Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan Skatteverket avsluta/Ändra min jämkning?

Jag kommer att jämka under hela 2021, dock bara på min huvudsakliga inkomst.

Utöver min huvudsakliga sysselsättning så kommer jag att ha ett extrakneg som kommer att innebära ca 20k brutto/månad.
I mitt jämkningsbeslut så står det att eventuella sidoinkomster ska beskattas med 30%.

Min fråga är väl egentligen om skatteverket kommer att upptäcka om jag ber arbetsgivaren dra enligt skattetabell(ca20%) istället för att göra avdraget på 30% för sidoinkomster.

Det handlar ju inte om några jättesummor men 2000kr mer/månad för att kunna beta av ytterligare skulder skulle kännas bättre även om det innebär en rejäl skattesmäll 2022.

Vågar man chansa? Vill ju inte riskera att bli av med jämkningen..

Du kan bara jämka på din huvudinkomst enligt ditt beslut från skatteverket. Du har vi ansökan angett uppgifter för den totala inkomsten dvs även dina sidoinkomster. Rekommenderar att du betala full skatt på dina sidoinkomster eftersom du åker på en skattesmäll annars. Du kan inte bli av med ditt beslut vad jag kan tolka deras text. Men en fett kvarskatt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp