Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Se på fan!
Nu är jag under 10.

Mitt kreditbetyg är nu på 9.9
Däremot lär det ju "försämras" katastrofalt nästa månad om jag inte betalar av 4-5.000 till Euroloan på det kreditkontot jag plockade ut.
Tog även en UC-förfrågan hos Lendo nyss som lär påverka den också.

Så det ska bli intressant att se framöver vad som händer, samtidigt sen i juni så kommer ju den nya inkomsten att justeras så den lär väl göra det bättre.
Men som sagt, efter att kreditkontot hos Euroloan gick ifrån 9700 till 4700 så sjönk UC-betyget 13.2 till 9.9

Det ska bli intressant att se hur mycket en UC-förfrågning som jag nu idag gjorde hos Lendo kommer att påverka UC-betyget.
9.9 innan, hoppas det inte gör mycket.

Nu syns förfrågningen när jag loggar in på www.minuc.se däremot så är betyget fortfarande på 9.9 så jag misstänker att det förändras först efter midnatt?

En UV-förfrågning påverkar more or less om man har 6 eller 7?
Eller kommer smällen först nästa månad?

Mer relevant hur gick det på lendo?

Min uc är fortfarande inte uppdaterad,,, *suck*
Men det är väl självklart så att dom inte klara att uppdatera allas uc samtidigt, det är ju några miljoner uc som skall uppdateras...

Jag hoppas på inatt:-)

Den är inte uppdaterad med dina inbetalda krediter då misstänker jag?

Räcker med 00.01 tror jag :D

Jaha.
Hur jävla märkligt är det inte att jag gör en förfrågan på Lendo, får en UC-FF till men betyget stannar på 9.9%...

Anledningen till det ovan kan för övrigt vara att min nya inkomst nu syns.

2017

Överskott av tjänst
814.000
Taxerad förvärvsinkomst 814.000
Underskott av kapital 30.000
Sammanräknat netto efter avdrag, före skatt 784 632
Slutlig skatt 303.000

5 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen

Detta ovan spelar ingen roll överhuvudtaget? Om jag så har 70 sådana?

Ska bli spännande att se vad som händer kommande par dagarna.

Inom 3 veckor försvinner fyra stycken av mina UC-förfrågningar. Då kommer jag att ha 5 stycken bara. Varav 3 är gamla.
Inom 2 månader försvinner dels två av mina tre anmärkningar, kommer alltså bara ha en enda kvar.

Dessutom kan jag "styra" betyget lite. Har ju det där Euroloan som jag "maxat"
Så betyget nu är på 12.7%

Jag räknar med att någon gång den 21:a augusti ligga på 4.7% till 4.9% i UC-risk.
Kanske till och med lägre.

Nu kommer det hända något spännande. Om intresse finns håller jag gärna er uppdaterade. Men nu kommer vi få bra bevis på hur mycket antalet UC-förfrågningar numera spelar roll.

Idag har jag 9 UC-förfrågningar.
Imorgon har jag 8 stycken.
Om någon dag har jag bara 5 stycken (varav bara är två ifrån senaste sex månaderna)
Så väldigt spännande.

Sen är det bara att vänta in 20 augusti innan nästa grej kommer som kan påverka mitt UC-betyg (kommer den 20 augusti ha en enda anmärkning efter att ha haft typ 36 stycken...)

Så.
9 UC-förfråningar blev 8 stycken.
UC-betyget förblev 12.7%

Inom en vecka blir 8 förfrågningar 5.
Då borde det åtminstone falla med 1% kan man tycka.
Men som jag tjatat ett tag om verkar antalet förfrågningar spela allt mindre roll då bolagen börjat ta dom i en större utsträckning.

8 Förfrågningar blev 7 till antalet. Betyget gick ifrån 12.7% till 12.5%

Spontant tycker jag att skillnaden mellan 9 och 7 förfrågningar bör vara mer än 0.2% men uppenbarligen tycker inte UC det, något som stärker min numera uttjatade test att antalet förfrågningar inte är lika viktig längre.

Jag gick från tre till två det sänkte från 2,5 till 1,8. Systemet är sjukt konstigt

Imorgon midnatt kommer jag att ha 5 UC-förfrågningar (bara två är relativt nya) då får vi se om det händer något.
Jävlar har nu kämpat med mitt UC-betyg sedan jag blev medlem här för snart 7 år sedan och jag börjar se ljuset i tunneln....

Undrar om man någonsin kommer att ha en god ekonomi.

Jahapp. 5 UC-förfrågningar hände absolut ingenting med betyget.
Still 12.5%

Tycker det är märkligt att 9 förfrågningar och 5 förfrågningar ger samma UC-betyg.

Nu har besvikelsen lagt sig.
Så.
Antalet UC-förfrågningar (9 till 5 numera) gjorde inte ett jävla skit för betyget.
Nu är nästa händelse anmärkningar. Om lite mer än månad så kommer jag ha 1 anmärkning kvar bara!!! (Notera att jag hade över 30 stycken)

Med 1 anmärkning.
Bra inkomst.
5.000 av 10.000 använt på kreditkortet.
5 UC-förfrågningar.
Ja då måste fan mitt betyg ligga som sämst på 6-7%....
Lägsta jag haft senaste 5-6 åren.

Men som sagt, hade fel med antalet UC-förfrågningar så kanske har fel nu med :D

Sen är det bara två grejer kvar att vänta ut - sista anmärkningen ska försvinna i november och historiska skuldsaldot på två månader som försvinner i april/maj men är tämligen säker att jag på just det sistnämnda ändå kan få ett lån åtminstone...

Ville bara säga wow - bra jobbat!!

Nu har jag betalat av 6.000 till Euroloan med Klarnakortet.
Detta innebär då att jag om en månad kommer halverat kontokrediten och ha 1 jäkla anmärkning kvar bara (går ut november).

Tror ni förresten det är någon idé att söka bostadslån om man har 1 månad historiskt skuldsaldo men i övrigt ganska bra UC, säg under 0.5%
Den går ut i april men min hyra är för jäkla dyr.

Nu har jag betalat av 6.000 till Euroloan med Klarnakortet.
Detta innebär då att jag om en månad kommer halverat kontokrediten och ha 1 jäkla anmärkning kvar bara (går ut november).

Tror ni förresten det är någon idé att söka bostadslån om man har 1 månad historiskt skuldsaldo men i övrigt ganska bra UC, säg under 0.5%
Den går ut i april men min hyra är för jäkla dyr.

Tror du att du kommer ner under 0.5 med historiskt skuldsaldo?
Min gissning är att det inte är nån ide om du inte tänkt söka hos bluestep

Det skulle väl vara om man kanske lägger den hos Bluestep och sedan lägger över till en "stor"bank.

En kollega till mig har 0.1% med historiskt skuldsaldo (en månad som går ut i oktober).

Hur fan det är möjligt vet jag inte men det finns ju underligare saker än så med UC...

Det skulle väl vara om man kanske lägger den hos Bluestep och sedan lägger över till en "stor"bank.

En kollega till mig har 0.1% med historiskt skuldsaldo (en månad som går ut i oktober).

Hur fan det är möjligt vet jag inte men det finns ju underligare saker än så med UC...

Jag skulle rekommendera Marginalen Bank, jag tror du skulle kunna få lån redan idag om du ska köpa bostad.

Har en vän som förra hösten finansierade en liten 1:a som kostade 900.000kr.
Han blev beviljad lån på 500.000kr med 2st nyare anmärkningar (2-3månader gamla) två missbrukade kontokrediter (något år gamla) och 45st förfrågningar.
Inkomst på ca 400.000kr och UC score på 75%. Tror han fick 6% i ränta.

Han hade dock 400.000kr i kontantinsats, så belåningsgraden var ju bara 45%. Men dom belånar ju upp till 85% - han kanske inte hade behövt ha så stor kontantinsats.
Han var tvungen att visa vart pengarna till kontantinsatsen kom ifrån iof - i hans fall var det föräldrarna som hjälp och det fick han lämna in underlag för.
Inga kontoutdrag eller så krävdes.

Så ska du köpa en bostad för 1.2miljoner (har för jag läst någonstans) ich kan dra ihop 200.000kr som inte är blancolån så kan dom antagligen hjälpa dig. Dock någon månads handläggningstid tror jag.

Om du kan det - påbörja en ansökan redan nu tycker jag.

EDIT: Han hade 160.000 i avbetalning på en bil också.

Du har ju mycket bättre förutsättningar, det är väl dock kontantinsatsen som spökar.
Men den hade du ju behövt lösa i alla fall.

Så antalet förfrågningar spelar ingen roll hos dom, dom verkar vara de enda som är helt ärliga med att dom tittar på framtida återbetalningsförmåga.

Nu är det mindre än en månad kvar alltså.
Då kommer jag ha 5-6 förfrågningar (haft typ 20 stycken)
Jag kommer att ha en enda anmärkning, denna går i ut i november (haft över 30 stycken)
Inkomsten ligger på ca 800K beroende på vilket institut man tittar på.
Belåningen är ca 30% av årsinkomsten.
Kreditkortet kommer att var använt till 35% istället för nuvarande 99%.

Med 1 anmärkning, 1 kreditkort som är använt lite, få förfrågningar och 2 månader av skuldsaldo hos KFM som går ut om ca 6 månader - Vad kan jag räkna med att gå ner i betyg?
Sker 20:e augusti.

Idag har jag 12.5%

Fortsätter nedåt sakta men stabilt.

12.2% nu!

13 dagar kvar till den stora sänkningen, sitter och funderar på om man inte skulle göra en ny bedrägerispärr.
Vill verkligen inte att Klarna eller någon annan helt plötsligt gör en ny UC-förfrågan på mig...

Nice Terry....Själv gick mitt ner igår från 15,9 % till 15 men nu har det gått upp igen till 15,9% :(

Det är en låååång vandring, som du ser har jag varit medlem sedan 2012 här på forumet och först nu ser jag en liten liten glimta utav en ljus stråle i slutet på tunneln.
Kommer krävas oerhört mycket hårt jobb och disciplin.
Räknar med att hela nästa år jobba 50-60 timmar i veckan men sen ska jag nog vara ganska bra i fast.
Lån sure men långt ifrån så illa situation som det är nu.

Man kan väl säga att ekonomin vände när jag slutade spela, typ så.

Mmmm det är lite så jag känner också...även om jag blir erbjuden ett "skitlån" så kommer jag ta det för att få ordning på kreditkorten och sms-lånen sen göra en ny sökning 6 månader senare. Hoppas bara någon vill chansa på mig. Tycker du gjort ett fantastiskt jobb framförallt med ditt spelberoende....Cudos till dig

Fantastisk läsning denna tråd .. ska försöka förbättra läget i min sits ..tack @Terry_ det ger lite energi.. lär få jobba som en galning men att sänka från där du började till idag fantastiskt !

Min UC-score gick igår från 7,3 till 16,8 direkt efter att 1 förfrågan registrerades!!! 😱
Har två anmärkningar, en försvinner i oktober och den andra i april.
Har numera 17 förfrågningar. Skulle haft 16, men ett låneföretag lurade mig igår att söka hos dom och sa jag skulle bli beviljad lån efter att ha skickat kopia på min uc, men blev inte det när jag väl sökte.
Förfrågningarna försvinner lite pö om pö, men just nu känns det riktigt skit att en sån ansökan förstörde så.

Gud vad märkligt.
Så med 16 UC-förfrågningar hade du 7.3% i betyg men med 17 fick du 16.8%
Jättemärkligt.
Däremot så bör din UC gå ner igen när det gått en månad.

Vad har du inkomst respektive andra lån?

Gud vad märkligt.
Så med 16 UC-förfrågningar hade du 7.3% i betyg men med 17 fick du 16.8%
Jättemärkligt.
Däremot så bör din UC gå ner igen när det gått en månad.

Vad har du inkomst respektive andra lån?

Ja, riktigt konstigt tyckte jag!
Ansökte ju hos Advisa i lördags, efter den förfrågan hände det ingenting. Men efter den igår så sa det bara pang! Hade en som gick ut idag 8/8, men ändå oförändrat.

Inkomst: 241500 kr
Inga lån, enbart kredit hos Qliro som är maxad, men det var den även sen innan. (8154 kr)

Då har du ju hyfsat normal inkomst, när dina anmärkningar har gått ut om drygt ett halvår och förhoppningsvis då lär du också ha mindre förfrågningar kommer du kunna ta lån ganska lätt.

Själv väntar jag in 3 datum.

20 Augusti - Räknar med en UC på ca 6-7% där omkring. Kanske 8% i värsta fall.
20 November - Då kommer jag ha 0 anmärkningar, bra inkomst, 4 UC-förfrågningar. Dock kanske Blanco på 30% + 2 månader historiskt skuldsaldo spökar så säg 4%
20 Maj - Om drygt 8-9 månader dvs så måste min UC då vara under 1% allt annat hade varit oerhört märkligt.

Men vi får se som sagt, det är konstigt med UC dock så närmar jag mig det är ett som är säkert!

Alltså har svårt att förstå uc och procenten. För 2 dagar sen tror jag gick min uc ner från 15.9 till 15%, dagen efter gick den upp igen till 15.9 och idag när jag kolla låg den på 14.9%,...… Det är lika invecklat med uc kreditbetyg som att pissa i en mugg ståendes på händerna...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp