• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna ny kreditupplysning om...

Rootbeer

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
21 April 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Klarna är klarna...helt sjukt. Du kunde inte göra ett testkör för 1 kr. Men ett riktigt köp på 39 kr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Är det någon här som vet om man kan spärra sig hos Klarna ?
Jag har en vän som lyckades få ett samlingslån idag på min rekommendation och för att hen inte ska hamna i skiten igen så vill jag att vännen spärrar sig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Är det någon här som vet om man kan spärra sig hos Klarna ?
Jag har en vän som lyckades få ett samlingslån idag på min rekommendation och för att hen inte ska hamna i skiten igen så vill jag att vännen spärrar sig.
Der borde väl gå, men det kan ju i sig vara dåligt att vars spärrad där få halva internet tar betalt den vägen..
Om inte annat får hen släppa en klarnaräkning till inkasso. Då verkar det bli stopp
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Der borde väl gå, men det kan ju i sig vara dåligt att vars spärrad där få halva internet tar betalt den vägen..
Om inte annat får hen släppa en klarnaräkning till inkasso. Då verkar det bli stopp
Hen ska betala av hela summan i sitt samlingslån.
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Det är din åsikt. Jag tycker det är klokt att dom löpande prövar kreditvärdighet för att undvika överskuldsättande.

Jag har kortet, använder inte så ofta, något köp i månaden. Köpt en bil på kortet utan bekymmer.
Ja iofs, jag hänger med.
jag läser recensionerna på Facebook på deras sida och det är ju inte så där jättetrevlig läsning ‍
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Försökte förmedla det till kundtjänst men fick bara autosvar "det är bara en indikation och inte en garanti till köpbelopp".
Liksom jo tjena, jag kommer jag inte gå till Coop och veckohandla och betala med kortet och få det nekad.
Jag litar inte på Klarna alls längre.

Nu är det så jag inte bryr mig så mycket då jag använder andra kreditkort som ger bonus osv men det mer en principfråga, varför får jag itne handla med kortet längre? Aldrig haft Inkasso, aldrig haft en påminnelse, 0kr i skuld. Wtf?
Ja det där lät ju konstigt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Ja iofs, jag hänger med.
jag läser recensionerna på Facebook på deras sida och det är ju inte så där jättetrevlig läsning ‍

Nä, sådana brukar jag ta lite med en nypa salt dock, det ligger närmare till hands att någon som är gravt missnöjd lägger energi på en recension, än någon som köpte Alvedon på apotea utan krångel
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Nä, sådana brukar jag ta lite med en nypa salt dock, det ligger närmare till hands att någon som är gravt missnöjd lägger energi på en recension, än någon som köpte Alvedon på apotea utan krångel
Iofs..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp