Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kalla fakta granskar Inkassobolagen

Glöm inte Kalla Fakta i kväll 21.00 TV4 om inkassobranschen

Folk kommer att förfäras under några minuter, men absolut ingenting kommer att hända. Så är det, och så kommer det att förbli. Folk som har skulder är en guldgruva för inkassobolagen.

Folk kommer att förfäras under några minuter, men absolut ingenting kommer att hända. Så är det, och så kommer det att förbli. Folk som har skulder är en guldgruva för inkassobolagen.
Jag förväntar mig inte att något ska hända pga. ett tvprogram men det är ändå bra att det uppmärksammas. Inkassobolagen kommer fungera som de gör så länge det finns långivare med oskäliga räntor och villkor och så länge långivarna och inkassobolagen agerar som de gör gentemot låntagarna. Självklart vet jag att man ska betala sina skulder.

Hur var programmet? Vilka bolag granskades?

Blev lite besviken det enda bolag som granskades var Lindorrf och de hade en delgivningsman som vad Kalla Fakta och låntagaren trodde hade förfalskat en namnteckning så det verkade som att delgivningskvittot hade undertecknats av låntagaren. Lindorff trodde så klart inte att namnteckningen var förfalskad och delgivningsmannen hade "gömt"sig på annan ort. Till slut med hjälp av SKL (statens kriminaltekniska laboratorium) så lyckades de bevisa att namnteckningen var förfalskad. Programmet i sig var intressant men jag hade förväntat mig att fler än 1 inkassobolag skulle granskas skulle ha varit intressant att veta varför Gothia har blivit så hårda och tuffa i sin behandling av långivarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp