Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KF dra direkt från konto

Hej,

Jag kommer på tisdag få semesterersättning och min utmätning har inte hunnits sätta igång och dra från min lön.

Behöver jag vara orolig över att dem drar automatiskt sekunden efter det kommer in? Hur ofta kollar dem ens konton? Kan detta bara göras under kontorstid? Hade velat veta då jag tänkt använda pengarna till att betala av en privat skuld.

Hej,

Jag kommer på tisdag få semesterersättning och min utmätning har inte hunnits sätta igång och dra från min lön.

Behöver jag vara orolig över att dem drar automatiskt sekunden efter det kommer in? Hur ofta kollar dem ens konton? Kan detta bara göras under kontorstid? Hade velat veta då jag tänkt använda pengarna till att betala av en privat skuld.

KF ligger inte och bevakar Dina konton. KF måste ställa frågan till Din bank. Således kan detta enkom ske under kontorstid, men har man riktig otur, så kan dom ju göra det på självaste lönedagen eller där omkring.
Vill Du därför vara säker på att få behålla semesterersättning samt överskott av lön, så bör Du plocka ut dessa pengar från Ditt konto.

Hej,

Har precis samma problem som du.
Vi får vara snabba o plocka ut pengarna på löningsdsgen.
Har också en skuld jag tänkte betala.
Kan ju vara så att dom väntar några dagar men ligger pengar kvar efter månads skiftet kan vi gå miste om dom.
Har du fått att lämna in inkomstuppgifter än?

Senast ändrad:
Nej, har inte lämnat in det än. Ej fått brev hem om det.

Kontona kan kollas max en gång per dygn. Beror på vilken bank det är, vissa svarar samma dag, många dagen efter och vissa tar det någon vecka att få svar från

Kontona kan kollas max en gång per dygn. Beror på vilken bank det är, vissa svarar samma dag, många dagen efter och vissa tar det någon vecka att få svar från
Okej o jag förstår att du inte kanske vill säga om Swedbank tillhör dom snabba eller sega

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp