Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man låna större belopp med 3 betalningsanmärkningar?

Det är en fråga jag sökt svar på, och nu sitter jag själv med ett exempel jag kan dela med mig av.

Förutsättningar
Inkomst 563600
Underskott 15600 (har endast bolån)
0 FF
3 anmärkningar, inget skuldsaldo
Valde att söka via Advisa, 50.000 kr på 5 år. Fick tre erbjudanden.

Intressant att se att de att kreditgivarna väljer olika omfattande UC (med mer eller mindre info). Lite skumt också att kreditrisken varierar mellan två identiska upplysningar (EnterCards UC är exakt likadan som den som Svea tog).
Skärmklipp.JPG

(Standard, utökad och mini är min egen kategorisering av de UC som skickats till mitt Kivra.)

Senast ändrad:
Jag förstår inte, var har du gjort en låneansökan? Har aldrig sett något sånt där, där man får se riskprognos osv. Och du säger att du sökte hos Avida och fick tre erbjudanden. Avida är ju ett kreditbolag, inte låneförmedlare. Menar du Advisa? Aldrig sett det där på Advisa.

Hur i hela friden kan du ha så låg uc-risk% med tre anmärkningar?

Jag förstår inte, var har du gjort en låneansökan? Har aldrig sett något sånt där, där man får se riskprognos osv. Och du säger att du sökte hos Avida och fick tre erbjudanden. Avida är ju ett kreditbolag, inte låneförmedlare. Menar du Advisa? Aldrig sett det där på Advisa.
Tack Zaozi, jag hade blandat ihop Advisa och Avida. Sammanställningen är min egen hemmagjorda.

Hur i hela friden kan du ha så låg uc-risk% med tre anmärkningar?
Det har tickat ner rätt fort i takt med att anmärkningar, skuldsaldo och FF försvunnit. Hade över 30% när jag hittade till det här forumet för ett år sedan. Kan tänka mig att det såg ännu värre ut 2017 när min ekonomi krisade som hårdast, utmätning och så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp