Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Kan man få bort Misskött kredit anmärkningen?

Visst är det 2 år denna anmärkning är aktiv? Jag har för mig att det stod så på det brevet jag fick förra sommaren 2024 men som jag inte har kvar nu, men jag blev lite osäker.
De sitter i 3 år.

Är du 100% säker? Har du källa på det? Betalningsanmärkningar sitter i 3 år, men en ”misskött kredit” anmärkning är inte samma sak och jag vill minnas att det stod 2 år.

Jag läste det här nu på Konsumenternas, så det är 2 år, bra! Misskött kontokredit var det jag syftade på.

”En misskött kredit, som resulterar i en betalningsanmärkning, syns i tre år (36 månader) i kreditupplysningsregister, räknat från den tidpunkt då skulden är betald. Om det gäller en misskött kontokredit, kan uppgiften finnas kvar i två år från det att krediten sades upp av kreditgivaren, enligt Konsumenternas. ”

Jag läste det här nu på Konsumenternas, så det är 2 år, bra! Misskött kontokredit var det jag syftade på.

”En misskött kredit, som resulterar i en betalningsanmärkning, syns i tre år (36 månader) i kreditupplysningsregister, räknat från den tidpunkt då skulden är betald. Om det gäller en misskött kontokredit, kan uppgiften finnas kvar i två år från det att krediten sades upp av kreditgivaren, enligt Konsumenternas. ”
Ja exakt, misskött kredit och misskött kontokredit är 2 olika saker :)

Får man alltid misskött kredit om ett lån som syns på UC går till inkasso? Även om man är snabb med att betala in allt till inkassobolaget
Jag fick det för jag fick ett uppsägningsbrev där det stod "kan anmälas som misskött kredit hos UC" men jag trodde i min enfald att det inte skulle hända av dom jag hade lånet hos (ICA-Banken). Trodde nog bara att det var mera en varning. Men sen vet jag inte vad som hände. Jag blev sjuk (sjukhus) mår bra nu men detta försvann i mitt minne tills igår när jag fick se på UC att jag fått en anmärkning + ett brev från inkassobolag. Så nu har jag en kreditvärdighet som är lika med 0😞

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp