nu åtminstone så dag 21 är ju passerat men varit helg

Ska bli intressant å se om nån av mina övriga borgenärer reagerar på att ARS lyckades få sitt belopp på min skuld höjt från ca 200000 till 2,5 miljoner för att kfm tyckte han lämnat rätt uppgifter. 5 december va sista dagen för dom att inkomma med synpunkter....inte hört nåt mer efter det. Dom får ju betydligt mycket mindre pga detta.

Ska bli intressant å se om nån av mina övriga borgenärer reagerar på att ARS lyckades få sitt belopp på min skuld höjt från ca 200000 till 2,5 miljoner för att kfm tyckte han lämnat rätt uppgifter. 5 december va sista dagen för dom att inkomma med synpunkter....inte hört nåt mer efter det. Dom får ju betydligt mycket mindre pga detta.
Och kapitalskulden var typ 1000 kr?

Handlar väl mer om att det fanns ett utslag i ärendet. Inte mycket KFM kan göra då vid inledande, tyvärr... Hur som helst bedrövligt.

Hur många borgenärer har du?

Handlar väl mer om att det fanns ett utslag i ärendet. Inte mycket KFM kan göra då vid inledande, tyvärr... Hur som helst bedrövligt.
Att skulden fanns och låg hos kfm är inga konstigheter i...grejen är att hela tiden den ingått i min löneutmätning har den varit på ca 200000 men nu helt plötsligt fick han det ändrat till 2,5 miljoner....det är där det konstiga ligger kan jag tycka.

Att skulden fanns och låg hos kfm är inga konstigheter i...grejen är att hela tiden den ingått i min löneutmätning har den varit på ca 200000 men nu helt plötsligt fick han det ändrat till 2,5 miljoner....det är där det konstiga ligger kan jag tycka.

När i processen är det han ändrade skulden var det i samband med inledande/POIT?

När i processen är det han ändrade skulden var det i samband med inledande/POIT?
Ja han anmälde både mina skulder...men angav högre belopp på den ena...detta avslog min handläggare och utgick från vad som va fastställt hos kfm hos indrivningsenheten. När betalplanen sen kom så skickade han in så dom ändrade...Fick brev från nån annan enhet som hade tagit beslutet om detta...och min handläggare va så förbannad att den enheten kunde godkänna hans uppgifter bara sådär, men fanns inget att göra då handläggaren kollat med juristerna och det redan va beslut fattat i det. Så då fick handläggaren skicka ut information om att beloppet för honom blivit ändrat.

Och kapitalskulden var typ 1000 kr?

han måste ju göra stora vinster med sina bolag, undrar om han själv betalar in vinst skatt till staten? 1000kr till 2 mkt, blir stor vinst och mkt skatt till staten… sjukt!

även om han inte får in alla 2 mkt men verkar ju få in massor och staten får in på sidovägar via skatt. Hemskt

har missat men är det första gången du fått ?

har du 3-5 år betalplan?

4 år.
Inledande i februari
Beslut 1 i typ juni (ARS överklagar dag 21)
Beslut 2 i november. (Passerat dag 21 nu)

4 år.
Inledande i februari
Skönt! Jag fick som tur var inte han inblandad hos mig. Jag fick inledande sept 22, beslut april 23.

hur många % betalar du tbx?

Skönt! Jag fick som tur var inte han inblandad hos mig. Jag fick inledande sept 22, beslut april 23.

hur många % betalar du tbx?

Det har ändrats 5 gånger under resans gång till följd utav allt detta jävla krångel men så här på rak arm kanske 15%?

4 år.
Inledande i februari
Hur blir det under väntande (som orsakades av honom)fortsatte du med löneutmätning eller betyder det något att du i alla fall fick inledande?

Hur blir det under väntande (som orsakades av honom)fortsatte du med löneutmätning eller betyder det något att du i alla fall fick inledande?

Inledandet tickar på så det första året har ju strax gått - utan att jag har laga kraft än. Sjukt i sej kan jag tycka men innebar ju att året gick fortare....har inte ens tänkt på att jag har skuldsanering i och med allt detta.

Inledandet tickar på så det första året har ju strax gått - utan att jag har laga kraft än. Sjukt i sej kan jag tycka men innebar ju att året gick fortare....har inte ens tänkt på att jag har skuldsanering i och med allt detta.
Hade du två betalsfria månader som vid skuldsanering och finns det något skillnad mellan inledande och skuldsanering efter lagakraft?

Jag fick dig på lite bättre humör, eller hur. Om du får nu laga kraft och vi säger en femårig betalplan betyder det också att du betalar 4 år med tanke på inledande som pågick i ett år?
Nja han har ju haft skuldsanering i ett år. Inledande är ju skuldsanering bara att den inte är lagvunnen.

Det var en del det!
Vad är skuldbeloppet? Hur många % kommer du att betala tillbaka?
Japp...hade väl typ alla smslånen man kunde ha på den tiden. Kommer betala tillbaka ca 17% av 4.5 miljoner. Innan ARS fick sitt belopp ändrat så var det 38% borgenärerna skulle få....å då betydligt lägre total skuld.

Japp...hade väl typ alla smslånen man kunde ha på den tiden. Kommer betala tillbaka ca 17% av 4.5 miljoner. Innan ARS fick sitt belopp ändrat så var det 38% borgenärerna skulle få....å då betydligt lägre total skuld.
Han äger ju mer än 50% av din totala skuldbörda. Så han är säkert "glad" att han får 17% av något som borde vara 0%...

Japp...å ändå ville han få mer jämfört med första betalplanen.
Jag är väldigt glad att jag aldrig haft något med personen i fråga att göra.
Som jag tolkar det så verkar han inte ge sig på "oss" utan det är just tidigare "kunder" som hamnar i skottgluggen.

Nu har jag inte fått något inledande ännu, så man ska väl inte ropa hej...

Jag är väldigt glad att jag aldrig haft något med personen i fråga att göra.
Som jag tolkar det så verkar han inte ge sig på "oss" utan det är just tidigare "kunder" som hamnar i skottgluggen.

Nu har jag inte fått något inledande ännu, så man ska väl inte ropa hej...

Det spelar ingen roll, jag har slutbetalt lånet till honom vilket jag har bekräftelse på ifrån KFM....han är ändå med i betalplanen.

Finns hundratals exempel på lån där han inte ens har betalat ut något utan att man surfat på hans hemsida och sedan kommer han 10 år senare och kräver miljoner.
Det var detta åklagaren gav sig på.

Borde istället gått på ocker.

Det spelar ingen roll, jag har slutbetalt lånet till honom vilket jag har bekräftelse på ifrån KFM....han är ändå med i betalplanen.

Finns hundratals exempel på lån där han inte ens har betalat ut något utan att man surfat på hans hemsida och sedan kommer han 10 år senare och kräver miljoner.
Det var detta åklagaren gav sig på.

Borde istället gått på ocker.
Japp! Jag har läst detta. men jag har verkligen aldrig haft något med personen att göra. Så i hans värld existerar jag inte.

Sen får vi se vad som händer den dagen jag får inledande :)

Ännu en dag passerat - ingen överklagan inne hos KFM. Fick laga kraft i helgen och imorgon är det onsdag.

Då herren överklagade dag 21 - vilket i det här fallet hade inneburit att han hörde av sig i lördags så misstänker jag att jag är safe först på torsdag.

Morgondagen lär ju bli en jävla lång dag det kan jag redan nu berätta för er :D

Ännu en dag passerat - ingen överklagan inne hos KFM. Fick laga kraft i helgen och imorgon är det onsdag.

Då herren överklagade dag 21 - vilket i det här fallet hade inneburit att han hörde av sig i lördags så misstänker jag att jag är safe först på torsdag.

Morgondagen lär ju bli en jävla lång dag det kan jag redan nu berätta för er :D
Vi är nog väldigt många som håller tummarna för dig.
Har ju varit en ”pärs” att följa din resa.:faceheart:

Vi är nog väldigt många som håller tummarna för dig.
Har ju varit en ”pärs” att följa din resa.:faceheart:

Duschar 3 gånger per dag och det är inte för att jag tränat :D..

Är fan ett vrak, som dom säger i Kina - den som bränner sig på mjölk blåser även på yogurt....

Hade det varit första gången hade det varit en sak men eftersom att jag har så dålig erfarenhet sen dåren överklagade fem minuter innan midnatt förra gången så kan jag inte slappna av eftersom att jag vet KFM är sena med sin hantering....men som sagt, om jag ringer dom på torsdag och det fortfarande är grönt bör jag mer eller mindre vara helt i mål.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp