• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Nere på 13.2%!
Woho.

Vet dock inte varför. Inget speciellt skedde...
Det kan ha varit att dina inbetalningar till lån och kortkrediter har registrerats. Min score brukar uppdateras runt den första varje månad. Fast den inte syns på minuc som registrerad betalning förrän den 15 så brukar scoren ändras innan d..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Det kan vara så men tror att min inbetalning till krediten (Euroloan) borde göra lite med än 0.3%
Hade nämligen nästan "maxat" den och betalade av 5.000 så att den landade på 40% utnyttjad kredit kanske.

Kan det inte ha att göra med att mitt skuldsaldo hos KFM nu är över 1 år gammalt?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det kan vara så men tror att min inbetalning till krediten (Euroloan) borde göra lite med än 0.3%
Hade nämligen nästan "maxat" den och betalade av 5.000 så att den landade på 40% utnyttjad kredit kanske.

Kan det inte ha att göra med att mitt skuldsaldo hos KFM nu är över 1 år gammalt?
Det senare (skuldsaldo blivit 1 år) är en mycket trolig orsak. Det är i allafall inte krediten. Den påverkar vid uppdateringen vilket jag är helt säker på.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Skönt, 13.2 kom som en "bonus" det återstår att se vad krediten gör...

Men det viktiga för mig blir sen när jag måste ta lån på uppåt en miljon. Det är där utmaningen kommer. Dock måste nu ett par bränder släckas i vår/sommar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Är det "safe" att ta ut dessa pengar nu eller kan det vara risk att Euroloan inte rapporterat in till MINUC än?
Är i stort behov av dessa 5.000 jag betalat in till dom nämligen.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Är det "safe" att ta ut dessa pengar nu eller kan det vara risk att Euroloan inte rapporterat in till MINUC än?
Är i stort behov av dessa 5.000 jag betalat in till dom nämligen.

Det finns en risk, men om de rapporterar in nu kommer det inte med förrän vid uppdateringen till nästa månad ändå.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Nej alltså jag ska förklara tydligare.

Jag har kredit på Euroloan som är på 10.000 kr, fram tills nyligen var den "maxad" alltså jag hade nyttjat typ 9700 av den.
Så när jag fick lön 25 mars så betalade jag 5.000 för att få bättre UC, alltså att ha utnyttjat krediten till 40% istället för 98%.

Nu är vi inne i 4 april. Så det jag undrar är helt enkelt, har Euroloan rapporterat min marsinbetalning till UC, dvs om jag tar ut pengarna idag ifrån mitt Euroloan, är det lugnt?
Dvs att dom redan rapporterat till UC för marsmånad?
Eller ska jag vänta ett par dagar till med att ta ut stålarna?
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Nej alltså jag ska förklara tydligare.

Jag har kredit på Euroloan som är på 10.000 kr, fram tills nyligen var den "maxad" alltså jag hade nyttjat typ 9700 av den.
Så när jag fick lön 25 mars så betalade jag 5.000 för att få bättre UC, alltså att ha utnyttjat krediten till 40% istället för 98%.

Nu är vi inne i 4 april. Så det jag undrar är helt enkelt, har Euroloan rapporterat min marsinbetalning till UC, dvs om jag tar ut pengarna idag ifrån mitt Euroloan, är det lugnt?
Dvs att dom redan rapporterat till UC för marsmånad?
Eller ska jag vänta ett par dagar till med att ta ut stålarna?
Uppgifter som rör uppdatering för den 15 April är redan inhämtade. Detta görs den sista varje månad ibland tidigare om den sista infaller på en helgdag. Så om du tar ut nu kommer inte påverka det som står på minuc den 15..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Tror ni den nya UC-uppdateringen hinner synas denna vecka? Fredag 14:e kanske?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp