Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hej! Jag har en pågående skuldsanering, om jag skulle bli av med jobbet hade jag velat studera får man ta studielån med skuldsanering? CSN är stoppat under tiden med saneringen! Så antar att det inte går?! 😛

Hej! Jag har en pågående skuldsanering, om jag skulle bli av med jobbet hade jag velat studera får man ta studielån med skuldsanering? CSN är stoppat under tiden med saneringen! Så antar att det inte går?! 😛
Får man inte ta csn lån under tiden med löneutmätning? Vet att man inte ska ta nya lån när man vill söka sanering men räknas csn som andra lån som är från en bank?

Får man inte ta csn lån under tiden med löneutmätning? Vet att man inte ska ta nya lån när man vill söka sanering men räknas csn som andra lån som är från en bank?

Intressant fråga, det jag funderar på hur KFM ska veta att du har/tar CSN? Det syns väl ingenstans?

Sen förstår jag inte heller vad det spelar för roll heller det kan ju inte räknas som ny skuldsättning om personen i fråga får betala CSN sen då det pausas bara.

Sen förstår jag inte heller vad det spelar för roll heller det kan ju inte räknas som ny skuldsättning om personen i fråga får betala CSN sen då det pausas bara.
I mina ögon är ändå CSN något ”vettigt” då man utbildar sig och det kan leda till jobb osv! Frågan är med OM CSN godkänner att man går på skuldsanering eller om man är helt hindrad nu att börja studera till skuldsaneringen är över

I mina ögon är ändå CSN något ”vettigt” då man utbildar sig och det kan leda till jobb osv! Frågan är med OM CSN godkänner att man går på skuldsanering eller om man är helt hindrad nu att börja studera till skuldsaneringen är över
CSN tar väl ingen kreditupplysning så de vet väl inte vad man har för andra skulder, har löneutmätning eller skuldsanering så länge det inte är tidigare CSN-skulder. De kikar på om man haft CSN tidigare och om man har tagit de poäng man ska. Och hur mycket man tjänar.

CSN tar väl ingen kreditupplysning så de vet väl inte vad man har för andra skulder, har löneutmätning eller skuldsanering så länge det inte är tidigare CSN-skulder. De kikar på om man haft CSN tidigare och om man har tagit de poäng man ska. Och hur mycket man tjänar.
Ja precis! Skrev och frågade och det skulle inte va några problem att få studie lån om så var fallet! Dock kanske de blir problem med saneringen?! Räknade på CSN hemsida så skulle jag få nästan 18900 om det nu är de nya siffrorna sen barnbidrag på 1900 så kommer inte va några problem att betala

Så skönt med steg 2 Väntar nervöst här. Inledande 16 oktober så förhoppningsvis får jag med betalplan snart.
Har du behövt komplettera med något under ditt inledande? Väntar nervöst och vet inte hur jag ska stå ut om inget händer på vägen.

Har du behövt komplettera med något under ditt inledande? Väntar nervöst och vet inte hur jag ska stå ut om inget händer på vägen.
Nej har inte fått någon förfrågan om komplettering. Däremot har jag själv lämnat uppgifter då jag var sjukskriven vid inledande och nu jobbar deltid. Tänker att det kanske är positivt om de inte begär komplettering.

Så skönt med steg 2 Väntar nervöst här. Inledande 16 oktober så förhoppningsvis får jag med betalplan snart.
Fick min betalplan idag. Kommer betala 60% av mina skulder, det känns bra. Jag fick inledande 23/10, så närsomhelst borde du få din plan också.

Fick min betalplan idag. Kommer betala 60% av mina skulder, det känns bra. Jag fick inledande 23/10, så närsomhelst borde du få din plan också.
Oj då fick du inledande efter och har redan fått betalplanen. Undrar vad som dröjer i mitt ärende. Blir man ju lite nervös. Men vet jag har fått bytt handläggare vilket inte heller känns 100

Vet ni något om hur kfm ser på en skuld man har till en privatperson som uppstått genom att denne person tagit lån för att hjälpa till med att lösa en persons skulder..? Jag har en skuld till min sambo som numera består i ett lån han betalar på, det började med att han lånade ut från sitt sparande och sedan lånade han för att lösa mina smålån för att vi skulle få en drägligare vardag.. detta var innan han förstod hur illa det stod till med mitt spelberoende runt år 2015-2016. Kfm vill att han ska redovisa datum för skulden men eftersom det är en sammanställning av så mycket smått som sedan blivit en skuld vet han inte hur han ska redovisa, har någon erfarenhet av något liknande och kan vara behjälplig? Kanske är bäst att ringa handläggaren

Oj då fick du inledande efter och har redan fått betalplanen. Undrar vad som dröjer i mitt ärende. Blir man ju lite nervös. Men vet jag har fått bytt handläggare vilket inte heller känns 100
Du behöver inte vara orolig. Det kan ju vara banker som tar tid på sig. Byte av handläggare kan ju också göra att det tar extra tid. Det kommer gå bra ska du se!

Du behöver inte vara orolig. Det kan ju vara banker som tar tid på sig. Byte av handläggare kan ju också göra att det tar extra tid. Det kommer gå bra ska du se!
Det hoppas jag andra gången gilt vore trevligt. Hade varit skönt med besked innan jul men får kanske ställa mig in på att vänta under helgerna.

Jag gick beviljad skuldsanering idag va så rädd när ja skulle läsa beslutet. Sökte i maj 2023, inledande 1 september och betalplan i oktober. Började betala då. En satte sig emot skuldsanering som gjorde att det drog ut på tiden men kronofogden gick på min förklaring beslut idag. Jag är så jävla lycklig just nu. Fyfan 2027 är ja skuldfri. Nu kan ja räkna ner på riktigt. Detta året har börjat väldigt bra.

Men jäklar vad lång tid det har tagit från ansökan. Helt galet.

Jag gick beviljad skuldsanering idag va så rädd när ja skulle läsa beslutet. Sökte i maj 2023, inledande 1 september och betalplan i oktober. Började betala då. En satte sig emot skuldsanering som gjorde att det drog ut på tiden men kronofogden gick på min förklaring beslut idag. Jag är så jävla lycklig just nu. Fyfan 2027 är ja skuldfri. Nu kan ja räkna ner på riktigt. Detta året har börjat väldigt bra.

Men jäklar vad lång tid det har tagit från ansökan. Helt galet.
Grattis till en jäkligt bra början på året

Jag undrar också och av vilken anledning motsatte de sig?
Jag har haft i flera år en öppen kredit via resursbank som jag skött exemplariskt med att betala klart efter varje gång jag handlat men då beslut om inledande kom så skulle jag inte betala in där och då motsatte dem sig min skuldsanering för dem ansåg att ja kan betala dem. Så det var dem som motsatte sig men när KF gav min förklaring av krediten till resurs bank så svarade dem aldrig efter det. Så KF tog beslut att oavsett så va min förklaring skälig nog för att få fortsatt gå framåt i min skuldsanering. Men det sjuka är att en sån liten summa kan göra allting så stort. Ja kan förstå om ja hade skaffat krediten nu och shoppat som en galning. Men när man haft den så länge och alltid betalat för sig så förstår ja inte riktigt problematiken att bara låta det gå förbi dem.

Hej
Ny på forumet här. Har läst många av era inlägg och det känns väldigt stöttande.

Jag och maken har både ansökt om skuldsanering i november förra året och väntar nu på inledande.

tror dock inte att det blir något för lånen är inte tillräckligt gamla. 1 kredit tagit i september förra året och ett samlingslån (utökning på befintlig) i Juli. Dock har allt används för att betala in på lånen.
Total skuld tillsammans 1,8 miljoner
Inga spelskuld, bara konsumtion.
ingen skuld hos kfm (än).
Har sålt av en massa grejer och betalat av 5 krediter.
Så nu hoppas jag att det kan bli skuldsanering någon gång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp