• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

KFM förfallodatum passerar & inte betalat. Hur lång tid på sig?

angel

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
3 Juli 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Vad händer om förfallodatum passerar och man inte betalat in än när ett ärende skickats till KF? Hur lång tid har man på sig tills de börjar jaga en.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gregersboda

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 Augusti 2012
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Beror på . Men om du inte skickar in någon påskriven delgivning så skulle jag säga att i regel dröjer det ca 1-2 månader tills någon knackar på . Kan självklart vara kortare och även längre tid . Dock under coronan upplever många att det kan dröja avsevärt mycket längre . Vet folk som väntat i över 6 månader.
 

angel

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
3 Juli 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Jag skrev på delgivningskvitton och kan betala in beloppet nästa lön. Ingen som knackar på under tiden?
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
skriv inte på delgivningskvitto väntar 8 dagar sen påminelse skriv inte på det heller du köper tid på det.
 

angel

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
3 Juli 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
skriv inte på delgivningskvitto väntar 8 dagar sen påminelse skriv inte på det heller du köper tid på det.
Jag har redan skrivit på och skickat tyvärr, klarar jag mig tills lönen eller är de här snart och knackar på?
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
har du redan skrivit på och godkänt så är risken att du får en anmärkning tyvärr du skulle strunta i och skriva på.
 

gregersboda

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 Augusti 2012
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Har du skrivit på delgivningen och betalar inte inom 10 dagar får du en anmärkning ingen kommer å knacka på men du kommer och få en anmärkning. Enda sättet du nu klarar dig från anmärkning är att betala i dag sen direkt bestrida ärendet hos kfm direkt
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Du skulle väntat nån vecka eller två med att skriva på. Nu måste du betala inom 10 dagar efter påskriften. Annars blir skulden fastställd och du får tyvärr en anmärkning.
 

angel

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
3 Juli 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Har du skrivit på delgivningen och betalar inte inom 10 dagar får du en anmärkning ingen kommer å knacka på men du kommer och få en anmärkning. Enda sättet du nu klarar dig från anmärkning är att betala i dag sen direkt bestrida ärendet hos kfm direkt
Jag får lösa det genast. :/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp