- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Gjorde det igår men det står fortfarande som betalas nu vet inte om de startar upp det igen.
Det kan aldrig vara okej om dom gör det..
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Gjorde det igår men det står fortfarande som betalas nu vet inte om de startar upp det igen.
Det känns oerhört frustrerande att ha ett kort med hög köplimit där du kan handla i princip allt på det men inte kan få ut pengar på det.
På Paypal kommer detta nu :
Vi kunde inte slutföra den här betalningen eftersom kortutfärdaren nekade den. Försök med ett annat kort.
Chattade med kundtjänst igår och enligt dem kan man bara betala en faktura eller göra köp hos de som är anslutna till klarna. Inga uttag eller överföringar medges.
Anslutna på vilket sätt?
Tog nämligen bort anslutningen förut, inte tänkt på det men det kan eventuellt ha påverkat kanske. Har lagt till det igen och inväntar godkännande från min bank. Återkommer om hur det slutar.Tror ni man kan köpa resa på Ving/Apollo?
Min bror ska ut på en resa 3 veckor med familjen och om jag betalar hans resa så kanske han kan swisha mig.
Om du syftar på anslutet bankkonto så kan det faktiskt stämmaTog nämligen bort anslutningen förut, inte tänkte på det men det kan eventuellt ha påverkat kanske. Har lagt till det igen och inväntar godkännande från min bank. Återkommer om hur det slutar.

Haha nej.. lolHar du lyckats använda kortet än? Rörig tråd nämligen![]()
Tror ni man kan köpa resa på Ving/Apollo?
Min bror ska ut på en resa 3 veckor med familjen och om jag betalar hans resa så kanske han kan swisha mig.
Är det bara för mig som kortet fungerar ”som det ska”? Har använt kortet på Espressohouse, köpt resa, och använt det på ett par sidor på nätet. Har även hyrt bil, och då reserverade Hertz 600 Euro i deposition. Det fungerade utan problem.
Jag har ”stort köputrymme”.
Så för mig fungerar kortet som det ska. Så länge det står att jag har ”stort köputrymme”, så vågar jag nog lita på att det fungerar.
Är det bara för mig som kortet fungerar ”som det ska”? Har använt kortet på Espressohouse, köpt resa, och använt det på ett par sidor på nätet. Har även hyrt bil, och då reserverade Hertz 600 Euro i deposition. Det fungerade utan problem.
Jag har ”stort köputrymme”.
Så för mig fungerar kortet som det ska. Så länge det står att jag har ”stort köputrymme”, så vågar jag nog lita på att det fungerar.
Alltså jag kan göra allt det också verkar det som, köpt TV idag och Celsius exempelvis. MEN jag kan inte få pengarna på kortet till att bli just pengar eller kontatner. Det är problemet, vill kunna betala räkningar eller betala skurkar..
Anslutna var nog fel begrepp, samarbetar med skulle det stå.Anslutna på vilket sätt?
Anslutna var nog fel begrepp, samarbetar med skulle det stå.
Kortet är självklart inte att lita på om det slutar att fungera av ingen känd anledning och kundservice inte kan hjälpa dig? Det är väl det värsta jag har hört.
Alltså jag kan göra allt det också verkar det som, köpt TV idag och Celsius exempelvis. MEN jag kan inte få pengarna på kortet till att bli just pengar eller kontatner. Det är problemet, vill kunna betala räkningar eller betala skurkar..
Men det har inte slutat fungera av okänd anledning. Så länge jag har stort köputrymme, så känner jag mig säker på att kortet kommer fungera för mina ändamål. Jag har runt 100 000 kr i köputrymme enligt Klarna. Och så mycket pengar kommer jag aldrig behöva handla för på kredit. Men för köp upp till kanske 20 000 kr, så känner jag med bekväm med att Klarnas kreditkort kommer fungera.
Jag gillar än så länge Klarnas ”nytänk”. Men som sagt så är tjänsten ny. Och det finns säkert saker de kan förbättra.
Inte lätt när deras egna experter har fel.... sorgligt.Jaha, nej det stämmer inte. Alla som accepterar VISA ska ta emot kortet. Klarna samarbetar inte med alla som är anslutna till VISA. Men du hörde det från deras kundsupport så jag är inte förvånad över att jag vet mer än de.

Fast är inte det texten från Klarnas vanliga/gamla 14 dagarsfaktura. Det är väl inte säkert att samma villkor gäller för månadsfaktura som används för Kortet."När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr."
Vad jag kunnat läsa av från villkorten så är det inte säkert att man kan delbetala köpen, Man "kan" kommas att erbjudas att delbetala. Jag vågar inte använda kortet mer förrän jag ser om jag verkligen kan delbetala mina köp.

Jag har knäckt nöten mina vänner!!!!!!!!!!!!
Men eftersom folk kontaktar Klarna med det så får vi ta det på meddelande har ett klockrent sätt att omvandla Klarnakortet - pengar oerhört lätt och smidigt.
Skicka PM ni som vill veta så kopierar jag.
Kommer ta er 2 minuter![]()
Svara gärna på mitt pm Terry ☺Vi får helt enkelt vänta, den första fakturan kommer att dimpa ner hos någon av användarna här ju.
Hej till er.Fått mellan 35 och 40 mail var inte riktigt beredd på detta, jävlar vad många som läser detta forum men aldrig skriverHej till er.

Jag har knäckt nöten mina vänner!!!!!!!!!!!!
Men eftersom folk kontaktar Klarna med det så får vi ta det på meddelande har ett klockrent sätt att omvandla Klarnakortet - pengar oerhört lätt och smidigt.
Skicka PM ni som vill veta så kopierar jag.
Kommer ta er 2 minuter![]()

Jag har lagt in en större faktura från kortet som delbetalning om man går in på aktuell faktura på hemsidan eller i appen så står det i en rosa ruta Betalningsalternativ tryck på den då finns det alternativ 1. Betala nu eller på förfallodagen eller 2. dela upp betala i din egen takt då kan man välja på betala på 3,6 eller 12 månader beroende på hur stor fakturan är.Vi får helt enkelt vänta, den första fakturan kommer att dimpa ner hos någon av användarna här ju.
Nej, den har inte kommit än
499 spänn så jag gissar att den håller en vecka på sin höjd eftersom jag har hypat upp den såhär mycket...
Kan du lika bra skriva ut här kommer väl ut ändå nuFått mellan 35 och 40 mail var inte riktigt beredd på detta, jävlar vad många som läser detta forum men aldrig skriverHej till er.
Exakt samma här. Kunde välja 3, 6 eller 12 månader men däremot endast 9.9% ränta..Beloppet på köpet låg på c.a 6000 kr så det blev c.a 550 kr/månad..Jag har lagt in en större faktura från kortet som delbetalning om man går in på aktuell faktura på hemsidan eller i appen så står det i en rosa ruta Betalningsalternativ tryck på den då finns det alternativ 1. Betala nu eller på förfallodagen eller 2. dela upp betala i din egen takt då kan man välja på betala på 3,6 eller 12 månader beroende på hur stor fakturan är.