Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klar med löneutmätningen!

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 147
Meddelanden
2 442
Mottagna reaktioner
1 592
Poäng
1 147
Loggade precis in hos Kronofogden och möttes av ”Mina skulder 0 kr”. En fantastisk känsla efter 3,5 år med löneutmätning :)

I början på 2023 var mitt skuldsaldo som högst, det var då drygt 1,2 miljoner. Trots en hög utmätning hände inte mycket under 2023, men under 2024 började saldot tydligt gå neråt. Till utmätningen har jag gjort extra inbetalningar när utrymme funnits (semesterersättningar, försäljningar och jämkning).

Nu är denna fas i mitt liv klar och nu börjar en ny fas. Att fortsätta hålla mig spelfri, att aldrig ta någon kredit/lån (undantaget för bil/bostad) och börja leva ett mer socialt liv. Snacka om att en ny fas, ett nytt liv börjar! Jag hoppas verkligen att jag ska klara detta utan att trilla tillbaka, då jag absolut inte vill uppleva detta mörker igen, med all skuld, skam och ångest… jag hoppas det jag (och många här) gått igenom gjort mig stark att stå emot alla sug och lockelser.

Till er som är i liknande situation:
Det går! Det går att komma ut från detta! Ha fokus, fokus på livet, spelfriheten och håll ut även när det är tungt. Ha kontroll på era skulder och betala om möjligt av de dyraste vid sidan om löneutmätningen. Det tar tid, men det går! Kämpa!

IMG_1035.webp

Snyggt! Bra jobbat!

Loggade precis in hos Kronofogden och möttes av ”Mina skulder 0 kr”. En fantastisk känsla efter 3,5 år med löneutmätning :)

I början på 2023 var mitt skuldsaldo som högst, det var då drygt 1,2 miljoner. Trots en hög utmätning hände inte mycket under 2023, men under 2024 började saldot tydligt gå neråt. Till utmätningen har jag gjort extra inbetalningar när utrymme funnits (semesterersättningar, försäljningar och jämkning).

Nu är denna fas i mitt liv klar och nu börjar en ny fas. Att fortsätta hålla mig spelfri, att aldrig ta någon kredit/lån (undantaget för bil/bostad) och börja leva ett mer socialt liv. Snacka om att en ny fas, ett nytt liv börjar! Jag hoppas verkligen att jag ska klara detta utan att trilla tillbaka, då jag absolut inte vill uppleva detta mörker igen, med all skuld, skam och ångest… jag hoppas det jag (och många här) gått igenom gjort mig stark att stå emot alla sug och lockelser.

Det går! Det går att komma ut från detta! Ha fokus, fokus på livet, spelfriheten och håll ut även när det är tungt. Ha kontroll på era skulder och betala om möjligt av de dyraste vid sidan om löneutmätningen. Det tar tid, men det går! Kämpa!

Visa bilaga 5068
Wow så bra jobbat. Grattis till ditt nya friska liv.

Visa bilaga 5068
En sådan kämpaglöd förtjänar respekt. Bara att gratta.

Stort grattis Lippe - Otroligt bra kämpat!

Bra jobbat. Hoppas det är rent hos inkassobolagen också.

Bra jobbat!

Har du fått hjälp för ditt spelmissbruk?

Ja, både varit på behandlingshem och haft samtal med behandlare ca ett år. Men det går aldrig vara för säker, beroendepersonligheten finns ju kvar. Gäller att ta struktur och fokus varje dag!

Lite till. Vilket innebar att jag kunde dra på mig stora/många lån innan spelmissbruket fick allt att smälla. Nu ska jag hålla mig borta från det där och leva bra, ett socialt och fritt liv <3
Jobbar själv inom it som konsult. Tar steget till egenföretagare nu för att ta mig ur mitt ekonomiska helvete.
Tjänar inte i närheten av dina summor varje månad som anställd. Men kommer förhoppningsvis kunna plocka ut 1 miljon i utdelning om 2-3 år och lösa allt då.

+lön förstås

Jobbar själv inom it som konsult. Tar steget till egenföretagare nu för att ta mig ur mitt ekonomiska helvete.
Tjänar inte i närheten av dina summor varje månad som anställd. Men kommer förhoppningsvis kunna plocka ut 1 miljon i utdelning om 2-3 år och lösa allt då.

+lön förstås

Låter som en riktigt bra plan/mål. Jag håller tummarna för att du lyckas och är där du vill vara om 2-3 år :folded:

Låter som en riktigt bra plan/mål. Jag håller tummarna för att du lyckas och är där du vill vara om 2-3 år :folded:
Tack! Prognosen är god. Företaget förväntas kunna dela ut 500k om året. Med bibehållen lön. Uppdraget är ganska säkert. Men! Att komma igång är inte så lätt som skuldsatt

Har det varför sån skillnad i lön?
Lärare och it?

Har det varför sån skillnad i lön?
Lärare och it?

är du missnöjd med din lärarlön så är det fritt fram att byta jobb till något mer välbetalt. Men då får du kanske också jobba 60h i veckan och bara ha 3-4v semester (inte för att jag känner någon som faktiskt inte jobbar på sin semester inom IT branschen…).

Megagrattis!!:vinnare:

är du missnöjd med din lärarlön så är det fritt fram att byta jobb till något mer välbetalt. Men då får du kanske också jobba 60h i veckan och bara ha 3-4v semester (inte för att jag känner någon som faktiskt inte jobbar på sin semester inom IT branschen…).
Den här stereotypa bilden av läraryrket stämmer dåligt! Lärare jobbar häcken av sig och jobbar även på lov (rätta 100 prov + rätta NP +göra nya prov + ringa föräldrar + svara på massa mejl från upprörda föräldrar + massa annat) Lärare borde ha högre lön (och gärna högre krav för den delen för att komma in på utbildningen) Jämför fyra år på universitet med ngt annat yrke som tjänar mkt mer.
Missunnar absolut inte andra som tjänar mkt men tycker att lärare tjänar för lite.
Och nej, jag är inte lärare.

Den här stereotypa bilden av läraryrket stämmer dåligt! Lärare jobbar häcken av sig och jobbar även på lov (rätta 100 prov + rätta NP +göra nya prov + ringa föräldrar + svara på massa mejl från upprörda föräldrar + massa annat) Lärare borde ha högre lön (och gärna högre krav för den delen för att komma in på utbildningen) Jämför fyra år på universitet med ngt annat yrke som tjänar mkt mer.
Missunnar absolut inte andra som tjänar mkt men tycker att lärare tjänar för lite.

Är alltid ”utbud och efterfrågan” som styr, så även på arbetsmarknaden. Yrken med många olika arbetsgivare ger oftast högre lön, då konkurrensen är hårdare (och om man nyttjar det).
Håller helt med dig om att det är många yrken idag som är underbetalda, men det är få som är beredd att ta finansieringen för stora lönehöjningar. Läste senast idag hur dåligt ambulansförarna tjänar i Stockholm.

Kvalificerade lärare har relativt bra lön idag.
Att dem måste utföra arbete hemifrån på lov som att rätta prov är skitsnack, åtminstone på sommarlovet. Då är betyg satta osv så alla prov ska vara rättade.

Kvalificerade lärare har relativt bra lön idag.
Att dem måste utföra arbete hemifrån på lov som att rätta prov är skitsnack, åtminstone på sommarlovet. Då är betyg satta osv så alla prov ska vara rättade.
Okej, jag snackar skit och du har rätt, grattis.
Bor med en som varit lärare i 30 år och som älskar det. Om du anser att de har jättebra betalt och kliar sig i naveln och har alldeles för mkt ledigt så får du gärna tycka det. Du kanske gärna vill bli lärare då? Nä trodde inte det, va!
Nu skrev jag om lönen jämfört med andra yrken med likvärdig högskoleutbildning (antal år) och ja, lärare tjänar dålig i den jämförelsen.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp