Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag orkar inte mer.

Kunnig medlem
Poäng: 17
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Är det ingen annan som känner att det här livet inte är värdigt... Att kämpa dag ut och dag in. Jag har så tomt på idéer, vet inte hur jag ska lösa min situation. Jag vill inte mer.

Mer skulder än inkomster. Inget ljus i tunneln. Bråck och tjafs med fordringsägare, kfm och tingsrätt varje månad. Bara det är ett heltidsjobb. Har dock heltidsjobb och familj. En omänsklig situation och omöjlig.

Har ingen möjlighet att slutbetala innan nya uppkommer för att klara av att leva. Kan inte ta lån. Har ingen släkt som kan hjälpa. Det är sjukt. Lever utåt ett välordnat liv med bra jobb.

Har ingen möjlighet att slutbetala innan nya uppkommer för att klara av att leva. Kan inte ta lån. Har ingen släkt som kan hjälpa. Det är sjukt. Lever utåt ett välordnat liv med bra jobb.

Stort lån för att lösa krediter? Testat de "lätta" långivarna? Öppnat dig för din omgivning med förhoppning på att de ev skulle kunna hjälpa dig, om inte annat så gör de medvetna om din sist. Skämmigt ja men lättande!

Kan inte få stora lån. Har lån hos alla. Har ingen i min omgivning som kommer att förstå eller har ekonomisk situation att kunna hjälpa. Jag vill bara att fordringsägarna ger mig respit så jag slipper ta nya lån...

Hur stora är skulderna? Jag har varit i din situation, stressen psykiskt blir enorm. Jag lät allt falla som ett korthus då jag inte kunde betala mer och redan hade alla lån jag kunde få. En stor del av skulderna ligger nu hos kronofogden. Och efter invasionen av brev så är det nu äntligen lugnt. Telefonen tyst, Så skönt faktiskt. Efter år av jagande efter nya lån att betala de gamla skulderna så kapitulerade jag. Och jag ångrar mig inte ett dugg. Kan ångra att jag inte släppte tidigare bara.

Men blir det inte utmätning då? Jag kan inte hamna där. Jag lever i en relation och det skulle vara slutet på den. Jag känner att snart blir jag sjukskriven pga detta och då blir det ännu värre. Livet känns fruktansvärt svart just nu.

Du kan inte fortsätta såhär. Det är en sak som är säkert. Släpp allt. Träffa en ekonomisk rådgivare. Tar relationen slut pga det så var nog inte relationen rätt från allra första början. Det kommer bli tufft, men har man varit dum, är det här rätt sätt att lära sig en läxa. Jag går själv igenom det just nu.

Lycka till!

Kan du skriva vad du har för inkomster, kostnader, lån, räntor osv?

Årsinkomst över 400000. Alla lån man bara kan tänka sig med skyhöga räntor. Dessutom fordringsägare som trots överenskommelser som jag följt skickar till KFM och tingsrätten...

Jag sitter i samma sits, men idag bestämde jag mig för att ge upp. Tror det kommer löna sig i längden. Nu har jag 3 år på mig att förbättra min ekonom, inte ta nya lån, spara pengar. Slippa all stress och panik varje månad. Slipper alla räkningar som kommer på posten. Jag känner att det är den ända vägen för mig just nu, annars håller jag bara på och gräver min ekonomiska grav djupare....

Har du provat ansökt om lån hos lendo,bluestep,svea direkt? Mitt tips till dig är att ringa din vårdcentral o be o få tid o gå o prata med någon,det gjorde jag och fick tid till en kurator/psykolog när jag hade en enorm jobbig ekonomi,sen boka jag tid till sån där skuldrådgivning i min komun. Det hjälpte mej otroligt mkt att iaf kuna må lite bättre...Sen fick ja jobba arslet av mej för o beta av alla skulder o skit snart e ja skuldfri o de kommer du me vara så snälla ge inte upp o försök kämpa på o jobba :( blir du skukskriven får du knappt nån lön då blire sämre:( men ja förtsår man orkar inte hur mkt som helst..me nde e nu du MÅSTE vara stark.

Får man fråga hur du fick alla dessa skulder??

Ge inte upp!

Oj, förstår du har de tufft, men ge inte upp! Som tidigare skrev, du kanske bara ska lägga korten på bordet och säga som det är, kanske din sambo/äkta hälft kan hjälpa dig.. Det tar på krafterna det här med pengar o skulder!
skriv av dig här tills du fått nån hjälp!

Jag ska försöka hitta någon att prata med. Jag bara önskade att en del fordringsägare var mer samarbetsvilliga. Jag kan inte få ett samlingslån någonstans, tyvärr sitter min sambo i usel ekonomisk situation så den sortens hjälp kan jag inte få.

Har nästan 400000 kr i skulder. Det som stör mig mest är att de som är lägst belopp upptar mest, deras betalningsplaner har skyhöga belopp. Annars skulle jag kunna se en ljusning inom 6 månader sannolikt.

Hur stora skulder har du? Om du har skulder hos kronofogden så går dom jämt elr OFTAST på löneutmätning OM skulderna gå o betalas bort på 3 månader. Har du större skulder så kan de bli mer än löneutmätning... dvs dom kollar om du har nån bil dom kan ta elr kommer till ditt hem o mäter ut saker.. ring o prata me dom ist,dom på kronofogden är väldigt vänliga o hjälpsamma o svarar på alla möjliga frågor iaf när jag ringt..

Oj de va endel du hade..ärligt om jag var du så skulle jag bara SLÄPPA ALLT till kronofogden o låta de gå bara. Vist de kommer bli löneutmätning men du kommer ha pengar till hyra o mat o nödvändigaste sakerna...kommer bli tufft men tänk sen när skiten e bort betald då kan du börja leva igen o unna dig saker,det förblir inte alltid mörkt kom ihåg de... :)

Jag instämmer med tidigare talare, går till vårdcentralen och fråga efter någon du kan prata med och kontakta kronofogden och fråga om hjälp och tips.

Tack, skönt att få lite kraft. Har dock bestämt mig för att kämpa så länge det går. Hoppet är det sista som överger en.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp