• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jagad av inkassobolag efter skuldsaneringens slut

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Idag blev jag uppring av en fruktansvärt otrevlig tjej fr Alektum som påstod att jag hade skuld där och hon förväntade att jag skulle betala. Jag ifrågasatte när dessa skulder kommit in å hon sa 2017. Förklarade att jag haft skuldsanering som inleddes i maj-2017 o alla skulder innan dessa ingick. Nej sa hon och vägrade lyssna på vad jag sa. "Vi kan hålla på så här men du ska betala..." å så la hon bara på luren...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Idag blev jag uppring av en fruktansvärt otrevlig tjej fr Alektum som påstod att jag hade skuld där och hon förväntade att jag skulle betala. Jag ifrågasatte när dessa skulder kommit in å hon sa 2017. Förklarade att jag haft skuldsanering som inleddes i maj-2017 o alla skulder innan dessa ingick. Nej sa hon och vägrade lyssna på vad jag sa. "Vi kan hålla på så här men du ska betala..." å så la hon bara på luren...
Herregud vilken hemsk upplevelse.
Be dom skicka underlag med lånenummer och datum för utbetalning så att du kan bevisa motsatsen.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Herregud vilken hemsk upplevelse.
Be dom skicka underlag med lånenummer och datum för utbetalning så att du kan bevisa motsatsen.
Skakar fortfarande. Skulderna uppkom innan min sanering inleddes. Det kan jag se på deras sida.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Alltså...Gissa vad som hände! Gick ju in på "mina sidor" direkt efter samtalet och såg två skulder. Var ju inga jättebelopp men rätt ska vara rätt. Nu när jag loggar in igen är de borta!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Alltså...Gissa vad som hände! Gick ju in på "mina sidor" direkt efter samtalet och såg två skulder. Var ju inga jättebelopp men rätt ska vara rätt. Nu när jag loggar in igen är de borta!
Näää tog du en skärmdump första gången ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Alltså att inkasso kan ha så dålig koll ELLER försöker driva in skulder som inte finns... inte okej nånstans!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Näää tog du en skärmdump första gången ?
Tyvärr inte. Så snabbtänkt var jag inte. Hann ladda ner en faktura. Hade också skrivit ett ilsket meddelande till dom om deras bemötande och förklarade även i meddelandet hur det fungerar m sanering. Att även om dom inte anmält dessa skulder så då de uppkommit före inledande så ingår dom men dom får inget betalt..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp