Kan jag köpa hus?

Hej..

Jag har hittat ett hus jag vill köpa men tror jag får lite problem med bankerna..
Jag har 320000 årsinkomst
Ca 300000 Blancolån
35000 kortkredit
Och några smslån på ca 35000.

Har dessutom inga pengar sparade.. =/

Har 8 förfrågningar på UC och riskprognos 15%.
Huset ligger ute för 995000 och då behöver jag låna ca 150000 till kontantinsats också.
Har kollat lendo och zmarta men fått nej på att få låna till kontantinsatsen.
Tips eller råd? Hjälp!

Blir nog svårt om du nekas blankolån till kontantinsatsen. Om du ändå hittar ett sätt så tänk på att du även behöver pengar till lagfart och högst troligt också pantbrev.

16000 för lagfarten ungefär, pantbrev beror på på hur mycket som finns, men saknas det 200000 så kostar det 4000 kr till, då är du uppe i 20000 i kostnader utöver kostnaderna på lånet.

Har du ens fått något lånelöfte på de första 85%en av huset?
Jag skulle dock tyvärr säga att du har ett ganska mörkt läge, genom lendo har ~10 banker sagt nej. Din riskprognos är hög.. Du måste nog vänta till du har en riskprognos på andra sidan 5% eller så, och minska blancokrediterna för att få nytt utrymmet för blanco, och minst spara ihop 5% kontant, då kan sbab hjälpa till, dom brukar kunna erbjuda 10% i privatlån i samband med husaffär, i alla fall enlgit deras sida. Förutsätter att man klarar kreditprövningen osv så klart.
men för en kåk på 1 mille som i det här fallet behöver du få ha70000, 5% plus lagfart och en gissning på hur mycket pantbrev du behöver.

Hej..

Jag har hittat ett hus jag vill köpa men tror jag får lite problem med bankerna..
Jag har 320000 årsinkomst
Ca 300000 Blancolån
35000 kortkredit
Och några smslån på ca 35000.

Har dessutom inga pengar sparade.. =/

Har 8 förfrågningar på UC och riskprognos 15%.
Huset ligger ute för 995000 och då behöver jag låna ca 150000 till kontantinsats också.
Har kollat lendo och zmarta men fått nej på att få låna till kontantinsatsen.
Tips eller råd? Hjälp!
Tyvärr tror jag det är kört med dom förutsättningarna. Om du hade haft till kontantinsatsen kanske du skulle kunna prova med Bluestep.

Tack för svar. Jo jag vet hur det ser ut =/
Men jag tänkte kolla med min bror som meddelande på sbab men då fattas jag ändå 5% och lagfart+pantbrev.. Så jag får väl se hur det kan gå att lösa.
Var skulle det vara bäst att samla de lån och krediter jag har idag för att sedan kanske kunna få ett lån till resterande belopp?

Tack för svar. Jo jag vet hur det ser ut =/
Men jag tänkte kolla med min bror som meddelande på sbab men då fattas jag ändå 5% och lagfart+pantbrev.. Så jag får väl se hur det kan gå att lösa.
Var skulle det vara bäst att samla de lån och krediter jag har idag för att sedan kanske kunna få ett lån till resterande belopp?

Bäst är väl det ställe som erbjuder lägst ränta så du kan amortera maximalt för att få ner, se till att bli av med UC förfrågningar och kör nån ny sväng på lendo, alternativt bank norwegian, ha lånet där några måndaer för att få betyget att förbättras, och sedan sök på något stället för att lösa BN lånet.
Du har dock 370k just nu, och behöver kring 70k till, det finns vad jag vet ingen som beviljar blancolån alls på 440k, teoretiskt max 400000 hos en och samma (om man ska tro det som står på deras sidor)

SBAB godkänner dock inte att du har din bror som medsökande, dom godkänner att du har din sambo som medsökande, ingen annan, utom i vissa speciella undantagsfall, typ studenters första boende och liknande.

Bäst är väl det ställe som erbjuder lägst ränta så du kan amortera maximalt för att få ner, se till att bli av med UC förfrågningar och kör nån ny sväng på lendo, alternativt bank norwegian, ha lånet där några måndaer för att få betyget att förbättras, och sedan sök på något stället för att lösa BN lånet.
Du har dock 370k just nu, och behöver kring 70k till, det finns vad jag vet ingen som beviljar blancolån alls på 440k, teoretiskt max 400000 hos en och samma (om man ska tro det som står på deras sidor)

SBAB godkänner dock inte att du har din bror som medsökande, dom godkänner att du har din sambo som medsökande, ingen annan, utom i vissa speciella undantagsfall, typ studenters första boende och liknande.
Bank Norwegian lånar ut upp till 500 000, men frågan är vilka förutsättningar man måste ha för att godkännas på de nivåerna...

Bank Norwegian lånar ut upp till 500 000, men frågan är vilka förutsättningar man måste ha för att godkännas på de nivåerna...
Tack. Man lär sig något varje dag. Jag har inte sett någon här som skrivit att dom blivit erbjuden en halv miljon av dom i alla fall..

Men fördelen med Norwegian är väl att dom ger erbjudande om högre lån än det man sökte, om det finns utrymme. Dock blir väl räntan därefter om det skulle bli beviljat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp