Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har fått någon annans bisnode upplysning i min Kivra

Jag har pratat med bisnode dom förstod inte heller hur detta kunde ske , dom skulle skicka detta till utredningsavdelningen , hände det dig också att du fick någon annans @gran ?
Ja jag fick en upplysning i morse.

Hmm, undra om det är därför kreditupplysningen som togs på mig från Hi3G Access aldrig hamnade i min Kivra (Tele2s gjorde). Enligt min tråd https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/bisnode-felaktig-kreditupplysning.16803/

Hittade den av en slump när jag loggade in på Min Upplysning hos Bisnode. Kopian som skulle hamna hos Kivra kanske hamnade hos någon annans Kivra? Rörigt värre.

Verkar vara flertalet som fått felaktiga upplysningskopior till sig själva fast det är någon annan.

Ur ett datainspektions perspektiv måste detta vara minst sagt allvarligt av flera anledningar.

Kan ju röja exemplevis folks skyddade adresser, kan uppge inkomst till fel peron och personens kreditengagemang

Verkligen GDPR fel ! Anmäl

Mailade Bisnodes Dataskyddsombud för att fråga om upplysningen hamnat hos någon annans Kivra i alla fall. Kundtjänsten var inte så behjälpliga så jag hoppas att deras ombud har lite mer erfarenhet och befogenheter att kolla upp. Detta kan ju ändå vara förklaringen till varför jag inte fick upplysningskopian till Kivra. I så fall fick jag en annan huvudvärk än den felaktiga upplysning som togs. :thinking:

*edit*

Ingen som fått en upplysning från High 3G Access som hamnat fel i början av april i Kivra?

Jag får inte alltid upplysning från bisnode i Kivra så är nog lungt för dig, ibland kommer den bara till bisnodes min upplysning är nog inget att stressa över

Om det är Bisnode så ska dom fasen sättas i konkurs. Nyttja GDPR lagen så dom får böter på 100 miljoner.

Jag fick någon annans bisnod i måndags jag med. Ska man anmäla detta och vart i så fall?

Detta fick jag efter kontakt med bisnode

Bilagor

• 7E7E7C77-DC71-4D14-AFA5-747F7A50028B.png
    7E7E7C77-DC71-4D14-AFA5-747F7A50028B.png
    972.2 KB · Visningar: 298
Jag skulle nog be att få besked vem som hade fått min upplysning i sin kivra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp