• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Är det någon som kommer klara det så är det du, men du borde fan sammanställa ett excelark med varenda skuld du har.

Jag har faktiskt gjort det med vanliga skulder, inte med privata. Väntar när jag har löst dom nu i april/maj och sedan kommer jag göra ett litet excellark med alla skulder som jag kommer lägga upp här.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Tack förresten <3
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej! Vill bara tacka er så mycket för alla tips och råd. Mitt kreditbetyg gick från 8,8 till 1,2 nu i februari. Har några månader på mig för att försöka gå ner till 0,9-0,5 om möjligt då vill ta ett bolån och ett större lån. Har i nuläget 2 kreditkort, en med 40000 helt outnyttjat. Vad tycker ni, ska jag chansa och säga upp det jag inte använder och försöka få bättre betyg på UC?
Stäng det. Även om ditt UC skulle försämras något så ser det mkt bättre ut med en kund som har ett kreditkort inte flera st.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Börjar dra ihop sig nu med stormsteg för lånen, oerhört viktigt att jag inte åker på något skit nu på slutet i form utav UC-förfrågningar i synnerhet inte blanka sådana. Eller typ in registrerade krediter och skit.

Har ni några tips vad jag ska tänka på nu på slutet? Ska jag försöka låna av släkt och vänner för att ha så lite blanco som möjligt eller vad ska man göra?
Jag kommer vara tvungen att jaga cirka 1 milion. 800.000 och läget är lugnt men 1-1.2 kommer krävas. Kommer nog ha Sveriges största blancobelåning. Till hemsk ränta.

Sen är tips att bara klara sig i ca 1 år. Amortera om det är möjligt på det sämsta lånet och sen försöka söka på nytt när jag har ett mycket bättre UC. Men det som måste fram på ett eller annat sätt nu är som sagt den summan. Till vilken ränta som helst. Sen får jag väl leva på minimum ett par månader. Har ju knappast något val...
Kommer du söka med medlåntagare?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det kan hjälpa dig en hel del. När jag kikade på Länsförsäkringars bolånekalkylator så gjorde det en hel del med att få med även en medsökande med låg inkomst för hur mycket man kunde låna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Så är det, sen tänkte jag väl använda medlånetagaren efter jag har sökt dom två första á 400.000.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
24.1% fortfarande. Ingenting nytt. Snart börjar resan neråt. Från 1 mars och till 1 juni ska det ske en rejäl förbättring. Det måste...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
24.1% fortfarande. Ingenting nytt. Snart börjar resan neråt. Från 1 mars och till 1 juni ska det ske en rejäl förbättring. Det måste...

Fortsätter. Nu går vi in i mars på fredag. Det är förhoppningsvis sista månaden i mitt liv jag har ett "högt" UC-betyg...Ska fan aldrig försätta mig i den här situationen igen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
För övrigt har jag fortfarande inte fått någon som helst klarhet i när mitt historiska skuldsaldo försvinner - månaderna som syns kvar bara är april och maj. Jag får olika besked både här på forumet men även på google och utav UC:s kundtjänst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp