A
Astor
Gäst
Poäng: 0
Man har kortnumret i appen, så man kan knappa in det manuellt i betalterminalen...
Det där kan ju aldrig vara lagligt att göra?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Man har kortnumret i appen, så man kan knappa in det manuellt i betalterminalen...
Det där kan ju aldrig vara lagligt att göra?
Vad skulle vara olagligt med det? Jobbar själv i handeln och är inte speciellt ovanligt att man knappar in kortet manuellt om t.ex. chippet inte fungerar. Vad är egentligen skillnaden att knappa in kortnumret på en hemsida eller i en butik?
Det är ju skillnad om du har ett fysiskt kort i handen och knappar in kortnumret manuellt. Men i det här fallet uppfattar jag det som att du bara har kortnumret? Kommer jag över ditt kortnummer, så kan ju jag också handla på det.
Det är därför de är säkerhetsrutiner kring det där som ja skrev ovan
Tråkigt att det inte finns några förmåner kopplade till kortet, som exempelvis avbeställningsskydd eller reseförsäkring.
Men detta kanske kommer framöver?
I nuläget är ju det enda positiva med kortet att det inte tas upp på UC som en kredit.

Fick du något svar Anders ? Kommer upp samma för mig ?Någon annan som fått upp ett felmeddelande när ni ansökt om kortet? Typ, ”dina uppgifter kunde inte sparas, försök igen snart” Försöker nå Klarna men de är otroligt sega på att svara i appens chattfunktion...:/
Anders
Fick du något svar Anders ? Kommer upp samma för mig ?
Det har ju en kundtjänst som är katastrof verkligen !!!Lämnades vidare till någon behörig handläggare på Klarna. Väntat på svar i en över en vecka men ännu inte hört något...
Det har ju en kundtjänst som är katastrof verkligen !!!
Det är därför de är säkerhetsrutiner kring det där som ja skrev ovan
Hur vet du vilket namn du skall titta efter på legitimationen när du inte har kreditkortet i handen så att du vet viket namn det är utställt på? Det låter inte som en säkerhetsrutin som kortutgivaren skulle uppskatta...
Hur vet du vilket namn du skall titta efter på legitimationen när du inte har kreditkortet i handen så att du vet viket namn det är utställt på? Det låter inte som en säkerhetsrutin som kortutgivaren skulle uppskatta...
Ja jag antar att det är som mitt ecsterkort då jag ser kortet på Mina sidor med namn på?
Inte så att man bara skulle ta siffror på måfå utan att ha ngt namn å jämföra med :/
Du måste logga in i appen och hämta ett tillfälligt CVC nummer, vilket i mitt tycke gör det säkrare än ett fysiskt kort. Eftersom CVC koden ändras vid varje köp så är kortnumret värdelöst för alla utom dig själv.
Den används väl inte när man handlar i en fysisk butik.
Nu har jag fått mitt fysiska kort. Är det bara att använda som vanligt i vilka affärer som helst? Kan man ta ut kontanter på det?
Har NÅGON av er som fått kortet anmärkningar?
Du får göra testköp så ser du ungefär vilket maxbelopp du kan utnyttja.Oj,
Nu såg jag det!
Nu har jag fixat det
Sista frågan - var ser jag hur mycket jag kan använda det här kortet?
Du får göra testköp så ser du ungefär vilket maxbelopp du kan utnyttja.
På mig står det fortfarande bara att kontot är avslutat .. så irriterande
De svarade mig när jag frågade om kreditgräns, att det kommer inte finnas en kreditgräns eller maxbelopp utan det finns flera kriterier de kollar på, beloppet man vill handla för, aktuell betalningshistorik, aktuell skuld samt extern information (antar att det är Creditsafe eller UC)Var ser jag "utrymmet" så att säga?
Oj,
Nu såg jag det!
Nu har jag fixat det
Sista frågan - var ser jag hur mycket jag kan använda det här kortet?
Det står så hos mig med men jag har beställt kortet. SÅ jag är sjukt förvirrad.
De svarade mig när jag frågade om kreditgräns, att det kommer inte finnas en kreditgräns eller maxbelopp utan det finns flera kriterier de kollar på, beloppet man vill handla för, aktuell betalningshistorik, aktuell skuld samt extern information (antar att det är Creditsafe eller UC)

Hmm.. hitta du det där på profil ??
!Det dök upp när jag klickade på den lilla gubben längst upp i vänstra hörnet. Kom högst upp som alternativ typ "Ansök om kort" .
Fram tills nyss har jag inte sett det
Så håll ut!
jag får snällt avvakta 
Så för att se om jag kan använda det är det helt enkelt "lättast" att vänta tills kortet dimper ner i brevlådan?
Har jag limit på 50.000 och kan ta ut det så hade det räddat mig undan eventuella anmärkningar PLUS onödiga förfrågningar.
Så detta är oerhört viktigt för mig.
Den som kan hjälpa mig reda ut detta och flytta pengarna till mitt jävla konto har en öl när dom är i Skåne![]()