• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

KFM/Inkasso Dags, Hjälp.

Aimscoes

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Juli 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hejsan Alla!
Nu är det så att det har strulat till ordentligt denna sommaren och året.

Jag har alltid varit noga med ekonomin och gjort mitt bästa dem senaste 5 åren för att klara mig och undvika mer lån. Men man lär sig inte förens man sitter där i skiten som nu.

Jag har cirka totalt 23 Lån Blandat, Blanco. SMS och Bank lån. Allt uppgår mot 475K till 500K

Denna månad kommer jag verkligen inte att klara betala alla räkningar. Flera stycken!
Allt känns helt hopplöst och det tar all energi och psykisk förmåga att kunna kontrollera detta varje månad.

Jag har varit i kontakt med Budget o Skuld rådgivning för min kommun. Berättar situationen och jag känner att det är bäst att bara släppa allt då det känns riktigt hopplöst och skulle kännas skönt om allt kan trilla Still Inkasso/ KFM

Om jag släpper allt, och får löneutmättning och senare söker om skuld sanering när allt trillat in. Är detta bra? .

Och när ni som har erfarenhet från detta, och släppt allt, kontaktade ni Kreditgivare och berättade eller ignorera ni det bara ?

/En 28 årig människa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skattlös

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
18 Oktober 2021
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Du ska nog inte sitta och hoppas på skuldsanering för en så liten summa iaf.
 

Aimscoes

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Juli 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du ska nog inte sitta och hoppas på skuldsanering för en så liten summa iaf.
Hejsan. Har förstått och sett att det finns en del som fått det med den summan om det inte kan betalas tillbaka mellan 10-15 år. Men även en löneutmättning hade varit bättre en dagens liv...
Men jag förstår och har inte den högsta förväntan
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Hejsan Alla!
Nu är det så att det har strulat till ordentligt denna sommaren och året.

Jag har alltid varit noga med ekonomin och gjort mitt bästa dem senaste 5 åren för att klara mig och undvika mer lån. Men man lär sig inte förens man sitter där i skiten som nu.

Jag har cirka totalt 23 Lån Blandat, Blanco. SMS och Bank lån. Allt uppgår mot 475K till 500K

Denna månad kommer jag verkligen inte att klara betala alla räkningar. Flera stycken!
Allt känns helt hopplöst och det tar all energi och psykisk förmåga att kunna kontrollera detta varje månad.

Jag har varit i kontakt med Budget o Skuld rådgivning för min kommun. Berättar situationen och jag känner att det är bäst att bara släppa allt då det känns riktigt hopplöst och skulle kännas skönt om allt kan trilla Still Inkasso/ KFM

Om jag släpper allt, och får löneutmättning och senare söker om skuld sanering när allt trillat in. Är detta bra? .

Och när ni som har erfarenhet från detta, och släppt allt, kontaktade ni Kreditgivare och berättade eller ignorera ni det bara ?

/En 28 årig människa.
Jag försökte förhandla med inkassobolaget där min första skuld hamnade men de gav mig bara sex månader på en skuld på 350000 kr så jag var tvungen att släppa allt och därefter kontaktade jag inte något utan ignorerade alla.
 

Aimscoes

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Juli 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag försökte förhandla med inkassobolaget där min första skuld hamnade men de gav mig bara sex månader på en skuld på 350000 kr så jag var tvungen att släppa allt och därefter kontaktade jag inte något utan ignorerade alla.
Tack för svar.
Hur gick det sedan för dig och var allt som allt en skuld och vad gjorde KFM ?

Jag känner också att jag kommer ignorera dem. Orkar inte skicka mail till 20 kreditgivare och samtala med dem för inte alla kommer svara positivt såklart och även om någon givare kan hjälpa till lite kommer det inte räcka. :(
Känner mig som en hemsk människa.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Tack för svar.
Hur gick det sedan för dig och var allt som allt en skuld och vad gjorde KFM ?

Jag känner också att jag kommer ignorera dem. Orkar inte skicka mail till 20 kreditgivare och samtala med dem för inte alla kommer svara positivt såklart och även om någon givare kan hjälpa till lite kommer det inte räcka. :(
Känner mig som en hemsk människa.
Jag sökte skuldsanering samtidigt som jag släppte allt och fick inledande sex månader efter. Har snart avklarat fyra år av min sanering.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Tack för svar.
Hur gick det sedan för dig och var allt som allt en skuld och vad gjorde KFM ?

Jag känner också att jag kommer ignorera dem. Orkar inte skicka mail till 20 kreditgivare och samtala med dem för inte alla kommer svara positivt såklart och även om någon givare kan hjälpa till lite kommer det inte räcka. :(
Känner mig som en hemsk människa.
Så många skulder ger oftast inte någon hållbar avbetalningsplan då det blir stora summor.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 983
Poäng
9 787
Du ska nog inte sitta och hoppas på skuldsanering för en så liten summa iaf.

Det beror ju lite på inkomstförhållandena också. För en sjukpensionär är det inte det minsta osannolikt. För en överläkare är det helt uteslutet, ungefär så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp