• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kfm och bil på sambo

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
61
Poäng
197
Kronofogden kom hem till mig och tog min bil när jag inte öppnade dörren för dom :) det var en BMW 525i från 2006 med ca 20,000 mil på mätaren, denna bil var antagligen värd mellan 65-75000 kr vid det tillfället. Sedan fick jag tillbaka den, men minns fan inte hur :facejoy: Tror det var något med att min utmätning redan var klar och att dom inte visste om detta när dom gjorde besöket.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
61
Poäng
197
Det enda löneutmätning har att göra med utmätning av lös egendom är att utmätning av lös egendom ska avstås om löneutmätning förväntas reglera hela skuldsaldot inom 12 månader.
Ahh! Då var det alltså därför jag fick hämta tillbaka min bil som jag trodde hade blivit stulen då! :facejoy::tummen:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Om jag gov min sambo 30.000 precis beloppet som är gräns för att ha bilen och min sambo köpte bilen för 40.000 som kommer registrera på henne. Är risk att det kommer utmätas om jag kommer att ha utmätning?
Det spelar ingen större roll vem ni registrerar den på
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp