Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Julklappsångest

Kan man lita på folk?

Ja oftast, jag såg ett inlägg på en fb-grupp där en person ville byta ett presentkort mot pengar (inte sälja billigare) för att det var ingen affär i närheten.

Fundera ett tag men när jag läste kommentarerna som som vanligt på nätet är fulla med spydigheter och förakt (troligtvis för att man mår dåligt själv man klagar på andra) bestämde jag mig för att hjälpa till.

Sagt och gjort mötte upp personerna och bytte kontanter mot kortet, "räddare i nöden" hörde jag från dem och sen gick de in och handla i matvaruaffären.

Jag skriver det här för att jag ogillar att folk alltid skall vara så otrevliga inte för att framstå som en hjälte, jag har ju själv varit där och är inte på tryggt avstånd ännu.

Men kan vi inte bestämma här och nu att vi inte dömer. Försök tänk dig in i personen du läser oms vardag, i dennes tankar, tyck inte till om denne personens agerande utifrån din vardag och verklighet. Nä "du skulle aldrig göra så" men du är troligtvis inte där där den personen är.

God Jul!

All ”Credit” till Dig Abbe !!!

Att Du tog Dig tid att hjälpa dessa människor visar på empati, medkänsla och ett varmt hjärta - min respekt har Du!
För övrigt håller jag med Dig till fullo !

Önskar Dig en riktigt GOD JUL !

All ”Credit” till Dig Abbe !!!

Att Du tog Dig tid att hjälpa dessa människor visar på empati, medkänsla och ett varmt hjärta - min respekt har Du!
För övrigt håller jag med Dig till fullo !

Önskar Dig en riktigt GOD JUL !
Tack Kimsan det värmer!

Tack Kimsan det värmer!

Jag måste oxå få berätta att jag själv gjorde en god gärning igår, som jag känner mig stolt över... :)

Jag hade beställt julgodis säckar till mina hyresgäster (kontor, lager, industri hyresgäster), men jag hade gjort en felbedömning gällande antal, så jag hade beställt ca 25 säckar för mycket.
Igår tog jag och en kollega och körde ut dessa godis säckar till bl.annat Stadsmissionen, några härbärgen, Folkets Park där det anordnas lite jul för hemlösa, samt några ställen till ! Den glädje och värme som detta mottogs har ja sällan skådat eller upplevt ! ❤️

Lämnade även in ett par säckar till Häktet här... :D

Jag mådde riktigt bra inombords när jag sedan körde hem igår... :)

Senast ändrad:
Jag måste oxå få berätta att jag själv gjorde en god gärning igår, som jag känner mig stolt över... :)

Jag hade beställt julgodis säckar till mina hyresgäster (kontor, lager, industri hyresgäster), men jag hade gjort en felbedömning gällande antal, så jag hade beställt ca 25 säckar för mycket.
Igår tog jag och en kollega och körde ut dessa godis säckar till bl.annat Stadsmissionen, några härbärgen, Folkets Park där det anordnas lite jul för hemlösa, samt några ställen till ! Den glädje och värme som detta mottogs har ja sällan skådat eller upplevt ! ❤️

Lämnade även in ett par säckar till Häktet här... :D

Jag mådde riktigt bra inombords när jag sedan körde hem igår... :)
Karl Bertil känsla i det där.. . :)

Karl Bertil känsla i det där.. . :)

:D:D Haha, nja, ja kanske inte riktigt vill jämställa mig med honom... Han är/var väll en sann kommunist...med budskapet ”ta från de rika & ge till de fattiga...”
Jag tog inte från någon...jag ”bara” gav bort det vi hade överskott av... Dock kändes det bra i mitt ❤️:a...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp