• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag lyckades!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Men den känslan! Jag är totalt skuldfri om 7 år, det mesta är borta om 5 år men har nu fått några ärenden skickade till KFM som kan sänka detta totalt :( som jag har kämpat :( och det handlar bara om 20 000.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Men den känslan! Jag är totalt skuldfri om 7 år, det mesta är borta om 5 år men har nu fått några ärenden skickade till KFM som kan sänka detta totalt :( som jag har kämpat :( och det handlar bara om 20 000.

beklagar! fanns det ingen åtgärd du kunde ha gjort för att stoppa det?
många säger att man inte ska ta lån för att betala lån, men så gör jag och hittills har räntorna bara gått neråt och hjälp mig.

Kämpa på!
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Tyvärr inte :( eller nja. Hade avbetalningsplaner men kunde inte upprätthålla de :(
Jag har usla förutsättningar nu för att kunna hitta ett nytt större lån att baka in de i. Och har inte heller säkerhet att erbjuda. Får jag en betalningsanmärkning pga detta så blir förutsättningarna ännu sämre långt framöver. Det jobbiga är att jag har 20 000 längre fram men inte nu.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
då ser du till att betala av kf på 20.000kr när du har det. och inte lägga det på annat. jag vet egentligen inget om KF. men antar att man prioriterar det?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Det är kronofogden. Finns inte så mycket val :( betalar jag inte blir det betalningsanmärkning.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
kassekonomi fick du lika mycket beviljat via Zmarta som du fick hos BN blev lite förvirrad när du skrivit om 290.000 och 110.000 hur det än är så grattis till lån och sänkt ränta.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Fanns önskemål om att summera min resa till en hållbar månadsbudget.

Det är ett spelmissbruk som ligger till grunden för alla mina skulder samtidigt som jag blev sjukskriven och gick ner i arbetstid. från att ha ut c:a 16.000 kr efter skatt till att få ut c:a 7.000kr tog hårt!
jag började då att öka mina insatser för att snabbt vinna upp mina 7000 till 16.000 så jag kunde leva som innan, vilket inte gick så bra. (Detta var sommaren 2013)
Jag tog då mitt FÖRSTA smslån på 5.000kr. spelade för ännu högre insatser! och vann en storvinst på 13.000kr! 30 minuter senare var dom borta! och ett nytt sms lån togs på 5.000kr.. och karusellen var igång.

tog smslån för att lösa mina månadskostnader. spelade lite till. och efter ett halvår hade jag lån hos över 50!!! aktörer. där sprack min bubbla. och inte en människa visste om mina spelproblem.
varje sekund tänkte jag "när kan jag spela nästa gång" "vilket lån ska betalas idag" "hur ska jag få tag i mer pengar"....... satt mestadels vid datorn och spelade, sökte smslån och betala smslån och spelade lite till. jag hade svårt att somna, tänkte bara på smslån och spel. hade jag bara några ynka kronor på kontot så tänkte jag att det finns en chans att vinna mycket!

efter ett par veckor till ramlade första kravet in om "ansökan till kronofogden" betalade jag inte NU skulle jag hamna hos fogden! det var och är min största rädsla. jag fick självmordstankar. men ville göra det på ett så smärtfritt sätt som möjligt.

jag började visa mina känslor. stängde in mig på toaletten och grät i timmar. ångesten var enorm! nu fanns det bara en utväg och det var att säga hej då till livet.
Men som en sista utväg ringde jag en familjemedlem, som en SISTA utväg! och jag fick hjälp. enormt mycket hjälp. denna person satte sig i bilen och körde direkt hem till mig för att hjälpa till och prata ut. Jag var helt förkrossad och skämdes så fruktansvärt mycket.

....

visade sig att jag nu hade skulder hos snabblåns företag på c:a 400.000 kronor! + blanko o kreditkort. totalt närmare miljonen. Och detta hade skett på mindre än ett år!!

utan min familj hade jag inte funnits idag. men tack vare dom så har de hjälpt mig lösa skulder. och nu i veckorna har jag tagit på mig nästan alla skulder i mitt namn.

Nu är jag lycklig! mår hur bra som helst, älskar livet och njuter av varje dag! och det bästa av allt: håller inga fler lögner inombords.

Slutsats: har börjat jobba igen. och får min budget att gå runt 2* om :) inga som helst problem att betala alla räkningar nu.visst jag har enormt mycket skulder, men det finns en ljus framtid.

frågor på det? :)
 
Senast ändrad:

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
kassekonomi fick du lika mycket beviljat via Zmarta som du fick hos BN blev lite förvirrad när du skrivit om 290.000 och 110.000 hur det än är så grattis till lån och sänkt ränta.

BN är ett av mina lån som jag bakar in i det jag sökt. har c:a 100.000kr hos bn som jag nu ska betala av med hjälp av de 290.000 och de 110.000kr jag fått till bättre räntor och lägre månadskostnader :) BN är inget jag sökt nu. de lånet har jag haft i ett år och det ska bort nu!
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vilken ekonomisk resa du gjort under åren 2013-2015 så skönt att inte behöva bekymra sig över om du ska ha råd att kunna betala dina räkningar varje månadsskifte och som du skriver du har fortfarande skulder många år framåt men med helt andra räntor och månadskostnader så du har råd att betala dem utan att behöva täcka upp med skitlån. Dessutom har du börjat jobba igen stort grattis till det också:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp