• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Kan vi få bolån av någon bank?

pelledensnelle

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Kan funka om din söker bolån helt själv istället. Om en nekas online så nekas båda.

Har man 300 000 kr insats och 26000 kr i lön utan tidigare lån så borde ändå chansen finnas
Ja, det hade säkert fungerat i onlinekalkylen, men det hade nog inte slunkit igenom sen när det var dags att låna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Vi har ju tak över huvudet, men ett par extra kvadratmeter hade underlättat. Hade blivit billigare också. Finns inget alternativ till att vänta om vi ej får lån dock.

Då skulle jag i ert läge prova bluestep eller liknande. Eller har du möjlighet ta ett extrajobb (fast sådant) vid sidan om studierna.
 

pelledensnelle

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Då skulle jag i ert läge prova bluestep eller liknande. Eller har du möjlighet ta ett extrajobb (fast sådant) vid sidan om studierna.

Visst, men jag får ju inte tjäna mycket för CSN. Får vi låna 500 000 är detsamma som att inte få låna. Det köper inget där vi behöver bo. Tror inte det skulle vara lönt.

Vad blir räntan på BlueStep tror du i vår situation?
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Visst, men jag får ju inte tjäna mycket för CSN. Får vi låna 500 000 är detsamma som att inte få låna. Det köper inget där vi behöver bo. Tror inte det skulle vara lönt.

Vad blir räntan på BlueStep tror du i vår situation?
Du får tjäna ca 90 k per halvår.
Och definitivt gör en inkomst på 180 000 per år skillnad. Sen om det gör NOG skillnad är ju en öppen fråga.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Det är ju det med fast jobb. Såg en reklam om nordax där budskapet var att en inte hade ”vanligt jobb”.
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Det är ju det med fast jobb. Såg en reklam om nordax där budskapet var att en inte hade ”vanligt jobb”.

Ja det var därför jag la till om du inte kunde skaffa ett fast jobb vid sidan av studierna. Naturligtvis är det inte "bara att göra", men det är ju värt ett försök och om det lyckas förändrar de ju er sits
 

Svävande

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 December 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Jag var lite i samma sits som dig förra året. Tjejen var föräldraledig men hade anställning och jag var student. Vi lyckades få bolån hos nordax tillslut, då räknade de på mitt CSN som inkomst. Vi fick en ränta på 3.8% typ. Kan tyckas högt men månadskostnaden hade blivit detsamma om vi hade hyrt istället.

lycka till.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Nordax verkar vara sjukt generösa med sina bolån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp