• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Kan bolånet funka?

H

Hussugen

Gäst
Poäng: 0
Hejsan,

att köpa hus har varit min ångest under många år som spelberoende. Nu har jag sedan halvlång tid tillbaka tagit tag i den biten och kan se realistiskt på att köpa hus - inte idag, inte imorgon men kanske om ett år åtminstone.

Det jag har i skuldväg är ett blanco på drygt 200.000. Mitt UC-betyg är nu 1,7 och då väntar jag ut ett gäng förfrågningar som försvinner kommande halvår.

Årsinkomst 380 k. Min sambo har 300 k och en prickfri UC.

I vilket prisklass går det att fundera över ett hus, tror ni som kan? Jag gjorde kalkylen på SBAB och då blev det dryga 3 mille men det lät optimistiskt, kanske har jag bara dåligt självförtroende. Då angav jag förvisso att vi kan lägga kontantinsats på 200 kr vilket inte är realistiskt just nu. Hur vanligt och hur besvärande är det att behöva ta blanco till kontantinsatsen?

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
407
Poäng
557
Varför skulle du inte få hus med 200.000 i Blanco? Har du kontantinsatsen så är det ju bara att söka
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Ni kommer få ett bra lånelöfte redan nu, 200k blanco är inte ivägen för eran del. Har ni kontantinsats så är det ju toppen, annars kan man oftast låna den av banken man tar bolånet hos. :)
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Vilken prisklass ni kan kolla på hus, det beror ju på vart du bor osv. Jag och min sambo fick lånelöfte på 1.5 miljoner, med blanco på 350 och utan kontantinsats. Men då bor vi i en ett liten kommun och stad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp