• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag var faktiskt med om att jag betalar in på Norwegian kreditkort, tog ut typ den 1-2 i månaden och det var det saldo efter det uttag som blev inrapporterat till UC.
Så jag skulle inte vara helt säker på att det alltid är saldot den sista i månaden de rapporterar in.
För mig har tex Collector rapporterat in sent. Men då gällde det ett lån.
Betala in (löste lånet) i början av en månad och det uppdaterades/avslutades samma månad.
Beror kanske på långivarna också?

Terry om du har gjort detta förut och det har gått bra, borde det gå bra denna gång.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Om det skulle vara på det sättet att dom inte rapporterar in "nollat" kreditkort som det var per den 30:e
Ska jag då kontakta Euroloan eller UC för att dom ska korrigera detta?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Väntar faktiskt inte på något annat än att kreditengagemanget ska uppdateras sen kör vi.
Ca 10 dagar kvar med andra ord.

Däremot så blir faktiskt en förfrågning 6 månader nästa vecka, om det nu kan tänkas göra något på betyget.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Natten till fredag (alltså torsdag vid midnatt). Då blir en av mina förfrågningar exakt 6 månader gammal och en blir exakt 4 månader gammal.
Har 4.2% i betyg nu. Så kanske kan man trilla ner till 3.9% med lite tur?

Sen hoppas på att man är under 1% när kreditkortet är helt nollat. Men det är kanske att hoppas på för mycket?

Har 4 UC-Förfrågningar men som sagt bara 2 stycken är ifrån det här halvåret. Helt nollat kreditkort. Givetvis inga anmärkningar och skuldsaldo.

En vecka kvar.... Nervositeten är påtaglig. Det känns som ens liv står på spel. Efter detta kommer tiden jag grubblar på min ekonomi vara påtagligt mindre...
 

DeadCalm

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
15 September 2017
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
60
Poäng
187
Håller tummarna på torsdag då :) Hoppas du drar rätt lott i UC-lotteriet.

Min sista anmärkning försvann i helgen, så nu har jag "bara" historiskt skuldsaldo kvar.
Trodde precis som du att betyget skulle försämras rätt rejält, men icke! Gick från 4,7% till 2,8% istället.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Mitt gick upp när anmärkningen försvann men rasade typ 15% när skuldsaldot försvann så det lär ju bara bli bra för dig!!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Vad säger ni, har 4 UC-förfrågningar. En "fyller" sex månader imorgon och den andra 4 månader (en går ut i juli) tror ni mitt betyg kommer att påverkas?
Själv är jag skeptiskt ALDRIG varit med om att mitt betyg förbättrats efter att en förfrågan gjort annat än helt försvunnit...
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Vad säger ni, har 4 UC-förfrågningar. En "fyller" sex månader imorgon och den andra 4 månader (en går ut i juli) tror ni mitt betyg kommer att påverkas?
Själv är jag skeptiskt ALDRIG varit med om att mitt betyg förbättrats efter att en förfrågan gjort annat än helt försvunnit...
Betyget kommer att förbättras med 0,1-0,15 gissar jag på :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Betyget kommer att förbättras med 0,1-0,15 gissar jag på :)

Spännande hur som helst, påverkar ju inte mig egentligen eftersom kreditengagemanget är "det stora" men sjukt spännande ändå att faktiskt se. Vore kul om det hände åtminstone 0.10 som du gissade på för då är det ganska intressant

Då har vi också svart på vitt att det påverkar!
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Spännande hur som helst, påverkar ju inte mig egentligen eftersom kreditengagemanget är "det stora" men sjukt spännande ändå att faktiskt se. Vore kul om det hände åtminstone 0.10 som du gissade på för då är det ganska intressant

Då har vi också svart på vitt att det påverkar!
Jag hade 2ff som båda blev 6mån med några dagars mellanrum, mitt betyg förbättrades med 0,1-0,2% dagen då respektive ff blev 6mån :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp