Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan det här vara nåt?

Jag fick en idé på vägen hem från jobbet. Skulle vi inte kunna bilda en förening , där vi lånar ut pengar till varandra? Minst 100, max 100 pers. Absolut ingen ränta. Minst 3000 kr ska överföras till den här organisationen per skalle, varje månad. Ju mer man betalar per månad, desto snabbare blir man av med lånet. Varje månad kommer MINST en medlem att få 300 000 kr som den använder för att bli av med alla skulder den dragit på sig genom åren. Vi slipper betala onödig ränta. Vi blir av med våra skulder. Och det bästa av allt. Det vi betalar varje månad, tas bort från skulden. Alltså ingen ränta!

Alltså:

100 pers.

Minst 3000 kr per månad per huvud. (betala in mer, så blir du kvitt skulden snabbare och samtidigt hinner vi dela ut lånen i snabbare takt till våra medlemmar.)

Krav: Man får inte ha mer än 300 000 kr i skulder. Skuldsaldo hos KFM får inte finnas. Minst 300 000 i års inkomst. Kreditupplysning kommer att tas för att kontrollera uppgifterna.

Varje medlem kommer ha tillgång till sin personliga sida på vår hemsida, där den kan kontrollera hur mycket den betalat in.

Vad säger ni? Det här kan bli vår räddning. Finns intresset, så börjar jag arbeta med den omedelbart.

Nu kommer vissa tänka: Men tänk om någon flyr med pengarna och skiter i att betala? Mitt svar är: Det här fungerar som vilket lån som helst. Är det någon som slutar betala efter att ha fått ut sina pengar, kommer den personen att krävas 300 000 minus det, den betalat in. (Vi kommer även att kräva personen på ränta)

Det viktiga blir att betala in sitt lån i snabb takt. Då blir alla av med sina dyra lån mycket snabbare. Gör alla det kan det här bli en framgång för oss alla. Se det som ett SPARANDE med fördelen att 100 pers kan slippa soppan dom befinner sig i.

Alla medlemmar ska få en översikt på vår hemsida, för att se vart utbetalningarna går och hur mycket innestående pengar vår organisation har för tillfället.

Senast ändrad:
Kul att du tar upp det här, jag har själv funderat i liknande banor :)

..men det är många frågetecken som måste rätas ut, någon kommer ju få vänta 100 månader på sin tur till exempel? Eller, ja kanske inte 100 månader, men flera år i alla fall, även om betalningstakten är snabbare.

Kul att du tar upp det här, jag har själv funderat i liknande banor :)

..men det är många frågetecken som måste rätas ut, någon kommer ju få vänta 100 månader på sin tur till exempel? Eller, ja kanske inte 100 månader, men flera år i alla fall, även om betalningstakten är snabbare.

Jag tänkte lika. Därför är det extra viktigt att alla som hinner få lånet, börjar att betala av den så fort som möjligt. Många betalar idag 7-15 000 varje månad på amorteringar. Dessa kan gå till att täcka det här lånet istället. Viktigt att även de som inte hunnit få sina pengar, betalar extra så fort det blir pengar över varje månad.

Bara ETT lån att bry sig om. Ingen ränta! Tänker alla som ingår i "sekten" lika kan det här bli super! :)

Sedan får man inte glömma en sak. Pengarna försvinner inte. Allt man överför kommer man att få tillbaka, även om det kan ta ganska många månader. För den som får sina pengar fort kan det här bli det bästa som hänt på länge. Det är viktigt att dom som ingår i den här gruppen har råd att att undvara åtminstone 3000 kr per månad. Jag vet att det går! Speciellt om man hjälps åt inom hushållet.

Jag hade blivit så glad om det här hade blivit verklighet. För inte är det bara jag som har tröttnat på bankernas skyhöga räntor? Dom verkligen rånar oss varje månad.

200 000 kr hade kunnat betalas tillbaka inom en 4 års period, om alla hade överfört 4000 kr varje månad. Det betyder 2 utbetalningar per månad.

Jag vet att det här hade kunnat sluta i succé. Men frågan är om man kan få ihop 100 personer.

Senast ändrad:
Intresse verkar tyvärr inte finnas. Synd. Vi får helt enkelt fortsätta kämpa med lån som helt slukar våra inbetalningar med sina höga räntor.

Idén verkar bra. Men om jag blir den 100 som får lånet kan det ta mig 10 år...

känns som att många som fått hjälp skiter i att betala efter 5 år?

Idén verkar bra. Men om jag blir den 100 som får lånet kan det ta mig 10 år...

känns som att många som fått hjälp skiter i att betala efter 5 år?

Om du får 250 000 - 300 000 att bli av med dina alla skulder borde du ha råd med att åtminstone kunna amortera 6000 kr varje månad. Efter första året skulle vi kunna få ca 20-30 av oss att bli skuldfria. Dessa måste under tiden dom betalar på det här lånet, undvika att ta några nya lån. Om 30 personer som fått ut sina lån betalar 6000 kr andra året samtidigt som de 70 personerna som inte har fått ut sina pengar fortsätter att betala in minst 3000 kr, kommer vi att lyckas dela ut ca 5 miljoner kr andra året. Och ju fler som får sina lån utbetalda, desto mer pengar kommer det att komma in för att betala ut ytterligare lån. Jag är övertygad om att här kan gå snabbare.

Varför skita i att betala? KFM arbetar inte endast för banker. Hoppar någon över betalningen trots påminnelser skickar vi över skulden till KFM som ett betalningsföreläggande. Vi kommer ju inte inkludera folk som har flera hundra tusen i skuldsaldo och som fullständigt visat ovilja att göra rätt för sig.

* Ingen ränta på lånet.

* Är 3000 kr (minst) något du kan "klara" dig utan varje månad, börja se det hela som ett sparande.

* Är du en av dom som får lånet utbetalt första året slipper du få hem en massa inkassobrev med hot om uppsägningar av krediter. Brev där man hela tiden blir påmind över hur körd man är. Brev som visar att ett lån på 4000 kr omvandlats till 7-8000 kr efter alla deras så kallade inkassoåtgärder.

Jag vet inte hur det är med er, Men jag tror på det här. Max 100 pers. Minst 100 pers. En årsinkomst på minst 300 000 kr. Skulder på som mest 300 000 kr. Fastanställning som kan bevisas.

En hemsida med all översikt. Där man tydligt ser hur mycket alla "medlemmar" betalat in, fått utbetalt och betalar in varje månad.

Just nu betalar vi alla en massa ränta på våra lån. Vi tar nya lån för att lösa andra lån, då vi hela tiden lever med rädslan om att drabbas av en anmärkning.

Varför?

Senast ändrad:
ide

Låter kanon på sätt och vis men jag kan inte avvara3000 just nu , måste överleva

Låter kanon på sätt och vis men jag kan inte avvara3000 just nu , måste överleva

Det är förståeligt. Många kämpar med att få ihop ekonomin idag och att "lägga undan" minst 3000 kr i månaden kan bli för jobbigt.

Vi får om det här blir aktuellt, titta över vilka som behöver en utbetalning först och göra ett schema efter det. Vi får helt enkelt försöka sköta det här så broderligt som möjligt.

Sedan måste man inse att 100 personer kan vara lite svårt att få ihop. Speciellt med personer som uppfyller alla kriterier. Men jag verkligen hoppas...

Vi får spinna vidare på det här, tillsammans borde vi vara en kraft att räkna med :)

Men 3000 är nog för mycket för i stort sett alla på den här sidan, och 100 medlemmar är också i överkant. Kanske måste man inte lösa alla lån på en gång?

mobba ut alla med skuldsaldo bara, gör det. jävla bög.
sätter villkoren efter vad du själv klarar av. hahaha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp