• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kan kronofogden se jag fått tillbaka på skatten?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 406
Mottagna reaktioner
13 479
Poäng
8 917
Av dina tidigare svar i tråden så hade du inte en aning om att en borgenär kunde kolla dina konton det har du ju fått reda på genom mina svar till dig. Jag kan med säkerhet säga att du inte kan avgöra vilka kompisar som skulle kunna gola ner dig det är det ingen som vet.Undrar din inställning till det om man har skuldsanering som du är det inte bättre att göra rätt för sig om man får en vinst istället?

Har du lust att utveckla detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
652
Mottagna reaktioner
332
Poäng
487
Har du lust att utveckla detta?
Dom lån och krediter som ingår i din betalplan i en skuldsanering kan ju vara från samma bank som du har ditt lönekonto eller andra konton på då är det ju fritt fram för banken att ha ditt konto under uppsikt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 406
Mottagna reaktioner
13 479
Poäng
8 917
Dom lån och krediter som ingår i din betalplan i en skuldsanering kan ju vara från samma bank som du har ditt lönekonto eller andra konton på då är det ju fritt fram för banken att ha ditt konto under uppsikt.

Så kan det förvisso vara men jag är ganska övertygad om att det är fallet i promillen hos folk här, folk har generellt varit ganska ogynnsamma för klassiska storbankerna utan man har snarare sökt sig till Remember,Marginalen och dylikt.

Jag tolkade det som att du menar att borgenärer kan kolla dina konton. Det kan dom inte utan dom kan kolla just det specifika kontot som är i deras bank.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hade jag haft miljon och skuldsanering så hade jag återbetalt alla lån och avslutat skuldsanering i förtid. Varför vänt i 5 år när man kan bli skuldfri snabbare?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
652
Mottagna reaktioner
332
Poäng
487
Så kan det förvisso vara men jag är ganska övertygad om att det är fallet i promillen hos folk här, folk har generellt varit ganska ogynnsamma för klassiska storbankerna utan man har snarare sökt sig till Remember,Marginalen och dylikt.

Jag tolkade det som att du menar att borgenärer kan kolla dina konton. Det kan dom inte utan dom kan kolla just det specifika kontot som är i deras bank.
Vet inte hur du tolkade det så då har du ju missuppfattat helt.

Men tror inte som dig många som är över skuldsatta har sina skulder lite överallt dom har tagit lån,krediter och kreditkort där dom blivit beviljade.
Lär upplysa dig om att Remember som du tar upp ägs av Swedbank och Barclays bank samt att Marginalen är en bank.
 
Senast ändrad:

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
652
Mottagna reaktioner
332
Poäng
487
Hade jag haft miljon och skuldsanering så hade jag återbetalt alla lån och avslutat skuldsanering i förtid. Varför vänt i 5 år när man kan bli skuldfri snabbare?
Tyvärr går inte att betala av en skuldsanering i förtid men du tänker säkert i samma banor att man kan väl göra rätt för sig och begära omprövning om man vinner en miljon istället?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 673
Mottagna reaktioner
12 963
Poäng
9 787
Tyvärr går inte att betala av en skuldsanering i förtid men du tänker säkert i samma banor att man kan väl göra rätt för sig och begära omprövning om man vinner en miljon istället?

Det skulle kunna gå. Man begär omprövning, får betala in så skulderna är 100% betalda. Skuldsanering löper på till 5 år passerat. Vinsten för den enskilde blir att man slapp ränta för 5 år.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
652
Mottagna reaktioner
332
Poäng
487
Det skulle kunna gå. Man begär omprövning, får betala in så skulderna är 100% betalda. Skuldsanering löper på till 5 år passerat. Vinsten för den enskilde blir att man slapp ränta för 5 år.
Fast då är det ju fortfarande en skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 673
Mottagna reaktioner
12 963
Poäng
9 787
Fast då är det ju fortfarande en skuldsanering.
Ja det skrev jag tror jag.
Vill man få den upphävd vet jag inte hur man gör, man får flera års ränta uppräknad då i alla fall
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Tyvärr går inte att betala av en skuldsanering i förtid men du tänker säkert i samma banor att man kan väl göra rätt för sig och begära omprövning om man vinner en miljon istället?
Nej, jag förstår att man inte kan betala skuldsanering i förtid. Jag skulle ringa runt till bolag jag har skulder hos och förhandla. Sen betalar jag bara av skulden till dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp