Kämpar för att få ta över huset vid skilsmässa

I söndags fick jag beskedet att min fru vill lämna mig efter 25 år. För båda går barnen först. Hennes förslag är att jag tar över huslånet och att vi bakar in de blancolån vi tyvärr har skaffat oss under åren. ( inget jag är stolt över)
Total blancolån 560000 Total huslån 1.8 värdering på hus 2.9 miljoner.
Har en inkomst på 39140 brutto.
Provade först på min bank swebank inte klart där än men pratat med handläggaren och hon har räknat på alla mina krediter och tagit med kreditkort och räknat med det som finns på korten oxå. Hel förvirrat och kanske inte konstigt hennes kalkyl visade -10000 sek
Jag kan få viss hjälp av mina föräldrar de har ett hus med låg belåningsgrad och i topp skick.
Tycker ni siffrorna ser orimligt ut? Finns det bättre banker med mer hjärta som inte kör brutala kalkyler? Jag vet att jag klarar det. Skulle aldrig utsätta mig för ekonomiska problem om jag visste att det inte skulle fungera. Jag måste kriga så jag och mina barn får en fin framtid i mitt hus som inte kan offras för något jag inte gjort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp