• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jagad av inkassobolag efter skuldsaneringens slut

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 680
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Ja det är sant ! Men just om skulden är med på skuld listan och saneringen är klar
I det här fallet var det nog så att just dessa två skulder aldrig anmälts till saneringen. Har inte pappren framför mej. Men de hade uppkommit innan inledande å då kan de inte kräva betalt. Ja de kan ju försöka men jag ska inte betala.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
I det här fallet var det nog så att just dessa två skulder aldrig anmälts till saneringen. Har inte pappren framför mej. Men de hade uppkommit innan inledande å då kan de inte kräva betalt. Ja de kan ju försöka men jag ska inte betala.
Jaha, det förändrar såklart ingenting men det kan förklara varför de hör av sig dock märkligt efter alla dessa år och precis när saneringen är klar.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
I det här fallet var det nog så att just dessa två skulder aldrig anmälts till saneringen. Har inte pappren framför mej. Men de hade uppkommit innan inledande å då kan de inte kräva betalt. Ja de kan ju försöka men jag ska inte betala.
Kolla upp var ursprungsskulden är ifrån kan ju vara att den kommit med i saneringen hos annat bolag.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 680
Mottagna reaktioner
962
Poäng
787
Kolla upp var ursprungsskulden är ifrån kan ju vara att den kommit med i saneringen hos annat bolag.
Postorder båda. Jag slutade ju betala på allt när jag fick löneutmätning å dessa skickades då till inkasso. Nåja..jag hoppas de avskrevs nu efter samtalet o mitt arga meddelande.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
439
Mottagna reaktioner
266
Poäng
437
Alltså...Gissa vad som hände! Gick ju in på "mina sidor" direkt efter samtalet och såg två skulder. Var ju inga jättebelopp men rätt ska vara rätt. Nu när jag loggar in igen är de borta!
Kanske en dum fråga men 'Mina sidor' hos Alektum eller KFM?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Det är ju typ precis samma metoder som han Adam håller på med. Försöka få in skulder baserat på att många överskuldsatta inte har koll. Går det så går det annars som i @Ny2018 fall ba ”oj det blev fel”. Utan konsekvenser. Som att folk skulle begå stölder och om de åker fast säga ”oj hade jag inte betalat för den, det blev fel” och glatt tralla vidare. Sinnes att sånt här får fortsätta och de tjänar säkert multum på det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp