• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag mår illa

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag blev också lämnad förra året i augusti.

Hade skulder närmade 400 000 kr i höstas med fasta utgifter på 6500 kr på bara lån med dåliga räntor.
Har ca 280 000 kr i skuld nu och 30 000 kr sparat på fonder!

För mig blev den tjejen en revansch och nytändning! Idag ser jag den tjejen som en ”skit”! Har en ny tjej som ser mig som människa och vet om mitt förflutna/lån.
Jag har lån, inte hon. Mina lån kostar mig 3100 kr i månaden och jag har över mer än henne i månaden ändå!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jag blev också lämnad förra året i augusti.

Hade skulder närmade 400 000 kr i höstas med fasta utgifter på 6500 kr på bara lån med dåliga räntor.
Har ca 280 000 kr i skuld nu och 30 000 kr sparat på fonder!

För mig blev den tjejen en revansch och nytändning! Idag ser jag den tjejen som en ”skit”! Har en ny tjej som ser mig som människa och vet om mitt förflutna/lån.
Jag har lån, inte hon. Mina lån kostar mig 3100 kr i månaden och jag har över mer än henne i månaden ändå!

There you go :) !!! Bra att Du blev av med henne & GRATTIS till den nya kärleken...:)
 

Anders.D

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
9 November 2018
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
47
Poäng
147
Tack för alla era fina ord!! ❤️
Ni är riktiga hjältar.

Jag har suttit och gråtit konstant hela dagen på jobbet. Har fått upp huvudet ur sanden nu.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Först och främst ska du erkänna för dig att du är spelberoende först då kan du förändra ditt liv. Tråkigt med din tjej och lämnar hon dig då är du värd något bättre men ge det lite tid, för det är en chock när en Spelberoende person lägger korten på bordet. Som jag har skrivit tidigare så tror jag på ärlighet då jag själv ljugit, undanhållit sanningen för mina anhöriga och gjort dem så illa genom att undanhålla sanningen. Du har tagit ett stort steg Anders genom att berätta, var stolt över ditt första steg. Våga tro på dig själv, ja du har fattat dåliga beslut om du nu tar tag i ditt Spelberoende så kan du i framtiden säga att jag är stolt över att jag nu fattar bra och vettiga beslut för att förbli Spelfri. Det viktigaste är att du först och främst slutar spela för din egen skułl och i andra hand för anhörigas skull. Ta hjälp av någon som kan ta hand om din ekonomi. Stöd föreningen för Spelberoende har varit min räddning och därför brinner jag för att rekommendera att gå på deras möten. Där träffar du människor som är i samma situation och får stöd och uppmuntran samtidigt som du tar del av andras livsöden och det har fått mig att nu ha varit Spelfri i 132 dagar. Det är 0-tolerans som gäller för som Spelberoende får du inse att en vinst är samma som att hamna i ett helvete i speldjävulens klor. Var beredd på att det tar tid och var beredd på att kanske få panik och vilja låna och spela, är du medveten om riskerna är det större chans att inte falla dit. Sedan har du stöd från oss medlemmar på detta forum som inget hellre vill än att kunna hjälpa en medmänniska. Skrivet utav mina erfarenheter som Spelberoende.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Det kommer nog gå åt helvete.

Nu får vi se om jag pallar med livet. Hoppas.

Självklart kommer Du ”palla med livet”, för de e banne mig rätt underbart... :)
Du är inte ”körd” - Du har 3 lånegivare på mindre än 500tkr... Du har överskott varje månad efter lånen är betalda...
Detta kommer Du fixa !!! :)
Just hang in there... ❤️
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Fattar inte hur vissa kan uppmuntra att tipsa om kronofogden när han har bra utrymme i ekonomin efter alla räkningar är betalda.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag tycker du ska börja om från 0! Lägga upp en budget varje månad och sen låta någon person du litar på ta hand om din ekonomi just nu. Sen ett annat tips är att kanske smsa till någon varje kväll före du lägger dig att du inte har spelat. Såg det på lyxfällan och det låter väldigt sunt. Sen kanske bocka av varje spelfri dag i en kalender.

Eftersom du nyligen har haft återfall med såpass stora belopp så har du kunnat spara tidigare. För en spelmissbrukare kanske du ska lägga undan pengar på ett annat konto som du inte kommer åt. Jag rekommenderar avanza där du lägger in ett månadssparande på stabila fonder. Då tar det några dagar att sälja en fond och sen föra över till bankkontot igen. Det är även kul att följa utveckligen och ha i tanke att dessa pengar inte skall användas på 5-10 år.

Börja med att spara 1000 kr varje månad där (12000 kr per år+avkastning)

Ditt mobilabonnemang ska du nog tänka på också. Antar att du har bindningstid på någon ny mobil. Där kan du spara in många 100-lappar i framtiden. Annars har du låga utgifter inkl hyra. Det är väldigt få som har så låg hyra som dig, så stirra inte dig blind på dina lån då många har 6000 kr i hyra som ensamstående.

Dina lån kan du förhandla om i framtiden och då skall du helst inte vara hos kronofogden, du kommer bli fast i flera år utan möjlighet att ta lån, hyra lägenhet eller ta ett abonnemang.

Om jag hade varit du i denna situationen hade jag fokuserat 100 % på icalånet och låta dom 2 andra lånen vara som dom är i dagsläget. Sedan ta betalningsfria månader om du har möjlighet och betala in på ICA.

Lägg upp en budget på 2 år att betala av ICAlånet 125 000 kr. Vet inte hur mycket det amorteras av vanliga månadskostnaden varje månad?

Om vi säger att det amorteras 1000 kr per månad
24*1000= 24 000 kr
Över 101 000 kr/24=4208 kr

Så lägger du in t.ex 4200 kr extra varje månad så är du av med ICA-lånet inom 2 år. Då kan du samla resterande 2 lån som kanske ligger på runt 300 000 kr totalt med ett bra lån och bra ränta.

Detta är bara ett exempel som jag hade gjort. Sen får du skatteåterbäring varje år som bör ligga på stora belopp som du kan spara/amortera mer eller leva ett bra liv.

Sen tråkigt med tjejen! Men som många säger om hon väljer att lämna dig så är hon inget att ha. Hon ska egentligen hjälpa dig och stötta dig ur denna situationen. Men ge henne tid och låt hon smälta chocken! Hoppas på det bästa för dig!

Kom ihåg att du bara är 28 år. Du vill ju vara sambo och kanske farsa vid 35 år? Se din ekonomi som en motivation för att uppnå dina mål för du vet nu svaret vad ditt spelmissbruk har gett dig!
Du har nått botten nu och för varje månad som går kommer det BARA att bli bättre och det är ingen annan än du som kan ta dig ur din situation och varje gång du spelar är det bara du som förlorar på det o dina mål kommer bara ligga längre ifrån!
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp