Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köp och sälj tråden

I min värld finns det ju 2 lösningar.

1. direkt på måndag tar du dig till SEB och tar en nummerlapp så hjälper dom dig på plats och så swishar du över det direkt efter. För om du nu inte har lurat Sissii så finns det ingen anledningen att vänta tills torsdag för då har du ju redan pengarna. För det kan inte vara så att du hoppas få in pengar på torsdag som ska lösa det?

2. Du erkänner att du lurat Sissii och ber om ursäkt och tar konsekvenserna av det du gjort. Vi gör alla fel ibland men det som avgör hur saker går efter det är hur vi agerar efter vi gjort fel.

I min värld finns det ju 2 lösningar.

1. direkt på måndag tar du dig till SEB och tar en nummerlapp så hjälper dom dig på plats och så swishar du över det direkt efter. För om du nu inte har lurat Sissii så finns det ingen anledningen att vänta tills torsdag för då har du ju redan pengarna. För det kan inte vara så att du hoppas få in pengar på torsdag som ska lösa det?

2. Du erkänner att du lurat Sissii och ber om ursäkt och tar konsekvenserna av det du gjort. Vi gör alla fel ibland men det som avgör hur saker går efter det är hur vi agerar efter vi gjort fel.
1. Måndag är det nog stängt.
2. I veckan när jag var där sa de till mig att det var tidsbokning för sånt.
Jag blev kund där via bank id från Handelsbanken och när jag sa upp Handelsbanken försvann deras bank id och jag kunde inte logga in.

om jag nu skulle lurat henne varför skulle jag få sitta och svara henne än? I min värld så svarar man inte alls och blockar en, så har de varit de gångerna jag läst om de iallafall.

Jag blev kund där via bank id från Handelsbanken och när jag sa upp Handelsbanken försvann deras bank id och jag kunde inte logga in.

om jag nu skulle lurat henne varför skulle jag få sitta och svara henne än? I min värld så svarar man inte alls och blockar en, så har de varit de gångerna jag läst om de iallafall.
Då har jag några följdfrågor. Det tar tagit 3 veckor säger Sissii och då undrar jag följande: Hur betalade du din hyra? Hur köper du mat ? Har banken haft fullt i 3 veckor och dom tar absolut inte emot drop in?

och på frågan varför du fortfarande svarar så kan jag ju tänka mig att du hoppas att genom att svara så undviker du en polisanmälan och du med lite tur kanske kan skrapa fram pengar så småningom

Snacka inte innan du vet är du snäll. Har sålt till 3 tidigare här vad jag vet. Kolla med dom om de blev lurad?
Att du har tidigare ärliga försäljningar betyder inte ett dugg om du inte är ärlig hela vägen, när du säljer till en person som varken får sin produkt eller pengar räcker det inte med att gå på historik och säga till vem eller vilka du har sålt ärligt till tidigare.

´´Jag slog sönder 2 av dina bilrutor men lämnade dom 2 andra, tacka mig senare´´

Det handlar inte om att du har lurat, vi förstår att folk här på Lånforum kan ha diverse problem, skulder, spelproblematik, eller andra problem som leder till desperata handlingar (Även varför jag anser tråden här inte bör finnas då det leder till att folk kan drabbas av just detta som @Sissii fått uppleva) men att ärligt kunna säga att du gjort fel, och erkänna att du har gjort ett misstag istället för att ha en ful jargong via PM till @Sissii.

Några frågor som dyker upp:

1. Om du har airpodsen varför fick hon då inte airpodsen varför är detta en fråga om ifall hon ska få pengarna tillbaks eller inte? Vad har att du ska skicka airpodsen med att du har bytt bank att göra? Varför blir det en fråga om pengarna tillbaks och inte airpodsen som ska skickas? Hade du då i avsikt att sälja en vara som du inte har? Det är bedrägeri vare sig hon får pengarna tillbaks eller ej då du haft i uppsåt att sälja något du inte har.

2. Du var snabb med att ta emot betalning, men inte snabb med att informera att du kommer byta bank och att komplikationer kan ske, återigen (1) du hade inte airpodsen, annars hade du bara skickat dom och det hade inte blivit en fråga om en återbetalning, vilket innebär att detta var i dina planer att komma med denna ursäkt redan innan försäljningen.

3. Du vet om att @Sissii inte är den enda, vill du ha namn på andra användare kan jag få dom att skriva sin historia här i tråden.

Återbetala @Sissii samt droppa den attityden du har i PM till henne, och andra användare.

Då har jag några följdfrågor. Det tar tagit 3 veckor säger Sissii och då undrar jag följande: Hur betalade du din hyra? Hur köper du mat ? Har banken haft fullt i 3 veckor och dom tar absolut inte emot drop in?

och på frågan varför du fortfarande svarar så kan jag ju tänka mig att du hoppas att genom att svara så undviker du en polisanmälan och du med lite tur kanske kan skrapa fram pengar så småningom
När jag tog emot swish så hade jag Handelsbanken. Och sa upp de första april. Men efter de är sånt stort problem att vänta till 21a april så får jag jaga rätt på någon som får lägga ut åt mig till henne då och efter som ni inte klarar av det.
Klart jag har tråkig attityd när hon säger att det är okej att vänta till 21a men den hänger ut mig här?

När jag tog emot swish så hade jag Handelsbanken. Och sa upp de första april. Men efter de är sånt stort problem att vänta till 21a april så får jag jaga rätt på någon som får lägga ut åt mig till henne då och efter som ni inte klarar av det.
Klart jag har tråkig attityd när hon säger att det är okej att vänta till 21a men den hänger ut mig här?
Inse att ingen annan än du har gjort fel här!
Du är inte i ett läge att ha attityd annat än att be om ursäkt och göra rätt för dig.

Ger du ett bra svar på min fråga:
1. Om du har/hade airpodsen varför fick hon då inte airpodsen varför är detta en fråga om ifall hon ska få pengarna tillbaks eller inte? Vad har att du ska skicka airpodsen med att du har bytt bank att göra? Varför blir det en fråga om pengarna tillbaks och inte airpodsen som ska skickas? Hade du då i avsikt att sälja en vara som du inte har? Det är bedrägeri vare sig hon får pengarna tillbaks eller ej då du haft i uppsåt att sälja något du inte har.

Så köper jag personligen airpods till dig.

Ehhh, jag sa aldrig att det var ”okej” , jag hade väl inget val än att vänta , snällt och fint .!
och jag frågade dig innan om inte du kan ordna att någon anan swishar pengar så får du betala den människan när du fixar detta .!!!

Och snälla , håll inte på att skylla på mig att jag har sagt ”okej”.! Du måste förstå att airpodsen var en present som jag skulle ge , hade det varit bara till mig själv , så hade jag nog haft mera tålamod. men när det har gått så lång tid , så …

Inse att ingen annan än du har gjort fel här!
Du är inte i ett läge att ha attityd annat än att be om ursäkt och göra rätt för dig.
Skyller inte på någon annan vad ja vet?
Ger du ett bra svar på min fråga:
1. Om du har/hade airpodsen varför fick hon då inte airpodsen varför är detta en fråga om ifall hon ska få pengarna tillbaks eller inte? Vad har att du ska skicka airpodsen med att du har bytt bank att göra? Varför blir det en fråga om pengarna tillbaks och inte airpodsen som ska skickas? Hade du då i avsikt att sälja en vara som du inte har? Det är bedrägeri vare sig hon får pengarna tillbaks eller ej då du haft i uppsåt att sälja något du inte har.

Så köper jag personligen airpods till dig.
Räcker de inte med ett kvitto för att visa att de fanns?

Ehhh, jag sa aldrig att det var ”okej” , jag hade väl inget val än att vänta , snällt och fint .!
och jag frågade dig innan om inte du kan ordna att någon anan swishar pengar så får du betala den människan när du fixar detta .!!!

Och snälla , håll inte på att skylla på mig att jag har sagt ”okej”.! Du måste förstå att airpodsen var en present som jag skulle ge , hade det varit bara till mig själv , så hade jag nog haft mera tålamod. men när det har gått så lång tid , så …
Då missförstod jag. Jag kan lösa någon som swishar dig åt mig om du inte väntar till 21a. Är hellre skyldig någon nära än någon jag inte känner, förstog de som om du kunde vänta men

Då missförstod jag. Jag kan lösa någon som swishar dig åt mig om du inte väntar till 21a. Är hellre skyldig någon nära än någon jag inte känner, förstog de som om du kunde vänta men
Perfekt! Då räknar vi med att Sissii skriver här på forumet senast under morgondagen att hon mottagit pengarna då dina när och kära bara är ett samtal bort så bör bara klart idag.

Nu kom återbetalningen av mina pengar .!

Tack vare lånforumet och alla kan underbara människor .

Det gick fort , tänk att detta kunde lösas så fort , istället för att du fick mig att vänta veckor .

Sorry men du snackar shit. BankID försvinner inte. Jag bytte bank precis fr SHB och har kvar BankID fr de.
Swisch gick att göra online direkt. Det tog 1 min.

Snubben levererade aldrig mina pods heller som jag degade för. ”Försvann i posten”, konstig sammanträffande men orkade inte bry mig och han fick behålla pengarna, nu vet jag dock att jag blev blåst.

Eftersom några av er tror att jag ljuger , så skriver jag ut namnet .
Det är Nz88 som jag köpte airpodsen PRO av och som jag swishade 1000kr till .
Men varken airpodsen har dykt upp eller några pengar tillbaka .
Nu har det gått 3 veckor sen jag betalade , så jag känner mig verkligen lurad .
Han skrev i sms att han kommer att återbetala den 21:a april , men min magkänsla säger mig att det kommer inte att ske .
Det har varit mycket ursäkter , han har bytt bank så han har inget bank id , posten har slavrat bort paketet osv .
Han säger att han har fått en tid hos banken den 21:a , och att det är så han kommer att skicka pengar tillbaka .
Ärligt talat så tror jag inte på det , det gick jättebra att få swish men när det ska betala tillbaka så har han bytt banken helt plötsligt .
Va med om samma sak av ”säljaren”

Sånt gör mig så jäkla irriterad. Vi är här för att hjälpa varandra och inte lura varandra och så är det uppenbart att vissa gör det. Visste du också några han lurat @Cranved ?
Tycker faktiskt att detta är något vi ska upplysa polisen om då det inte ör ok att göra så. Speciellt om alla inte blivit återbetalda

Sånt gör mig så jäkla irriterad. Vi är här för att hjälpa varandra och inte lura varandra och så är det uppenbart att vissa gör det. Visste du också några han lurat @Cranved ?
Tycker faktiskt att detta är något vi ska upplysa polisen om då det inte ör ok att göra så. Speciellt om alla inte blivit återbetalda
Man bör i alla fall inte köpa något av honom. Trodde på honom fram tills jag läste om denna incidenten

Okej nu har sissi fått sina pengar. Nu behöver man inte köpa från den man inte litar på. Ska vi nu kanske övergå till att hjälpa varandra och släppa detta?^^ Hur har allas långfredag varit än sålänge?

Första problemet och tråden har funnits i flera år om än i annan tappning förr...

Tycker också tråden ska vara kvar men som vanligt bör man vara försiktig med nya medlemmar.
Säkert många som har blivit räddade av att kunna sälja saker här när det varit kärvt.

Tycker också tråden ska vara kvar men som vanligt bör man vara försiktig med nya medlemmar.
Säkert många som har blivit räddade av att kunna sälja saker här när det varit kärvt.
Grejen är att det är så svårt att veta då Nz88 har varit medlem länge och är VIP medlem men ändå begår brottsliga handlingar. Kan ju dock hoppas att en polisanmälan mot honom gör att andra tänker till och inte gör samma sak så att tråden kan finnas kvar

Fy vad trist att läsa! Blir man blåst ska man polisanmäla, ALLTID! Enda sättet att stoppa såna här fräcka människor, fräckt som tusan och det lär ju inte bara vara på denna sida som detta sker.

Ja, är ju givetvis inte bara en person han lurat här. @Sissii och jag hade en del diskussioner via PM motiverade henne att gå ut med namnet eftersom hon kände att hon inte vill att andra ska drabbas och luras som hon blev lurad så hon valde att skriva ut personens namn, hon var redo gå miste om 1000 sek för att andra inte ska luras, fin person. Samma med Lexoz,

Tycker det är tråkigt att man sätter det i system, vet flera som han lurat bl.a. Lexoz som verkar vara hur skön som helst och sket i att be om återbetalning från Nz, men vore Nz88 skön hade han betalat Lexoz tillbaks då han inte heller fick sina airpods.

Notera hur min fråga till Nz88 ännu är obesvarad, där jag frågade varför han återbetalar pengarna men inte skickar airpodsen som han hade enligt han till och med kvitto på, vet någon här kopplingen mellan att byta bank och inte kunna skicka ett paket med airpods i? Är sömnlös över den frågan. Uppenbarligen försöker personen endast vinna tid, sätta i system att lura andra, återbetala vissa medans andra får vänta på sina pengar etc.

Min uppmaning till Nz var be om ursäkt, sluta sätta i system att lura folk som redan är utsatta på forumet, och om han har problem och därav lurar andra vilket är förekommande när man är desperat så är uppmaningen att han istället söker hjälp och löser det på andra vägar än att luras på ynka 1000 sek här och där, det tjänar man inget på långsiktigt, han drabbas av sitt egna beteende.

Förstår heller inte argumentet kring att trådar/inlägg inte kan raderas för att inte lämna tomrum i forumet, det är väldigt normalt på andra forums och funkar hur fint som helst att inlägg/trådar raderas, detta är ett exempel på en tråd som inte bör finnas då den gör mer skada än nytta, när något gör mer skada än nytta är det dags tänka om.

Håller med lite angående tråden har inget göra med lån osv. Dessutom så är det ju tydligen flera som blir blåsta men ej träder fram.

Nog tyvärr ett spelberoende grundar detta beteende. Brukar ju kunna ta fram det värsta ur människor.

Jag har varit speltorsk och dömd för bedrägerier flera gånger. NZ88 lånar pengar genom att uppge att han har något att sälja och sen lurar han nya för att betala tillbaka dom gamla men han tänker att spelar jag så kanske jag får ihop till allt jag släpar efter med men kontentan blir bara en större skuld. Så många gånger jag själv varit där.

Eftersom jag själv varit en bedragare pga mitt spelmissbruk för många år sen vet jag precis hur man agerar i panik och i situationer som denna.

Han är säkert en bra kille i grund och botten men spelmissbruk och panik gör att man inte tänker klart och agerar så här.

Anledningen till att han får låna pengar genom att låtsassälja är såklart för att han säkerligen har högar med anmärkningar och inte får låna någonstans längre.

Jag tycker ni som blivit lurade ska anmäla även om ni fått pengarna tillbaka. Det är uppsåtet som räknas.

Kanske på så sätt kan också Nz88 få den hjälp han behöver via något vårdprogram om han blir dömd till det.

Alt 2 är att han är drogmissbrukare men det känns mindre troligt. Då hade han inte haft hjärta att ens betala tillbaka ett öre.

Alt 3 är att han betalade tillbaka Sissi för att visa att han är pålitlig och skulle kunna lura fler framöver. Han hoppades att det andra inte skulle komma fram.

Jag tror han vill väl i grunden men sitter i en jävlig situation men lyssna på mig för jag vet vad jag pratar om. Jag har varit där flera gånger och låtsassålt grejer för att köpa mig tid.

Så här kan det se ut ;

Man är skyldig person a 1000

Man lurar person b på 2000 och tar 1000 för att betala person a och spelar med 1000 för att bli kvitt. Man misslyckas.

Man är nu skyldig person b 2000

Man lurar person c och d på 2000 var

Man återbetalar person b 2000 och spelar för 2000 för att bli kvitt. Det gick int och nu är man skyldig 4000 totalt.

Man lurar person e på 5000 för att betala c och d. Återbetalar dem men har nu en skuld på 5000 som ursprungligen var på 1000.

Så här byggs det på. Finns inget stopp.

Snubben levererade aldrig mina pods heller som jag degade för. ”Försvann i posten”, konstig sammanträffande men orkade inte bry mig och han fick behålla pengarna, nu vet jag dock att jag blev blåst.
Jag tror att det bästa vore om vi går samman, alla som har blivit blåsta , trots återbetalningen eller ej , och polisanmäla eller ta kontakt med hans nära och kära .!

Grejen är att det är så svårt att veta då Nz88 har varit medlem länge och är VIP medlem men ändå begår brottsliga handlingar. Kan ju dock hoppas att en polisanmälan mot honom gör att andra tänker till och inte gör samma sak så att tråden kan finnas kvar
Ja men precis , det är enda anledningen till varför jag litade på han är för att han har varit medlem länge och är VIP medlem .

@Nz88 ta nu chansen att be om ursäkt till dom du lurat på forumet. Lägga alla kort på bordet så kommer det kännas mycket bättre för dig. Återbetala även dom du lurat om det så sker idag eller på torsdag när din bank igen fungerar så kanske det finns en liten chans att folk inte polisanmäler och faktiskt ser att du gör allt du kan för att göra rätt för dig.

en uppmaning till övriga! Det han har gjort är självklart oacceptabelt men med stor sannolikhet ligger det ett missbruk bakom. Han ska givetvis göra rätt för sig men vi kan väl undvika att säga ord som ”smuts” och andra nedlåtande ord? Jag har då gjort misstag i mitt liv och är övertygad om att ni andra har gjort det också och visst förtjänar man då att folk blir arga men vi behöver inte alla varandra saker för det.

@Nz88 ta nu chansen att be om ursäkt till dom du lurat på forumet. Lägga alla kort på bordet så kommer det kännas mycket bättre för dig. Återbetala även dom du lurat om det så sker idag eller på torsdag när din bank igen fungerar så kanske det finns en liten chans att folk inte polisanmäler och faktiskt ser att du gör allt du kan för att göra rätt för dig.

en uppmaning till övriga! Det han har gjort är självklart oacceptabelt men med stor sannolikhet ligger det ett missbruk bakom. Han ska givetvis göra rätt för sig men vi kan väl undvika att säga ord som ”smuts” och andra nedlåtande ord? Jag har då gjort misstag i mitt liv och är övertygad om att ni andra har gjort det också och visst förtjänar man då att folk blir arga men vi behöver inte alla varandra saker för det.
Den enda som inte fått pengar tillbaka är lexoz för att han inte ville ha pengar tillbaka. Vill han det betalar jag självklart han på torsdag utan problem
Som norreborre sjölv skrev han har fått grejerna, Norlid har inte skrivit här än men tror
Han köpt 2-3 grejer han ska ha fått alla, sissi återbetalning missar jag nått?

Den enda som inte fått pengar tillbaka är lexoz för att han inte ville ha pengar tillbaka. Vill han det betalar jag självklart han på torsdag utan problem
Som norreborre sjölv skrev han har fått grejerna, Norlid har inte skrivit här än men tror
Han köpt 2-3 grejer han ska ha fått alla, sissi återbetalning missar jag nått?
För att du skyllde på posten och jag tyckte synd om dig med tanke på hur desperat du är här på forumet. Jag trodde på dig men självklart tror jag inte på dig nu. Du kan swisha mina pengar till Sissi, du har hennes nummer, meddela när det är gjort. Jag vill inte veta vem du är och jag vill inte att du vet vem jag är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp