• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Jag orkar inte längre

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Japp nya lagar för spelbolagen och även ang tv licensen, jag har ju tv så det är bara att gilla läget :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Japp nya lagar för spelbolagen och även ang tv licensen, jag har ju tv så det är bara att gilla läget :)

Det är bra med spelbolagen & säkert så blir det billigare för Dig med tv-licensen på skatten oxå med tanke på att den blir inkomstbaserad, men för mig som inte betalar tv-licensen alls, så är det ju ett riktigt ofog att ja nu tvingas betala den via skatten :D & ja som inte ens gillar public service kanalerna varken på dumburken eller radio... :oops:
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Hur har du tagit dig ur spelande? Hur berättade du för din man och vad fick du för reaktion? Tack så jättemycket för att du delar med dig ❤️

Jag har slutat spelat massor av gånger om jag ska vara ärlig. Det är inte svårt att sluta, men att hålla sig spelfri är jävligt svårt. Så fort jag mår dåligt eller har för mycket i huvudet så har jag spelat, jag har nu insett att jag mår inte alls bra och har börjat äta antidepressiva, det är min räddning känner jag för mina tankar är inte alls lika mörka.
Terapeuten är min räddning, hon tror på mig och hon ser den jag varit förut, inte den jag är nuförtiden, spelmissbrukaren som tappat alla känslor, som är iskall.. men den börjar jag vända ifrån, jag börjat få en styrka som jag inte trodde fanns. Jag vet att jag bara har två val, livet alltså min familj eller speldjävulen. Jag kommer spela oss alla på gatan om jag fortsätter och det kan jag verkligen inte tillåta. Mina fina barn ska inte tvingas leva ett kaotiskt liv när man inte vet om det finns mat på bordet dagen efter.. Jag får betala mina lån och se det sjunka helt enkelt, jag känner att jag tagit kontrollen över mitt liv, psykiskt.... jag kan inte fortsätta som jag gjort, och dessutom går jag också på spelberoende möten en gång i veckan och det är underbart att vara där, träffa folk som är som mig.
Genom att jag hade spelproblem innan jag träffade min man så visste han, men det har bara eskalerat drastiskt. När jag fick ett återfall i somras och tog ett lån på 200K och spelade bort på typ 2 sek så trodde jag när jag berättade att nu är det kört, när vi äntligen hade fått ordning på ekonomin så förstörde jag det igen. Men han är kvar, dock med frågan nästan jämt "har du spelat" och det har jag inte. Jag kan inte spela, jag kommer förstöra allt då. Jag är grönjävlig på att se tillbaka på livet, men jag vet att jag kan inte se tillbaka, jag får sönder. Jag måste se en framtid och för första gången på väldigt länge så ser jag framåt, jag har en framtid :) tillsammans med de som betyder mest!

Ursäkta för boken, säkert jävligt osammanhängande.
 

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Ja då tvingas vi betala tv-licensen via skatten... jäkla ofog, men de va kanske inte de som du åsyftade ?!?? :D:p;):D
Hej
Det han menar är att man kan spärra sitt personnummer på ett ställe och då kan man inte spela på några spelsidor som är licensierade i Sverige. Och alla spelbolag måste söka licens för att finnas på den svenska marknaden.
Mvh
Bridget
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag har försökt läsa lite om den lagen från januari 2019 där man ska kunna stänga av sig från alla spel. Det står att man kan stänga av sig"en viss tid eller tillsvidare" och man väljer tillsvidare så kan det inte hävas innan man varit avstängd ett år. Vad jag har hört så skulle man kunna stänga av sig på livstid. Lite besviken men jag kanske har fattat fel? Någon som vet mer?
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag har slutat spelat massor av gånger om jag ska vara ärlig. Det är inte svårt att sluta, men att hålla sig spelfri är jävligt svårt. Så fort jag mår dåligt eller har för mycket i huvudet så har jag spelat, jag har nu insett att jag mår inte alls bra och har börjat äta antidepressiva, det är min räddning känner jag för mina tankar är inte alls lika mörka.
Terapeuten är min räddning, hon tror på mig och hon ser den jag varit förut, inte den jag är nuförtiden, spelmissbrukaren som tappat alla känslor, som är iskall.. men den börjar jag vända ifrån, jag börjat få en styrka som jag inte trodde fanns. Jag vet att jag bara har två val, livet alltså min familj eller speldjävulen. Jag kommer spela oss alla på gatan om jag fortsätter och det kan jag verkligen inte tillåta. Mina fina barn ska inte tvingas leva ett kaotiskt liv när man inte vet om det finns mat på bordet dagen efter.. Jag får betala mina lån och se det sjunka helt enkelt, jag känner att jag tagit kontrollen över mitt liv, psykiskt.... jag kan inte fortsätta som jag gjort, och dessutom går jag också på spelberoende möten en gång i veckan och det är underbart att vara där, träffa folk som är som mig.
Genom att jag hade spelproblem innan jag träffade min man så visste han, men det har bara eskalerat drastiskt. När jag fick ett återfall i somras och tog ett lån på 200K och spelade bort på typ 2 sek så trodde jag när jag berättade att nu är det kört, när vi äntligen hade fått ordning på ekonomin så förstörde jag det igen. Men han är kvar, dock med frågan nästan jämt "har du spelat" och det har jag inte. Jag kan inte spela, jag kommer förstöra allt då. Jag är grönjävlig på att se tillbaka på livet, men jag vet att jag kan inte se tillbaka, jag får sönder. Jag måste se en framtid och för första gången på väldigt länge så ser jag framåt, jag har en framtid :) tillsammans med de som betyder mest!

Ursäkta för boken, säkert jävligt osammanhängande.
Så bra skrivet... Du har tagit tag i ditt problem och känner att det fungerar och det stärker dig. Du börjar tro på dig själv vilket jag också gör. En av de positiva saker med att vara spelmissbrukare är att man lär känna sig själv och hur man ska hantera livet när det är svårt. Välja en annan väg än att fly in i spelets värld som jag kallar den onda världen. Vi tar emot hjälp för vårt spelberoende på olika sätt. Jag har blivit mer ödmjuk och dömer inte människor lika snabbt som tidigare, mer förståelse för mina medmänniskor och kan jag hjälpa så gör jag det mer än gärna... När jag ar liten ville jag bli socialsekreterare för jag ville hjälpa människor som hade det svårt. Inte kunde jag drömma om att jag 40 år senare skulle vara spelmissbrukare och vara den som behövde hjälp. Sånt är livet... Jag skriver mycket är som en terapi, skriver ner mitt liv och inser att jag har gått igenom rätt mycket och ändå står jag fortfarande på benen. Jag har om och om igen ramlat, tagit mig upp igen som i en spiral trappa.
Mina 135 spelfria dagar är min stolthet. Lika glad för mina egna spelfri dagar som för dina. Vi är på rätt väg och att detta forum finns är guld värt. Ensam är inte stark♥️
 

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Jag har försökt läsa lite om den lagen från januari 2019 där man ska kunna stänga av sig från alla spel. Det står att man kan stänga av sig"en viss tid eller tillsvidare" och man väljer tillsvidare så kan det inte hävas innan man varit avstängd ett år. Vad jag har hört så skulle man kunna stänga av sig på livstid. Lite besviken men jag kanske har fattat fel? Någon som vet mer?
Hej
Det skall ha något med att man inte får ta livslånga beslut enligt lag. Eftersom det blir så definitiv då.

Mvh
Bridget
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Hej
Nu kommer ett långt inlägg för er som orkar. Jag är en gift medelålderskvinna med man och fem barn. Jag bor i en villa och har ett bra jobb och utåt sett har jag det väldigt bra.
För cirka 4 år sedan hade jag en jobbig period med flera missfall, blev sedan gravid men mådde fortsatt dåligt. Har alltid haft dåligt samvete för att vi inte haft råd att göra extra saker med barnen som utlandssemestrar och liknade.

Jag började spela för mindre summor och för cirka två år sedan eskalerade det och jag tog mitt första lån. Jag insåg då hur lätt det var att ta ett lån för att täcka spelandet. Sen bara fortsatte det. För ett år sedan berättade jag för min mamma att jag hade ekonomiska problem men inte att det berodde på spel. Hon hjälpte mig med ett lån på 250000kr.

Nu har det dock fortsatt och sista månaderna har jag förlorat kontrollen helt. Jag har nu tagit nya lån på 700000 kronor och sms lån på cirka 250000 jag har allt ... jag har kostnader på lån på cirka 25000 per månad. Jag har inte klarat av att berätta för min man då han är min stora kärlek och jag har extrem ångest över vad jag gjort mot honom och barnen. Hur kunde det gå så här långt? Jag har aldrig riktigt trott att man faktiskt kan hamna i den här situationen med så sjuka lån... jag har förstört livet både för mina barn och för min man. Han jobbar med ekonomisk rådgivning och kommer inte att förstå. Hur ska han kunna förstå när jag själv inte gör det. Jag ser ner på mig själv. Jag har extrem ångest hjärtklappning och kan inte sova. Jag funderar sedan sista veckan på hur jag ska ta mitt liv för jag klarar inte det här.
Vill absolut inte berätta varken för min man eller mina barn.


Är i typ samma situation som dig:/ har heller inte berättat för min sambo men snart finns det ingen annan utväg. Har just nu pågående löneutmätning och i 2 månder till...nu ligger jag efter med 2 lån o dom kommer nu att hamna hos kronofogden. Min sambo tjänar väldigt bra o betalar de mesta här hemma och han har inge problem med det säger han då han tjänar så bra...jag flyttade in hos hanså det e han som äger huset o de mesta. Vi har barn ihop och nu en till påväg. Hanvet om att min ekonomi e rutten då han betalat 2 räkningar från kronofogden samt lite annat. Jag vet inte hur jag ska föklara detta..kommer han göra slut elr kommer han va förstående o krama om mig o hjälpa mig? Ush jag e så rädd och har ångest varje dag över detta..går inte en minut utan att jag inte tänker på detta. Vet inte längre hur jag ska orka detta. Jag jobbar och sliter för o få ihop en hyfsad lön varje månad så ja kan betala bort de mesta. Har ett lån på 43 tusen och ett på 25 som nu kommer gå till kronofogden...resten e massa små skulder som jag nu har löneutmätning på som jag är av med om 3 månder puh.

Mina skulder kommer inte från spel utan att jag helt enkelt började ta sms lån förut o sen eskalerade allt. Nu har jag spärrat mig från allt o vill bara göra rätt för mig o betala bort allt:/ o bli fri frå detta...

Har du berättat för din man? Och hur tror du han kommer ta de?:/
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Är i typ samma situation som dig:/ har heller inte berättat för min sambo men snart finns det ingen annan utväg. Har just nu pågående löneutmätning och i 2 månder till...nu ligger jag efter med 2 lån o dom kommer nu att hamna hos kronofogden. Min sambo tjänar väldigt bra o betalar de mesta här hemma och han har inge problem med det säger han då han tjänar så bra...jag flyttade in hos hanså det e han som äger huset o de mesta. Vi har barn ihop och nu en till påväg. Hanvet om att min ekonomi e rutten då han betalat 2 räkningar från kronofogden samt lite annat. Jag vet inte hur jag ska föklara detta..kommer han göra slut elr kommer han va förstående o krama om mig o hjälpa mig? Ush jag e så rädd och har ångest varje dag över detta..går inte en minut utan att jag inte tänker på detta. Vet inte längre hur jag ska orka detta. Jag jobbar och sliter för o få ihop en hyfsad lön varje månad så ja kan betala bort de mesta. Har ett lån på 43 tusen och ett på 25 som nu kommer gå till kronofogden...resten e massa små skulder som jag nu har löneutmätning på som jag är av med om 3 månder puh.

Mina skulder kommer inte från spel utan att jag helt enkelt började ta sms lån förut o sen eskalerade allt. Nu har jag spärrat mig från allt o vill bara göra rätt för mig o betala bort allt:/ o bli fri frå detta...

Har du berättat för din man? Och hur tror du han kommer ta de?:/
Som spelberoende har jag haft ett flertal återfall och när jag kört det i botten gång på gång så har jag varit tvungen att berätta. Visst blev min man arg men för mig var det värre att se besvikelsen och hans tårar. Det gjorde så fruktansvärt ont och ändå gjorde jag om det gång efter gång. Är i grund och botten en människa som bryr sig om människor. Så vad hände? Ändå trodde han hela tiden att någonstans därinne fanns tjejen som han träffade för nio år sedan. Vet att jag har en fantastisk man och nu gör jag allt för att han ska vara stolt över mig. På sätt och vis blev han medberoende eftersom han alltid hjälpte mig när jag kört ekonomin i botten. Dock tror jag på ärlighet, lägga korten på bordet. Berätta allt och ta tag i det som är problemet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp