• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Jag & min skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Kan ändras vid ett beslut men då får du betala mindre till skusan om CSN inte pausas.

& just det hade nog varit det bästa för @Mirakel ! Förvisso beroende på hur stor skulden är där...men den skall väll vara fullt återbetald innan pensionen kan jag tro, eller?!
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Det låter kanske konstigt men gud vilken härlig känsla den inbetalningen är. Bästa någonsin!

Japp. Känslan av att veta att saker är på väg åt rätt håll och att man kommer få en nystart på riktigt är nästan obeskrivlig. Får fortfarande nypa mig i armen efter att varje betalning är gjord :)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Fri som en fågel - L O V E L Y ! :D
Nope, dottern betalade hem 3000kr, men sedan november gick ja med på att sänka det till 2000kr MOT att hon istället sparade mer pengar månadsvis, vilket hon har gjort oxå...
Hon kommer inte trampa i sin moders fotsteg - det är en sak som är säker :) så något gott har ”min vansinnes resa” fört med sig ;)

MEN som sagt, jag har enkom inledandande skuldsanering. Fem veckor har nu passerat & snart ställs väll saker & ting på sin spets...antar jag ! Domedagen is on its way :eek:

Det kommer gå vägen för dig med. Sitter ju fan på nålar jag med för att jag hoppas på positivt besked för dig med. Håller tumme :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Det kommer gå vägen för dig med. Sitter ju fan på nålar jag med för att jag hoppas på positivt besked för dig med. Håller tumme :)

Åhhh jag blir sååå innerligt rörd över Ditt engagemang !! Tack fina Du ❤️

Vi får se... jag är ödmjuk inför vilket beslut det än blir ! Jag står inte och faller med ett nej i dagsläget. Jag känner mig stark & orkar kämpa på, men långsiktigt (många år) vet jag inte om psyket kommer mäkta med löneutmätning...
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Kan ändras vid ett beslut men då får du betala mindre till skusan om CSN inte pausas.
Ja .. det känns iallafall som en tröst om det inte går igenom men jag har en positiv målbild.. måste orka med alla slags ”väntetider” nu bara
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
& just det hade nog varit det bästa för @Mirakel ! Förvisso beroende på hur stor skulden är där...men den skall väll vara fullt återbetald innan pensionen kan jag tro, eller?!
Nä.. jag har gamla gamla lån av den typen som avskrivs vid 65 års ålder . Kanske 67 nu med ändrad pensionsålder. Men har cirka 165000:- kvar på CSN
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Så, då var även den här månadens betalning fixad. Känns riktigt bra att ha fått in den här rutinen och även uppdatera här, som en liten påminnelse till mig själv att det går framåt :)
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Så, då var även den här månadens betalning fixad. Känns riktigt bra att ha fått in den här rutinen och även uppdatera här, som en liten påminnelse till mig själv att det går framåt :)
Samma här och nästa månad betalnings fritt och sedan sensomnar och höst att bocka av och sedan betalnings fritt i december och ett år har gått
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp