• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Kredit gränsen byggs upp efter hand har haft kortet i 9 månader nu, gör ett köp på ex 10.000 välj delbetalning 6 månader kör enligt plan därefter gör köp på 20.000 välj delbetalning följ planen osv. Det sämsta ni kan göra är att månaden efter betala hela skulden och sedan tro att ni kan blåsa på med ex 100.000, jobba er uppåt är mitt tips, kan idag göra köp på 80.000 utan problem med delbetalning 12 månader, ansökte ej om kort utan fick erbjudande.

Det där stämmer inte heller. Jag vet flera personer som utan problem fått höga krediter hos Klarna utan att ha gjort såsom du beskriver.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Någon som vet om man kommer kunna handla via Klarna igen när dom släppt till Inkasso? Eller måste hela skulden hos, i detta fall Legalis, betalas innan?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Någon som vet om man kommer kunna handla via Klarna igen när dom släppt till Inkasso? Eller måste hela skulden hos, i detta fall Legalis, betalas innan?
Tror inte man kan fortsätta använda Klarna då! Har läst här på forumet att man blir spärrad efter Inkasso upp till 3 år. Det är lite delade meningar om detta, en del har skrivit att de aldrig mer kunnat använda Klarna och andra kunde använda igen efter 2-3 år.
Men man vet aldrig med Klarna.

Ärligt talat så tror jag inte att Klarna själva kan svara på den frågan :D eller att man kommer få olika svar beroende på vem på Klarna man pratar med ;)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Vågar jag hoppa över 3 månaden (betala slutet på september) utan att jag hamnar på inkasso tror ni?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tror inte man kan fortsätta använda Klarna då! Har läst här på forumet att man blir spärrad efter Inkasso upp till 3 år. Det är lite delade meningar om detta, en del har skrivit att de aldrig mer kunnat använda Klarna och andra kunde använda igen efter 2-3 år.
Men man vet aldrig med Klarna.

Ärligt talat så tror jag inte att Klarna själva kan svara på den frågan :D eller att man kommer få olika svar beroende på vem på Klarna man pratar med ;)
Jag fick en liten skuld (råkade glömma en 14 dagars faktura) till inkasso (Segoria tror jag). Betalade den. Var nog spärrad ett tag kanske men efter några månader kunde jag ta ny faktura via klarna :) men har väl även läst här att folk har varit spärrad hur länge som helst? Men kanske beror på summan på skulden och andra förutsättningar?! o_O
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Har aldrig gått till Inkasso men hoppar ofta över 1-3 månader. Kan använda Klarna ibland men för det mesta nekas köp.
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Det där stämmer inte heller. Jag vet flera personer som utan problem fått höga krediter hos Klarna utan att ha gjort såsom du beskriver.
Jag fick ca 70.000 i köputrymme direkt, hade inte använt klarna på minst 7år. Köpte en sak på faktura för några hundralappar, sen blev jag erbjuden kreditkortet och 70000 i kredit
 
I

Inkognito

Gäst
Poäng: 0
Det går bra att handla om fordran gått till segoria (behöver dock vara betalt först) . Säljs den vidare är det spärr tillsvidare, hävs tidigast efter 3 år med krav på att en kontaktar kundtjänst.

Gällande kreditgräns och köputrymme är det en lika stor gåta som UCs beräkningar, inte så konstigt med tanke på att algoritmen är hela klarnas affärsgrund. Kundtjänsten har inte insyn nog att svara på detta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Segoria är Klarnas egna inkassobolag som sedan säljs vidare typ?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Segoria är Klarnas egna inkassobolag som sedan säljs vidare typ?
Jag gick in på Segoria sida nyss och då står det:
Varför har jag fått ett inkassokrav?
Det beror på att du inte har betalat den påminnelsefaktura som Klarna har skickat.

Står även längst ner på sidan att Segoria är endel av Klarna bank AB

Men Klarna har använt andra inkassobolag enligt inlägg här och någon annan kanske kan klargöra det? Klarna säljer vidare skulden och/eller använder olika inkassobolag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp