Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Kan jag utöka Brixo privatlån eller få kontokredit samtidigt?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stryker" data-source="post: 488329" data-attributes="member: 3129"><p>Ett råd från någon som själv försökte lösa problemen genom att höja krediter och låna mer under flera år: gör det inte.</p><p>Visst, om du vet att det kommer in en större summa pengar inom en snar framtid och har en tydlig plan för att lösa skulderna kan det vara en annan sak. Men många av oss, jag själv inkluderad, är väldigt bra på att övertyga oss själva om att "nästa månad blir bättre" eller att "om jag bara får låna lite till nu kan jag lösa de dyrare krediterna först".</p><p>I stunden kan det fungera, men problemet är att det ofta bara flyttar skulderna istället för att lösa dem. När situationen sedan känns lite bättre är det lätt att använda krediten igen, och plötsligt sitter man med lån på flera håll ännu en gång.</p><p>Det kanske låter negativt, men min erfarenhet är att det sällan finns någon enkel väg ut ur en skuldspiral som bygger på dyra krediter. Vi vänder oss ofta till de här bolagen därför att vanliga banker och kreditgivare redan bedömt att risken är för hög.</p><p>Fundera därför en extra gång innan du tar ytterligare lån. En löneutmätning eller en lösning via Kronofogden är inte nödvändigtvis det värsta som kan hända. Min upplevelse är att Kronofogden ofta är betydligt mer mänskliga och förutsägbara än många högkostnadskreditbolag och inkassoföretag. Ibland är det bättre att acceptera situationen, få kontroll över den och börja arbeta sig framåt därifrån.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stryker, post: 488329, member: 3129"] Ett råd från någon som själv försökte lösa problemen genom att höja krediter och låna mer under flera år: gör det inte. Visst, om du vet att det kommer in en större summa pengar inom en snar framtid och har en tydlig plan för att lösa skulderna kan det vara en annan sak. Men många av oss, jag själv inkluderad, är väldigt bra på att övertyga oss själva om att "nästa månad blir bättre" eller att "om jag bara får låna lite till nu kan jag lösa de dyrare krediterna först". I stunden kan det fungera, men problemet är att det ofta bara flyttar skulderna istället för att lösa dem. När situationen sedan känns lite bättre är det lätt att använda krediten igen, och plötsligt sitter man med lån på flera håll ännu en gång. Det kanske låter negativt, men min erfarenhet är att det sällan finns någon enkel väg ut ur en skuldspiral som bygger på dyra krediter. Vi vänder oss ofta till de här bolagen därför att vanliga banker och kreditgivare redan bedömt att risken är för hög. Fundera därför en extra gång innan du tar ytterligare lån. En löneutmätning eller en lösning via Kronofogden är inte nödvändigtvis det värsta som kan hända. Min upplevelse är att Kronofogden ofta är betydligt mer mänskliga och förutsägbara än många högkostnadskreditbolag och inkassoföretag. Ibland är det bättre att acceptera situationen, få kontroll över den och börja arbeta sig framåt därifrån. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Kan jag utöka Brixo privatlån eller få kontokredit samtidigt?
Topp