Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarna, får inte handla efter inkasso

En fråga bara av nyfikenhet, ni som är spärrade kan ni inte handla med betala direkt heller? Låter ju helt sjukt isåfall... med tanke på nästan ALLA måste man betala via klarna.

En fråga bara av nyfikenhet, ni som är spärrade kan ni inte handla med betala direkt heller? Låter ju helt sjukt isåfall... med tanke på nästan ALLA måste man betala via klarna.
Jag är totalt spärrad. Går inte ens betala direkt med kort eller swish. Ganska jobbigt som du säger då nästan alla sidor går via Klarna. Har pratat med kundtjänst flera gånger men dom bryr sig inte. Skyller på sidan jag köper ifrån osv osv

Jag är totalt spärrad. Går inte ens betala direkt med kort eller swish. Ganska jobbigt som du säger då nästan alla sidor går via Klarna. Har pratat med kundtjänst flera gånger men dom bryr sig inte. Skyller på sidan jag köper ifrån osv osv
FYFAN Vad illa säger jag bara... klarna som ska gå ut i tidningar att som värnar om folk bla bla därför dom tar bort delbetalning osv... sen så gör dom sådär. Riktigt jävla svinigt sjukaste jag hört... idiotier. Lider med er..

Det låter ju helt otroligt. Jag har självvalt spärrat mig från Klarna för faktura/kontoköp sedan några år.
Och jag kan utan problem direktbetala.
Dom har ju en säkerhetsavdelning som ska hantera sådana här saker , ringa och kriga ?

Ja Klarna är ett "trevligt" företag, har alla möjliga konstigheter för sig. Skulle beställa recept belagd medicin som jag alltid gjort från Apotea. Plockar ihop min beställning som jag alltid har gjort men den här gången behöver jag inte något extra utan bara min medicin, då jag har nått den övre gränsen för att få frikort för medicin så behöver jag inte betala något, slutsumman blir noll kronor. Då visar det sig att det inte går att beställa, min adress är spärrad, ja jag har skuldsanering, så att jag inte är betrodd med kredit är jag i allra högst grad medveten om och har inga problem med det. När jag handlat tidigare har jag köpt andra saker och då har jag använt mitt visakort eller swish men den här gången finns inget att betala, slutsumman var ju noll kronor, då kan jag inte beställa och jag får inte min medicin som jag behöver. Chattade med Klarna men det är som många säger, det är mest god dag yxskaft svar man får där, så ock i detta fall... Jag avstår så långt det är möjligt att handla när klarna är betalningssätt, har så gjort sen lång lång tid tillbaka och kommer att fortsätta med det in i evigheten, känner inget behov av att gynna klarna...

De är ju faktiskt rätt sjukt att dom även spärrar för direktbetalningar, borde ju inte påverka utan bör fungera endast som en betaltjänst som kan brukas oavsett om man är spärrad för Klarnas kredit eller ej. Sån makt dom besitter när dom agerar så när dom dessutom är kopplade till de flesta näthandelssidor… Sjukt!

Det låter ju helt otroligt. Jag har självvalt spärrat mig från Klarna för faktura/kontoköp sedan några år.
Dom har ju en säkerhetsavdelning som ska hantera sådana här saker , ringa och kriga ?
Jag fick maila deras ekonomi support men snabbaste förklaringen dom kom med nu är att har man tidigare varit skuldsatt så ser dom en framtida risk.
Saneringen är klar och jag är på riktigt färdig med skuldträsket.
Jag svarade henne utav vilken anledning har ni rätt att ha dessa uppgifter om mig i er bas?
inget svar och återkopplade med att jag tänker framföra klagomål till datainspektionen för man får inte lagra uppgifter som inte stämmer..

Jag har inga problem att inte få ha betalfunktioner på klarna. Men dom ska fan inte ha felaktiga uppgifter om mig!

Saxat från deras sida..

Bilagor

• 2E8E426D-3820-44E9-B812-5F6BC6BBC6E2.webp
    2E8E426D-3820-44E9-B812-5F6BC6BBC6E2.webp
    74.5 KB · Visningar: 41
Sista gången blev jag kopplad till någon högt uppsatt i säkerhetsavdelningen. Fick sitta och vänta i telefonen i ungefär 30 min. Tillslut svarade han och jag förklarade min historia och sa att jag inte var intresserad av att kunna handla på faktura igen utan vill ha möjligheten att kunna betala direkt. Fick till svar att vid direkt betalning så kan det ibland bli reserverat belopp dvs att köpet går igenom även fast jag inte har täckning på kontot så därför går det ej. Skrattretande förklaring men jag har landat i att aldrig kunna handla via Klarna igen. Har försökt en gång per år ungefär i 3-4 års tid.. Bara hoppas inte Ica börjar ta betalning via Klarna framöver :)

Sista gången blev jag kopplad till någon högt uppsatt i säkerhetsavdelningen. Fick sitta och vänta i telefonen i ungefär 30 min. Tillslut svarade han och jag förklarade min historia och sa att jag inte var intresserad av att kunna handla på faktura igen utan vill ha möjligheten att kunna betala direkt. Fick till svar att vid direkt betalning så kan det ibland bli reserverat belopp dvs att köpet går igenom även fast jag inte har täckning på kontot så därför går det ej. Skrattretande förklaring men jag har landat i att aldrig kunna handla via Klarna igen. Har försökt en gång per år ungefär i 3-4 års tid.. Bara hoppas inte Ica börjar ta betalning via Klarna framöver :)
Alla har väl klarna? Har noll koll på hur övrigt ser ut..
Ser deras jävla reklam överallt.
Visst, jag har varit skuldsatt men ska inte vara dömd hela livet..

Ica har väl klarna och Swedbank pay?

3 år efter skulden var betald hos inkasso fick jag handla igen

Jag har haft sanering i 5 år och blev spärrad 2017 och är numer klar med sanering, skuldfri, bra UC och kreditvärdighet, bra inkomst …och är spärrad än ..
Samma tid som mig när saneringen blev klar.

Jag kan betala med kort, swish och direkt betalning via bankkontot. Men inte ta faktura. Är förvånad när jag kan ta på andra ställen så man undrar ju vad är det för spärr dom har på en.

Jag kan betala med kort, swish och direkt betalning via bankkontot. Men inte ta faktura. Är förvånad när jag kan ta på andra ställen så man undrar ju vad är det för spärr dom har på en.
Jag verkar ha spärr på alla där man tar faktura. Vart får du ta på faktura?

Funderar på att begära ut alla uppgifter dom har om mig som person. Undra om det går

De spärrade mig i 8 år efter att ha hamnat hos deras inkasso. Det var först i december förra året som jag var trött på att inte kunna handla någonstans i och med att de har ett jäkla monopol i stort sett. Då ringde jag och skällde ut dem och krävde att de löste problemet, kundservice agenten sa att de inte kunde göra något men att jag kunde börja betala via direktbetalning för att få upp kreditvärdigheten hos dem. (Jag tror egentligen att det är skitsnack). Jag öppnade ett sparkonto hos dem eftersom de erbjuder bra sparränta och vips kunde jag plötsligt använda alla deras betalmetoder.

Jag var spärrad en längre tid. Vet inte hur länge men använt direktbetalning i flera års tid. Sökte på test klarnakortet förra året och plötsligt kan jag använda alla tjänster trots jag har fortfarande betalningsanmärkningar. Har kunnat handla för 50 000+ en månad utan problem.

De spärrade mig i 8 år efter att ha hamnat hos deras inkasso. Det var först i december förra året som jag var trött på att inte kunna handla någonstans i och med att de har ett jäkla monopol i stort sett. Då ringde jag och skällde ut dem och krävde att de löste problemet, kundservice agenten sa att de inte kunde göra något men att jag kunde börja betala via direktbetalning för att få upp kreditvärdigheten hos dem. (Jag tror egentligen att det är skitsnack). Jag öppnade ett sparkonto hos dem eftersom de erbjuder bra sparränta och vips kunde jag plötsligt använda alla deras betalmetoder.
Det stämmer nog. Spärrad sen jag va 18 år pga inkasso, 32 idag. började betala allt via klarna checkout med mitt vanliga kort. Ett år senare kunde jag använda faktura.

Min månadsfaktura har hamnat hos inkasso 2-3 gånger men jag har betalat den direkt. Kunde använda klarna efter det.

Ja då är det skuldsaneringen som förstör ..

Betalar man så är det nog lugnt, det är när man inte betalar som man blir spärrad
Nja, jag hade en skuld hos KFM som jag slutbetalade november 2018. Kan inte handla med kort efter det, helt omöjligt. Som tur är tar ganska många Swish och Paypal. Har kontaktat Klarna flera gånger, men inget fungerar. Enligt insatta källor så har de inte världens bästa och tillförlitligaste IT-system.

Jag har aktiv skusan och jag kan betala med swish och kort (alltså direktbetalning).
Aldrig haft problem med det varken vid inledande eller efter godkännandet.
Samt att jag har Klarna som en av mina skulder i min skusan.

Min klarnaskuld gick till inkasso 2019. Jag har börjat kunna handla igen med dom nu.

Togs det någon uc eller mini uc i samband med detta? Och har du tagit avbetalning? Och om, vilken summa?

Nej, ingen. Och jag har ca 30 anmärkningar. Tagit på avbetalning. Testade köputrymmet och det hade funkat med 15 000:- stod det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp