Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan banken neka mig kontoutdrag, ljög hon?

Jag behöver ett kontoutdrag från några år tillbaka hos en bank jag inte är aktiv längre sedan 1 år tillbaka.
När man ringer banken säger hon att det inte är möjligt, att allt redan är borttaget.

Jag tror inte ett dugg på att denna information inte sparas.
Vad hon bara lat? Hur ska jag få ut ett kontoutdrag enligt önskemål?

Vet någon hur länge en bank sparar denna information?
Jag är övertygad om att de har all denna information sparad.

SEB kunde lösa det åt mig på typ 4 år. Fick kuvert hem som vägde åtminstone 5 kilo.

Men nu med allt detta GDPR och skit kanske dom inte får lagra uppgifter hur länge som helst, lite osäker.

Jag behöver ett kontoutdrag från några år tillbaka hos en bank jag inte är aktiv längre sedan 1 år tillbaka.
När man ringer banken säger hon att det inte är möjligt, att allt redan är borttaget.

Jag tror inte ett dugg på att denna information inte sparas.
Vad hon bara lat? Hur ska jag få ut ett kontoutdrag enligt önskemål?

Vet någon hur länge en bank sparar denna information?
Jag är övertygad om att de har all denna information sparad.
Banken är skyldig att ha transaktionsuppgifter kvar i 7år och de är också skyldiga att rensa dina uppgifter enligt GDPR efter ytterligare några år.
Med största sannolikhet är inte dina uppgifter kvar i systemet de arbetar i om kontot är avslutat. Men det ska gå att beställa från arkivet.
Vilken bank är det?

Inte säker på om det skiljer sig för banker men generellt med GDPR får ett företag inte spara uppgifter längre än dom behöver dom för bedriva sin verksamhet.
Men det låter troligt det @hypo skriver att dom inte är tillgängliga för kundtjänst och måste beställas. Är det bara 1 år sedan bör det finnas kvar.

På mitt företag sparar vi uppgifter, om jag minns rätt i 2 år sedan raderas det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp