• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Köpfritt 2022

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Sparade pengar 50 % till snöbollseffekten och 50 % till någon morot som du känner att du behöver framöver.
Eller du som är så sjukt bra på snöbollseffekten kanske ska köra in där hela tiden bara. :) Det blir som en ständig morot för dig!
Ja, jag fårse vart de landar, haha. Jag har fått sjukt bra jämkningsbeslut så kommer få ännu mer över varje månad nu under hela 2022. Så detta blir ju bara ett plus i kanten :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hej!

Jag undrar om någon vill följa med i utmaningen att leva köpfritt under 2022. Dvs handla det som är nödvändigt såsom mat, hygien och andra hushållsartiklar.
När det kommer till kläder osv så köper man i den bästa mån som går second hand / marketplace.

Jag har själv levt så i perioder och märker att min respekt för pengars värde blir bättre samt att jag verkligen ser hur mycket jag gör av med. Jag förstår såklart om man redan lever väldigt snålt. Då är det ju svårt.

Jag tänker man kan peppa varann och stötta kring detta. För egen del handlar det om att bli av med dom sista kreditkortsskulderna snabbare och dessutom spara till semestern.

Någon som är på?
Jag och två kompisar har bestämt att vi ska ha ett köpfritt 2022 så jag är på. -:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp