Jag vill belåna min bostad

Köpte villan förra året.
Jag har inget bolån idag, utan jag vill belåna den för att samla mina lån. Jag har två privatlån och en kredit- sammanlagt på 358 000.
Jag la pengar och gjorde en skriftlig värdering och den värderades till 500 000
Jag är en vanlig liten fattig Svensson som får in 23 700 brutto. 4 ff, två va för att jag tänkte samlat dom först, sen sa en släkting att jag borde belåna huset, och det är ju smart.

Men första banken hör aldrig av sig, inte bett om något underlag för något och inte svarat mig på snart 2 1/2 vecka...

Svea sa nej på 3 minuter...

Vad är erat tips nu? Vem borde jag höra av mig till? Ansökningarna är svåra att göra på nätet för man måste kunna fylla i att lånen ska lösas, annars blir det såklart nej direkt. Dom flesta som har kalkyler jag testat så går det ju att låna.

Men vilken borde jag fråga?!
Läste att nordax, Bluestep värderar själva? Någon som vet hur det går det? Är det smidigt med dom?

Mvh

Jag troe bluestep har smidig process.
Men om du gör en kalkyl på sbab eller länsförsäkringar, går den ihop?

Inte sbab, men Länsförsäkringar och andra "vanliga" som seb, Swedbank,nordea...

Tack för svaret.

Hur mycket är uttaget i pantbrev i fastigheten?

Inga pantbrev?va jag vet.. gamla kanske? Aldrig köpt hus innan.
Japp, ett arv, sen va det billigt, halv ruckel, men jag trivs 😄

Men till ursprungs frågan, hur ska jag belåna det och vart? Det Verkar så krångligt, borde jag tagit ett bolån från början?

Om du gjort kalkyler på några av storbankerna och de signalerar att du har stora chanser att få låna, varför har du inte gått den vägen?

Sedan tror jag det kan bli principiellt svårt att låna på bostaden när den är så pass lite värd och att din inkomst är låg. Hur gammal är du och hur stora chanser att höja inkomsten i närtid tror du att du har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp