Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna konto upplysningen

Ingen aning om det går att ha mer. Jag har haft kring 30 som mest vad jag vet. Har inte haft någon anledning att testa om det gick att handla mer.

På tal om att det inte syns. Det blir väl en "blank" förfrågning?
Jag köpte skor på Zalando.se när jag kunde för 2-3 år sedan. Då köpte jag på faktura (klarna) då syntes den mycket riktigt inte för dom andra bolagen men jag har för mig att en bank sa till mig att en "blank" eller "osynlig" UC-förfrågning mycket väl kan påverka ens kredibetyg/sannolikhet att få lån till det negativa.

Ni bekräftar alltså att så INTE är fallet?

På tal om att det inte syns. Det blir väl en "blank" förfrågning?
Jag köpte skor på Zalando.se när jag kunde för 2-3 år sedan. Då köpte jag på faktura (klarna) då syntes den mycket riktigt inte för dom andra bolagen men jag har för mig att en bank sa till mig att en "blank" eller "osynlig" UC-förfrågning mycket väl kan påverka ens kredibetyg/sannolikhet att få lån till det negativa.

Ni bekräftar alltså att så INTE är fallet?

Jag chattade med dom senast igår. En miniupplysning tas sa dom, något som inte skulle påverka kreditbetyget. Fick hem en kreditupplysning från Decida, så jag hoppas verkligen att dom inte har något samarbete med Upplysningscentralen.

Klarna tar ju förfrågan av Creditsafe som inte sparar förfrågningar och det syns inte på UC (handlade där för några veckor sen och Creditsafe togs)

Helt blank förfrågan på UC är nå helt annat dock. Kan vara ett inkassobolag som tar kreditupplysning, vad jag har läst till mig här

Edit: har också chattat med dem förut och visste inte så mycket om kreditupplysning då, men då sa dem att en miniupplysning tas. Samtidigt har jag för mig att dem alltid har tagit Creditsafe som upplysning (ej UC iallafall)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp