Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobb med löneutmätning

Vi har gjort en omorganisation på mitt arbete och jag blev erbjuden 10månader i avgångsvederlag vilket jag tackade JA till. Min fru är tyvärr sjukskriven och blev av med jobbet och dumt nog inte med i A-kassan vilket endast ger henne 12K netto. Jag får ut cirka 45K netto men med lån på 1,7miljoner tillsammans så håller inte detta. Så vi kommer bli tvungna att släppa allt till kronofogden.

Jag har under 8års tid arbetat inom finans så frågan är om jag kan få något jobb inom den branschen? Eller är man helt rökt? Någon som varit i liknande situation?

Vad har ni för månadskostnader på lånen?

Antar vi inte snackar bolån då ett lån på 1.7 med 57k netto i månaden inte bör vara ett problem...

Baserat på min erfarenhet så rekommenderar jag verkligen att ni försöker hitta ett sätt att inte få betalningsanmärkningar då det idag kan ge problem i processen med att skriva på för nytt jobb. Löneutmätning i sig tror jag inte är ett större problem än en betalningsanmärkning i en rekryteringsprocess.

Det är en riktigt tuff sits, men du är absolut inte rökt! Faktum är att ni tillsammans har 57 000 kr netto under de kommande 10 månaderna. Med ett lån på 1,7 miljoner bör ni ha goda chanser att klara er utan att blanda in Kronofogden, vilket är helt avgörande eftersom finansbranschen nästan alltid kräver prickfria kreditupplysningar vid nyanställning.

Innan ni ger upp, ring banken direkt och be om amorteringsfrihet under din omställningsperiod – de brukar vara samarbetsvilliga när man är proaktiv. Du har 10 månader på dig att landa ett nytt jobb, och med din erfarenhet och er gemensamma inkomst har ni alla förutsättningar att rida ut stormen och rädda karriären.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp