• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag har använt mitt klarnakort nu med tron om att det skulle gå och delbetala räkningen. När jag loggar in har jag fått en räkning på hela beloppet? Kan någon svara på hur man gör?

Jag och mannen tog klarnakortet för att delbetala men alla tre köp vi har gjort hittills går det inte att klicka något delbetala på fast jag chattade med klarna innan som lovade att det skulle gå att välja att delbetala. Förstår hur ni menar med var man ska klicka.
Det står bara "betala direkt eller i slutet av månaden". Han har över 40k i gräns men det kan man ju inte betala igen i slutet av en månad. Värdelöst om klarna har börjat ge folk dom litar sämre på bara alternativen att betala direkt eller i slutet av månaden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag känner lite att Klarna skiter i mig... Jag hade 46k som gräns och betalade in allt i april förra året. Sen handlade jag igen under några månader men nu har jag betalat ner det med tiotusen under månaderna som gått 2018/19 så det ligger på 36000 men jag får inte köpa en bussbiljett på klarna som kostar 26 kronor fast jag ligger 10000 under gränsen jag hade för mindre än ett år sedan.

Har inte fått skaffa klarnakortet på mig trots tjat varje vecka, inga anmärkningar eller skuldsaldo hos någon kronofogden någonsin... lite lån och många förfrågningar bara. Så himla irriterande att behöva gå till smslån för att få hjälp att få ihop månaden.

Och jag fattar inte varför man ska betala så mycket, 4400 kr i januari, 2065 kr i februari och 2066 kronor i mars - går det inte ner med månadskostnaden? Lånet går ju ner.
 
Senast ändrad:

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Så fick jag också när jag använde kortet. Gick inte att delbetala. Jag betalade skiten och sen klippte jag kortet :/

Ja då blir det samma här hemma med att klippa, än en gång slingrar sig företag och ljuger. "ja ingen fara, beställ kortet, det går att delbetala".
 

Crille

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
17 Juni 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
När jag beställde det så fick jag frågan hur jag tänkte betala framtida köp. Fick då välja mellan;
betala direkt, faktura 14 dgr eller månadsfaktura. Valde då månadsfaktura men har ej gjort något köp med det än och kan se om det fungerar‍♂️
 

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
När jag beställde det så fick jag frågan hur jag tänkte betala framtida köp. Fick då välja mellan;
betala direkt, faktura 14 dgr eller månadsfaktura. Valde då månadsfaktura men har ej gjort något köp med det än och kan se om det fungerar‍♂️

Jag valde delbetala när jag beställde kortet.

Har utnyttjat ca. 25k... Men tji fick jag. Har inget annat val än att låta det gå till inkasso och upprätta en avbetalningsplan där om det inte går att delbetala nu som man blev lovad.

Fyfan...
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag valde delbetala när jag beställde kortet.

Har utnyttjat ca. 25k... Men tji fick jag. Har inget annat val än att låta det gå till inkasso och upprätta en avbetalningsplan där om det inte går att delbetala nu som man blev lovad.

Fyfan...

Men det borde väl gå att strida mot klarna om klarna börjar lova att man ska få delbetala och man klickar i det och hela summan plötsligt ska betalas vid första månaden?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Går att delbetala, du måste klicka på individuella köpet inte hela fakturan.

Plocka upp vad du köpt klicka på individuella köpet, där finns alternativet delbetala.

Köpet behöver överstiga 300kr eller något

Pratat med klarnad support någon gång, dom är värdelös. Duger till att chatta med ifall du känner dig ensam någon kväll.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Går att delbetala, du måste klicka på individuella köpet inte hela fakturan.

Plocka upp vad du köpt klicka på individuella köpet, där finns alternativet delbetala.

Köpet behöver överstiga 300kr eller något

Pratat med klarnad support någon gång, dom är värdelös. Duger till att chatta med ifall du känner dig ensam någon kväll.

Kanske funkar nu, när jag ville göra så för nåt halvår sen så gick det inte.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Jag känner lite att Klarna skiter i mig... Jag hade 46k som gräns och betalade in allt i april förra året. Sen handlade jag igen under några månader men nu har jag betalat ner det med tiotusen under månaderna som gått 2018/19 så det ligger på 36000 men jag får inte köpa en bussbiljett på klarna som kostar 26 kronor fast jag ligger 10000 under gränsen jag hade för mindre än ett år sedan.

Har inte fått skaffa klarnakortet på mig trots tjat varje vecka, inga anmärkningar eller skuldsaldo hos någon kronofogden någonsin... lite lån och många förfrågningar bara. Så himla irriterande att behöva gå till smslån för att få hjälp att få ihop månaden.

Och jag fattar inte varför man ska betala så mycket, 4400 kr i januari, 2065 kr i februari och 2066 kronor i mars - går det inte ner med månadskostnaden? Lånet går ju ner.

Klarna gör löpande kontroller har jag för mig. Bland annat ditt köpbeteende. Max är väl 12 månader på avbetalningen där ? Så det är klart det blir höga månadsbelopp.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp