Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Jag har byggt en privatekonomitjänst – söker personer som vill betatesta

Hej!

Jag har under en tid byggt på ett hobbyprojekt och har fått okej av forumägaren att lägga upp det här.

Tanken är att samla sin privatekonomi på ett ställe och framför allt göra siffrorna lite mer begripliga än bara en vanlig budget.

Just nu finns bland annat:

• Överblick över inkomster, utgifter och månadsutrymme
• Budget och kategorier
• Lån och skulder med ränta, amortering och räntekostnad
• Skuldkarta och analyser av vilka lån som kostar mest
• Prognos för när man kan bli skuldfri
• Jämförelse av privatlåneränta mot aktuell statistik från SCB/Riksbanken
• Sparmål och tillgångar
• Ekonomihälsa och olika ekonomiska scenarier

Sidan är fortfarande i beta och är ett hobbyprojekt. Det finns inga betalda samarbeten eller affiliateintäkter på sidan i nuläget.

Det jag framför allt söker nu är personer som vill testa den som vanliga användare och säga vad som känns bra, dåligt, otydligt eller saknas.

Jag är extra intresserad av:

– Förstår man sidan utan någon förklaring?
– Är det enkelt att lägga in sin ekonomi och sina lån?
– Är beräkningarna begripliga?
– Finns det något man direkt försöker klicka på som inte fungerar som man förväntar sig?
– Vilken funktion känns mest användbar?
– Vad skulle få dig att faktiskt fortsätta använda sidan?

Ni behöver självklart inte lägga in era riktiga ekonomiska siffror för att testa – påhittade belopp fungerar lika bra.

Skicka meddelande för att få länk då jag vill ha lite koll så det inte stormar in medlemmar och det blir kaos pga buggar eller liknande.
Visar även skärmdump så ni kan se lite hur det kan se ut som exempel.

1786630636187.png

Gör den helt öppen isället för alla här inne så får vi kanske diskussion och andra kan snabbt komma med tips eller visa buggar.
www.minplånbok.se

Kan vara så att mejlet hamnar i skräpkorgen från mig när ni skapar kontot :)

Ska testa och kolla in den imorgon. Bra initiativ:)

Nu har jag skuldsanering så hade blivit fel om jag fyllde i betalning/månad i lånen. Men mycket smidigt att fylla i sina lån och typ av lån och att sen man kan sortera dom efter ex störst först.
Men gällande sorteringen: hade vart smidigt om det går att trycka ex på "skuld" så sorteras det med störst skuld först - minst skuld längst ner, om man trycker en gång till "lägst skuld först - störst skuld längst ner". Eller liknande om man klickar på "Ränta" så kommer högst eller lägst räntesats. Klickar man på betalning/månad så kommer högst - lägst eller tvärtom. samma räntekostnas/mån och andel av skuld.

1786643211045.png

Bra att man kan se räntekostnad och andel av skuld väldigt enkelt.

En annan feedback om man vill: en rad längst ner som summerar totalbelopp, snittränta, totalt räntekostnad per månad. Nedanför inkasso marginalen och ovanför visa full skuldanalys. en totalrad.

Annan snabb mindre feedback gällande färgschema: om man trycker på budgetfliken så har "anpassa vy" och den bredvid som heter augusti 2026 lite olika typsnitt och färger. Sen mitten rutan med AI-insikter. går det få den i samma färg som övriga flikar som budgetöversikt, pengaflöde etc. speciellt i dark mode är det stora skillnader.
även knapparna nedanför: lägg till inkomst och lägg till utgift har olika färger.

"visa full skuldanalys" bra med att kunna välja ex snöbollsmetoden och avalanche men den fliken är ganska lång och känns lite rörig.
inte hunnit kolla igenom alla flikar och detaljer. men överlag väldigt bra budgetverktyg och mycket av det är lättnavigerat, lätt att sätta upp sparmål sina inkomster, utgifter få kort feedback av ai etc.

Senast ändrad:
Nu har jag skuldsanering så hade blivit fel om jag fyllde i betalning/månad i lånen. Men mycket smidigt att fylla i sina lån och typ av lån och att sen man kan sortera dom efter ex störst först.
Men gällande sorteringen: hade vart smidigt om det går att trycka ex på "skuld" så sorteras det med störst skuld först - minst skuld längst ner om man trycker en gång eller lägst skuld först - störst skuld längst ner om man trycker 2 gånger. Eller liknande om man klickar på "Ränta" så kommer högst eller lägst räntesats. Klickar man på betalning/månad så kommer högst - lägst eller tvärtom. samma räntekostnas/mån och andel av skuld.

Visa bilaga 6037

Bra att man kan se räntekostnad och andel av skuld väldigt enkelt.

En annan feedback om man vill: en rad längst ner som summerar totalbelopp, snittränta, totalt räntekostnad per månad. Nedanför inkasso marginalen och ovanför visa full skuldanalys. en totalrad.

Annan snabb mindre feedback gällande färgschema: om man trycker på budgetfliken så har "anpassa vy" och den bredvid som heter augusti 2026 lite olika typsnitt och färger. Sen mitten rutan med AI-insikter. går det få den i samma färg som övriga flikar som budgetöversikt, pengaflöde etc. speciellt i dark mode är det stora skillnader.
även knapparna nedanför: lägg till inkomst och lägg till utgift har olika färger.

"visa full skuldanalys" bra med att kunna välja ex snöbollsmetoden och avalanche men den fliken är ganska lång och känns lite rörig.
inte hunnit kolla igenom alla flikar och detaljer. men överlag väldigt bra budgetverktyg och mycket av det är lättnavigerat, lätt att sätta upp sparmål sina inkomster, utgifter få kort feedback av ai etc.
Tack som tusan för återkopplingen! Ska sätta mig direkt och kolla på detta! PMar i tråden när jag uppdaterat så får du gärna kolla!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp