• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag spionerar på min sambo som har skulder

Sambon

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Tack alla som delat med er! Jag och sambon gick igenom alla skulder och inbetalningar. Han tyckte (så klart) att det var jobbigt att prata om, jag också. Man kan säkert göra på olika sätt men sambon har äntligen valt att inte ta flera lån (hoppas jag) utan låtit en del gå till inkasso. Han har också spärrat sig för nya lån. Jag får utgå från att det stämmer…Han pratade också med kommunens skuldrådgivare som inte verkade ha så mycket tips enligt sambon.

Enligt sambon är detta ”klart” eftersom vi pratade om det. Hos mig ligger det och gnager…vi har gått igenom en hel del tuffa och jobbiga grejerna i vårt förhållande. Jag har propsat på att vi ska gå i någon typ av familjeterapi till våren, inte (bara) på grund av den här skiten utan på grund av annat också i vår relation. Stort tack för allt pepp och stöd!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 000
Mottagna reaktioner
487
Poäng
557
Tack alla som delat med er! Jag och sambon gick igenom alla skulder och inbetalningar. Han tyckte (så klart) att det var jobbigt att prata om, jag också. Man kan säkert göra på olika sätt men sambon har äntligen valt att inte ta flera lån (hoppas jag) utan låtit en del gå till inkasso. Han har också spärrat sig för nya lån. Jag får utgå från att det stämmer…Han pratade också med kommunens skuldrådgivare som inte verkade ha så mycket tips enligt sambon.

Enligt sambon är detta ”klart” eftersom vi pratade om det. Hos mig ligger det och gnager…vi har gått igenom en hel del tuffa och jobbiga grejerna i vårt förhållande. Jag har propsat på att vi ska gå i någon typ av familjeterapi till våren, inte (bara) på grund av den här skiten utan på grund av annat också i vår relation. Stort tack för allt pepp och stöd!
Han får väl visa mail eller något där det står klart å tydligt att han vill spärra sig från att ta nytt lån :) det är lätt att ljuga :-D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp