• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna till inkasso

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Ok men du misstror personen. Det verkar som att du blir sur för man behandlar dig som du behandlar andra? Jag har kollat runt lite och du verkar extrem dryg. Du kan lägga din erbjudande till dina Flashback kompisar, men här kör vi inte med din still:) ha nu en fin dag!
Där fick ja svaret ja ville. Du är ute efter oreda. Kan inte konsekvenser av att någon säger till dig att sluta vara dryg. Kan lova dig att du inte hittar ett enda Meddelande här där jag på något sett försökt nedvärdera andra genom misstro. Om någon här skriver något som verkar otroligt bra, så vill jag veta hur för göra samma sak. En STOR skillnad med vad du sysslar med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Där fick ja svaret ja ville. Du är ute efter oreda. Kan inte konsekvenser av att någon säger till dig att sluta vara dryg. Kan lova dig att du inte hittar ett enda Meddelande här där jag på något sett försökt nedvärdera andra genom misstro. Om någon här skriver något som verkar otroligt bra, så vill jag veta hur för göra samma sak. En STOR skillnad med vad du sysslar med.
Ja ok men det tog mig bokstavligen 10 sekunder att hitta din dryga kommentar mot personen du misstror. Det här är sista gången jag svarar dig så lyssna noga. Du blir behandlad som du behandlar andra. Lägg det på minnet och lek inte forumpolis när det tar 10 sekunder att hitta samma beteende från dig som du anklagar andra för. Ha nu en bra dag och lycka till med livet ;) :) :)
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Idag. 14/10 damp det ner ett inkassokrav från modhi collect. 50326kr. Skall vara betald 20/10. (För er som inte följt. Så har inte jag betalat klarna sen juni).

Har iaf inte kontaktat dom än. Men pratat med skuld och rådgivningen i min kommun. Det är dax att släppa stoltheten och släppa allt. Skulderna går nu upp till hiskeliga 960k. Fattar inte själv hur det sprungit iväg såhär. Usch. Ohållbart med mer ut än in varje månad
 
Senast ändrad:

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Idag. 14/10 damp det ner ett inkassokrav från modhi collect. 50326kr. Skall vara betald 20/10. (För er som inte följt. Så har inte jag betalat klarna sen juni).

Har iaf inte kontaktat dom än. Men pratat med skuld och rådgivningen i min kommun. Det är dax att släppa stoltheten och släppa allt. Skulderna går nu upp till hiskeliga 960k. Fattar inte själv hur det sprungit iväg såhär. Usch. Ohållbart med mer ut än in varje månad
Hoppas det löser sig och berätta gärna hur det går om du får en betalningsplan
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Idag. 14/10 damp det ner ett inkassokrav från modhi collect. 50326kr. Skall vara betald 20/10. (För er som inte följt. Så har inte jag betalat klarna sen juni).

Har iaf inte kontaktat dom än. Men pratat med skuld och rådgivningen i min kommun. Det är dax att släppa stoltheten och släppa allt. Skulderna går nu upp till hiskeliga 960k. Fattar inte själv hur det sprungit iväg såhär. Usch. Ohållbart med mer ut än in varje månad
Vilken resa. Jag hatar Klarna. Dyrt, otydligt och alldeles för lätt att överkonsumera.
Håller tummarna för dig att det går vägen med sanering.
Lycka till!
 

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Idag. 14/10 damp det ner ett inkassokrav från modhi collect. 50326kr. Skall vara betald 20/10. (För er som inte följt. Så har inte jag betalat klarna sen juni).

Har iaf inte kontaktat dom än. Men pratat med skuld och rådgivningen i min kommun. Det är dax att släppa stoltheten och släppa allt. Skulderna går nu upp till hiskeliga 960k. Fattar inte själv hur det sprungit iväg såhär. Usch. Ohållbart med mer ut än in varje månad
Hur har det gått? Fick du en bra avbetalningsplan?
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Mitt gick till Modhi och jag kunde få en avbett på 60 månader kapital runt 100.000 så 2450 i månaden vilket är ok men ändå surt då andra haft mer tur med andra inkassobolag. Jag kommer betala några månader sen ringa och gnälla och hoppas på det bästa. Har även mailat klarna om det men de agerar ju som gåsar.

De skulle dock ta till sig mina synpunkter så kanske slutar de använda modhi eller påverkar dem att bli shysstare. Kostnaden för mig blir i slutändan ca 50.000 i ränta och aviavgifter. (bara avi 3600 som man inte kan bli av med)
Jag tycker väl inte att 2450 är orimligt på en skuld hos ett inkassobolag på 10000.
Jag har 1500kr hos Modhi på ca 54tkr. Betydligt mindre än jag skulle betala hos klarna per månad.
De är dessutom.jättetrevliga de jag pratat med när jag behövt skjuta upp betalningar.

Alektum är ju värst enligt mig. Där har jag en skuld på 25tkr som jag betalar 3500 på tills april sen ska resten in på ett bräde.

Svea där jag har en skuld på ca 70tkr betalar jag 600kr till... men ju lägre månadskostnad desto mer ränta betalas ju. Sammanlagt hos svea tills allt är betalt är a 250tkr...
Så eg är ju kortare betalplaner bättre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp