• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kan jag få skuldsanering?

Utblommad

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 April 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej på er!
Jag känner mig vilsen och ensam på min tuffa resa. Jag har under de senaste 12 åren varit spelberoende. Det började tidigt med egna VIP-kontakter hos de kända spelbolagen som matade mig med nya pengar och prylar, de drog ständigt tillbaka mig in i spelvärlden…
Min räddning hittills har varit spelpaus men skadan är redan skedd, jag har lån på totalt 1,9 miljoner varav 600 tusen står på mig och resterande på min sambo samt mor och far. Allt är blancolån och jag har inget av värde. Lånen har endast varit för att lösa lån under åren.

Jag har fast jobb och lön på 28 000 netto och mina utgifter varje månad ligger på 32 000kr. Jag har inga skulder hos kronofogden idag. Dock så blöder jag pengar varje månad och mitt mående är allt annat än bra. Min energi läggs på att sköta mitt jobb och pussla ihop vardagen.. Men jag känner inget framtidshopp i dagsläget.

Så jag tänkte höra finns det någon som har råd om hur jag kan gå till väga? Är skuldsanering en möjlighet? Vill inte sätta mina nära och kära i skiten utan jag vill betala och göra rätt för mig!
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tardus

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
327
Mottagna reaktioner
146
Poäng
327
Jag tror sanering kan vara möjligt. Men jag tror du behöver bevisa att du inte spelar längre på något sätt.
Förmodligen vara spelfri något år & sedan ansöka.


Du kan ju alltid ringa och fråga. Men kanske någon vet bättre än mig som varit i samma sits.
 

Utblommad

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 April 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag tror sanering kan vara möjligt. Men jag tror du behöver bevisa att du inte spelar längre på något sätt.
Förmodligen vara spelfri något år & sedan ansöka.


Du kan ju alltid ringa och fråga. Men kanske någon vet bättre än mig som varit i samma sits.
Tack för ditt svar, Vet du hur lång tid man behöver ha varit fri från spel? Jag fick ett återfall i december när spärren på spelpaus gick upp.. Fasar för varje gång spärren släpper..
samt vet du hur skulderna till mina familjemedlemmar påverkas? Får dem betala lånen varje månad fram till min sanering är klar då jag kan börja betala igen?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
Tack för ditt svar, Vet du hur lång tid man behöver ha varit fri från spel? Jag fick ett återfall i december när spärren på spelpaus gick upp.. Fasar för varje gång spärren släpper..
samt vet du hur skulderna till mina familjemedlemmar påverkas? Får dem betala lånen varje månad fram till min sanering är klar då jag kan börja betala igen?
Är dom medlåntagare får dom stå för hela månadsbeloppet.
 

Utblommad

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 April 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Är dom medlåntagare får dom stå för hela månadsbeloppet.
Okej, tack. Får dem någon del av utbetalningen ifrån kronofogden som görs till fordringsägare? Eller är det helt enkelt så att dem får betala fram till dagen då jag kan betala igen?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
Okej, tack. Får dem någon del av utbetalningen ifrån kronofogden som görs till fordringsägare? Eller är det helt enkelt så att dem får betala fram till dagen då jag kan betala igen?
Dom har ju åtagit sig att betala lånet i det fall du inte kan så nej dom får inga pengar. Pengarna betalas ju ut till långivaren.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Tack för dina svar. Du vet inte hur lång tid det behöver gå innan man ansöker?
Jag skulle tro något/några år. Att genomgå behandling för sitt missbruk och ha intyg från behandlare är inte så dumt heller. Skulle säga att det ökar chanserna.
Det finns väldigt mycket mer som styr såklart men läs i den stora tråden om skuldsanering så får du många svar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp