• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
341
Poäng
487
Jag har ca 1 280 000 i Blanco, och 95 i krediter. Blanco sjunker endast utifrån månatliga betalningarna, men krediterna har jag betalat ner till 45 utan att det get någon som helst förändring på betyget. De sista 45 ska jag betala när jag får tillbaka skatten i juni. Om jag inte får ett betyg som jag kan söka på då är det kört...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Amex : Du är så snäll!!

hur mycket ska du söka? först lendo sen advisa sen zmarta eller? när blir det wästagöta för dig?D grattis

Det är ju detta som är kruxet. Jag vill ju först söka Wästgöta då den inte reggar UC. Men det förutsätter ju en bra Bisnode. Söker jag först Lendo/Advisa så får jag ju två förfrågningar på Bisnode och då är jag jag ju vara ganska körd på Wästgöta. Min Bisnode är ganska bra den också i maj med 4-5 förfrågningar bara. Jag har en 6:a där nu med 20 förfrågningar så vi får se vad jag har i maj.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Hur mycket Blanco hade du från början? Och hur mycket har du nu?

Jag har väl aldrig haft överdrivet mycket Blanco om jag ska vara helt ärlig. Kanske som mest 1.5 miljoner? Hade däremot utanför UC som var osynligt säkert uppåt en miljon (Klarna var exemplevis på 200.000 sen Telia 50.000 Betalkoll 50.000 Creditstar mm mm mm) här har jag lyckas få bort säkert 50%.

Jag hade däremot privata skulder på mångmiljonbelopp. Vet inte exakt och vill inte överdriva men det var en bra bit över 2.5 miljoner jag hade i privata skulder som jag mer eller mindre helt har städat bort. Har kvar till en snäll samarit som har hjälpt mig och lite till familj men det är inte ens 10% av det jag tidigare hade haft.

Långsiktiga målet är att ha två Blancolån på kanske 350.000 x 2. Alltså totalt 700.000 med en ränta på kanske 4-5% där jag totalt betalar 6.000 i månaden. Jag är inte alls långt ifrån det målet om man ser till slutet på året. Men som sagt. Det krävs trixande och hårt jobb.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Amex : Du är så snäll!!



Det är ju detta som är kruxet. Jag vill ju först söka Wästgöta då den inte reggar UC. Men det förutsätter ju en bra Bisnode. Söker jag först Lendo/Advisa så får jag ju två förfrågningar på Bisnode och då är jag jag ju vara ganska körd på Wästgöta. Min Bisnode är ganska bra den också i maj med 4-5 förfrågningar bara. Jag har en 6:a där nu med 20 förfrågningar så vi får se vad jag har i maj.

vad för förfrågningar har du kvar i maj?
 
H

Hata Credigo

Gäst
Poäng: 0
Terry
Om du hade 1.5 mille , hur mycket har du kvar av dom?

Jag vill veta hur mycket man kan betala ner med hög lön...
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
341
Poäng
487
Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 190320"]Hur mycket har du i inkomst Betty

I år 780 000, förra året 550 000 och stod fortfarande som egenföretagare. Så har visst hopp om att det kan ha positiv inverkan på uc när inkomstuppgifterna uppdateras i juni.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 190338"]Terry
Om du hade 1.5 mille , hur mycket har du kvar av dom?

Jag vill veta hur mycket man kan betala ner med hög lön...

Jag har prioriterat privata skulder + skulder med hög ränta. Skulle väl säga att jag på ett år har löst cirka 500.000 i "ren amortering". Men notera att jag jämkar. Så skattar 13% det här året (7% förra året).
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
341
Poäng
487
Jag har prioriterat privata skulder + skulder med hög ränta. Skulle väl säga att jag på ett år har löst cirka 500.000 i "ren amortering". Men notera att jag jämkar. Så skattar 13% det här året (7% förra året).

Resulterar inte det i en enorm skatteskuld?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp