• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna ny kreditupplysning om...

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 082
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Har ändrat betalsätt i efterhand många ggr och det har inte tagits ngt ny upplysning!
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Köpte en bok 2018 från Adlibris på faktura, 250kr, glömde betala och den gick vidare till inkasso. Nu, juni 2022, jag kan fortfarande inte handla på nätet med faktura eller delbetalning, nästan hela jävla nätet andvänder jävla Klarna. Jag ringde dem och frågade va fan är det med er? De svarade att jag hade en faktura på 250kr som gick vidare till inkasso och därför jag inte kan använda tjänsten, inte Klarna kortet heller så klart. Jag frågade så när kan ni förlåta mig och jag bli fri igen. De kan inte svara på det. Det kan ta upp till FEM ÅR sa en helt förvirrad kille på kundtjänsten. Are you fuckin kidding me frågade jag och jag förklarade att även en jävla betalningsanmärkning försvinner efter tre år. Tyvärr vi kan inte göra nåt sa han.

Nu kan jag inte alls handla på nätet med klarna. Ingen faktura ingen delbetalning ingenting. Jävla Klarna och alla dumma webbsidor som har avtal med dem.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Köpte en bok 2018 från Adlibris på faktura, 250kr, glömde betala och den gick vidare till inkasso. Nu, juni 2022, jag kan fortfarande inte handla på nätet med faktura eller delbetalning, nästan hela jävla nätet andvänder jävla Klarna. Jag ringde dem och frågade va fan är det med er? De svarade att jag hade en faktura på 250kr som gick vidare till inkasso och därför jag inte kan använda tjänsten, inte Klarna kortet heller så klart. Jag frågade så när kan ni förlåta mig och jag bli fri igen. De kan inte svara på det. Det kan ta upp till FEM ÅR sa en helt förvirrad kille på kundtjänsten. Are you fuckin kidding me frågade jag och jag förklarade att även en jävla betalningsanmärkning försvinner efter tre år. Tyvärr vi kan inte göra nåt sa han.

Nu kan jag inte alls handla på nätet med klarna. Ingen faktura ingen delbetalning ingenting. Jävla Klarna och alla dumma webbsidor som har avtal med dem.

Det är så jävla sjukt alltså. Hoppas fan dom går under. Konkurs.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Köpte en bok 2018 från Adlibris på faktura, 250kr, glömde betala och den gick vidare till inkasso. Nu, juni 2022, jag kan fortfarande inte handla på nätet med faktura eller delbetalning, nästan hela jävla nätet andvänder jävla Klarna. Jag ringde dem och frågade va fan är det med er? De svarade att jag hade en faktura på 250kr som gick vidare till inkasso och därför jag inte kan använda tjänsten, inte Klarna kortet heller så klart. Jag frågade så när kan ni förlåta mig och jag bli fri igen. De kan inte svara på det. Det kan ta upp till FEM ÅR sa en helt förvirrad kille på kundtjänsten. Are you fuckin kidding me frågade jag och jag förklarade att även en jävla betalningsanmärkning försvinner efter tre år. Tyvärr vi kan inte göra nåt sa han.

Nu kan jag inte alls handla på nätet med klarna. Ingen faktura ingen delbetalning ingenting. Jävla Klarna och alla dumma webbsidor som har avtal med dem.
Men du kan betala med alla andra medel. Kreditkort, Swisch och direktbetalning. Skit i Klarna. Har inte använt de på 2 år och är supernöjd med det.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Men du kan betala med alla andra medel. Kreditkort, Swisch och direktbetalning. Skit i Klarna. Har inte använt de på 2 år och är supernöjd med det.
Helt rätt, bättre så istället för att få nya betalningsplaner på sig men ibland vill man dela upp en betalning, tex när jag ville handla en lådcykel, tänkte bättre än en bil, bensin mm och spara pengar. Kunde inte köpa och betala hela beloppet på en gg. Hade råd med en lagom delbetalningsplan på 6 månder max. Så ja, Klarna är skit och finns överallt på nätet, tyvärr.
 
Senast ändrad:

Putte I Lingonskogen

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Januari 2021
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
På god väg att ta mig igenom skuldsanering, att man då är en "dålig" människa i klarnas ögon är väl ingen nyhet, men att de på sätt och vis nekar dig att beställa medicin det kanske inte alla känner till. Har du nått upp till gränsen för högkostnadsskyddet så när du försöker beställa hem medicin så får du svaret att din adress är spärrad, trots att summan du skall betala är 0 alltså noll kronor, så kan du inte beställa med mer än att du köper något extra som kostar mer än noll kronor och då är det swish eller kort som gäller, I annat fall får du ta dig till ett fysiskt apotek.
Och svaret från klarna? det vanliga, god yxskaft...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp